اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌مقدم: نگرانی از بابت تکفیریها نداریم



اخبار,اخباراجتماعی,احمدی‌مقدم


 اخبار اجتماعی - احمدی‌مقدم: نگرانی از بابت تکفیریها نداریم

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سایه اقتدار کشور نگرانی از بابت جریانات تکفیری نداریم.

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیلی احمدی مقدم در آیین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی استان کرمانشاه که امروز (اول تیرماه) با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی برگزار شد، به مایوس شدن دشمنان در هشت سال دفاع مقدس از ضربه زدن به نظام اشاره و تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی علی رغم میل دشمنان در منطقه نیروی سرآمد است و برای هر موضوعی ایران محوریت کار را در منطقه دارد و به الگویی برای کشورهای منطقه در تمامی زمینه‌ها از جمله نظام مردمی، وحدت سیاسی داخلی، سازندگی و پیشرفت، رشد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تبدیل شده است.

وی به گام‌های بلند جمهوری اسلامی در همه زمینه ها اشاره و تصریح کرد: عده بسیاری در جهان امروز سعی دارند گام ها و حرکت روبه جلو ایران راکند و یا حتی متوقف کنند.

احمدی مقدم با بیان اینکه دشمن ماهیتش دشمنی کردن است، گفت: همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس دشمنان را ناکام گذاشتیم، امروز هم نباید غافل شویم و همواره باید هوشیار و آماده مراقب حرکت دشمنان باشیم که با عنایت الهی این هوشیاری و آمادگی به طور کامل در سراسر ایران وجود دارد.

فرمانده ناجا به رویدادهای اخیر کشور عراق نیز اشