اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌نژاد به نماینده ها: حیف تان نمی آید پسر مومنی مثل نامجو را استیضاح کنید؟



 

 

احمدی‌نژاد به نماینده ها: حیف تان نمی آید پسر مومنی مثل نامجو را استیضاح کنید؟

 

 

رئیس‌ جمهور در پاسخ به اظهارات دو تن از استیضاح‌كنندگان وزیر نیرو، استیضاح را حق نمایندگان ملت و برای روشن شدن مسائل دانست و گفت: "بدانید ما در خدمت شما [نمایندگان مجلس]، پای آرمان‌‌های عدالت و خدمت‌گذاری هستیم. "

 

به گزارش  فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس ‌جمهور ظهر امروز یكشنبه در مراسم استیضاح مجید نامجو وزیر نیرو در صحن علنی مجلس حضور یافت تا از عملكرد این عضو كابینه دهم دفاع كند.

وی در آغاز سخنانش با تشكر از استیضاح‌كنندگان و مخالفان استیضاح نامجو، گفت: خداوند متعال را سپاسگذارم كه توفیق زیارت همكاران خود را در مجلس عنایت فرمود كه ای كاش این دیدار برای جلسه استیضاح نمی‌بود و برای ادامه همكاری بین دولت و مجلس برگزار می‌شد.

احمدی‌نژاد با استناد به سخنان حشمت‌الله فلاحت‌پیشه و موسی‌الرضا ثروتی نمایندگان مجلس اسلام‌آباد و بجنورد در مجلس، استیضاح را برای روشن شدن مسائل و حق نمایندگان مجلس دانست.

رئیس‌ جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی استیضاح‌كنندگان و مخالفان استیضاح، این مطالب را از روی دلسوزی نمایندگان عنوان و خاطر نشان كرد: آقای ثروتی می‌خواهند با سرعت دو هزار به جلو بروند اما دو هزار ظرفیت بودجه نیست؛ چرا كه امكانات كشور مشخص است.

احمدی‌نژاد با بیان اینكه دولت و وزارت نیرو از حداكثر امكانات استفاده می‌كنند، از سرعت بالای وزارت نیرو در پیشبرد برنامه‌های این وزارتخانه خبر داد و تصریح كرد: بدانید ما در خدمت شما [نمایندگان مجلس]، پای آرمان‌‌های عدالت و خدمت‌گذاری هستیم.

وی نامجو را وزیری مخلص، مؤمن و پركار معرفی كرد و با بیان اینكه باید كارهای انجام شده را دید و آنها را با گذشته مقایسه كرد، اظهار داشت: معتقدم كه در دوره ایشان [نامجو] وزارت نیرو با برنامه‌تر، سریع‌تر و بهتر جلو می‌رود كه آثار آن نیز در كشور نمایان شده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی كشور در ادامه سخنان خود از مجلسی‌ها پرسید كه "حیفتان نمی‌آید آقای نامجو، پسری مؤمن، دلسوز و پاك استیضاح شود؟ انشاءالله لطف كنید، آقای نامجو در دولت حضور داشته باشند و خدماتشان را ادامه دهند. "

احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه این عدد و رقم‌هایی كه از بودجه مطرح شده، به نظر عدد و رقم‌های ناقصی بوده است، تصریح كرد: امسال تخصیص بودجه عمرانی به فضل الهی علیرغم اینكه روی صندوق توسعه نیز در بخش زیربنایی حساب كرده بودیم، كسر شد اما انشاءالله بالای 75 درصد تخصیص خواهیم داشت كه در نوع خودش بسیار كار ارزشمندی است.../فارس


ویدیو مرتبط :
پسر آقای احمدی نژاد وچند دلیل دیگر برای رای ندادن به احمدی نژاد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده مجلس:به فلاکت اقتصادی افتاده‌ایم، باید احمدی‌نژاد را استیضاح کنیم/ وای بر ما که به شما رأی دادیم



نماینده مجلس در نطق میان دستور اعلام کرد:

به فلاکت اقتصادی افتاده‌ایم، باید احمدی‌نژاد را استیضاح کنیم/ وای بر ما که به شما رأی دادیم

از روزی که احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد نقدینگی کشور از ۴۰ هزار میلیارد به بالای ۴۰۰ هزار میلیارد رسیده در حالی که خاتمی نقدینگی ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تحویل و آن را به ۴۰ هزار میلیارد رساند همچنین هاشمی نیز نقدینگی ۵۶۰۰ میلیارد تومانی را به ۲۰ هزار میلیارد رسانید.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب: نماینده مردم شهرضا و دهاقان در واکنش به صحبت‌های نشست خبری احمدی‌نژاد،با بیان اینکه رئیس جمهور باید استیضاح شود، گفت: رئیس جمهور در حالی که شفاف به مجلس و مردم دروغ می‌گوید به دنبال تسویه حساب سیاسی است.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، عوض حیدرپور شهرضایی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۶ مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به هفته نیروی انتظامی و هفته دامپزشکی گفت: به طور قطع برقراری امنیت غذایی و جسمی در کشور بر عهده این دو دستگاه است لذا از خدمات ارزنده این عزیزان تشکر می‌کنم.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس نهم  در ادامه با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس جمهور در نشست خبری خود گفت: ابلاغیه‌ای یک صفحه‌ای از سوی رئیس جمهور منتشر شده مبنی بر این که مسئولان اجرایی لازم نیست هیچ هماهنگی با نمایندگان انجام دهند؛ این دستور صحیح نیست.

رئیس جمهور حتما به یاد داشته باشند که نمایندگان مجلس منتخب کل ملت ایران هستند و وظیفه دارند آنچه را که به صلاح مردم و مملکت نیست از پشت تریبون اعلام کنند.

وی با یادآوری این که رئیس جمهور در نشست خبری خود اعلام کردند که وقت تسویه حساب سیاسی نیست تصریح کرد: خیلی دردناک است که رئیس جمهور در صحبت‌های خود به مجلس، رئیس مجلس، نمایندگان ملت، سپاه و قوه قضائیه بتوپد؛ آقای رئیس جمهور ما تسویه حساب سیاسی می‌کنیم یا جنابعالی.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به خدمات نیروی انتظامی گفت: برخورد با مسائل ارز و اقتصاد حضور ویژه در بازار نیست بلکه باید در این زمینه از ریاضی، عقل، خرد و ماشین حساب می‌توان در برخورد با مساله ارز استفاده کرد.

وی با اشاره به لغو استیضاح وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: باید وزیر اقتصاد و رئیس جمهور استیضاح شوند و رئیس کل بانک مرکزی در رابطه با شرایط پیش آمده به نمایندگان مجلس واضح پاسخ دهد.

حیدرپور شهرضایی ضمن اظهار نگرانی از وضعیت معیشتی مردم گفت: در حوزه‌های انتخابیه مردم نسبت به شرایط بد معیشتی پیش آمده اظهار نگرانی می‌کند.

وی با بیان این پرسش که طی دو سال گذشته چه بلایی سر ارز کشور آمده است، نقدینگی کشور را لجام گسیخته دانست و افزود: از روزی که آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد نقدینگی کشور از ۴۰ هزار میلیارد تومان به بالای ۴۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است در حالی که دولت آقای خاتمی نقدینگی ۲۰ هزار میلیارد تومانی را تحویل و آن را به ۴۰ هزار میلیارد تومان رساند همچنین هاشمی رفسنجانی نیز نقدینگی ۵۶۰۰ میلیارد تومانی را به ۲۰ هزار میلیارد تومان رسانید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که رئیس جمهور شفاف به مردم مجلس دروغ می‌گوید، گفت: طی هفت سال  نقدینگی در دوران آقای احمدی‌نژاد ۱۰ برابر شده اما مسلم است که تورم و رکود درست کرده است.

وی با تاکید بر این که رئیس جمهور و وزرای اقتصادی باید هر چه سریعتر نرخ ارز را به طور صریح و شفاف به مردم اعلام کنند، گفت: در قانون بودجه سال جاری نرخ ارز ۱۲۲۶ تومان اعلام شد اما تدبیر دولت نرخ ارز را به ۳۰۰۰ تومان رساند.

حیدرپور با اشاره به این که از این پس با اقدامات دولت نرخ ارز و دلار در دست سوداگران قرار گرفته است، گفت: با این شرایط هر اندازه که ارز وارد بازار کنیم سوداگران به مانند جاروبرقی ارز را جمع‌آوری می‌کنند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان با بیان این پیشنهاد که طرح دو فوریتی مبنی بر این که مشروح مذاکرات دولت در یک روزنامه رسمی چاپ شود و مردم بدانند که در هیات دولت چه تصمیماتی برای آنان گرفته می‌شود، به تصویب برسد از دچار شدن به فلاکت اقتصادی خبر داد و افزود: شاخص فلاکت اقتصادی در دوره ریاست جمهوری احمدی‌نژاد دو برابر شده است این در حالی است که این شاخص در زمان دولت اصلاحات به یک و نیم برابردولت هاشمی رفسنجانی رسید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خطاب به احمدی‌نژاد اعلام کرد: مردم پای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌اند بنابراین با دوران ریاست جمهوری احمد‌ی‌نژاد جمهوری اسلامی تمام نمی‌شود چرا که از حمایت مردم برخوردار است./انتخاب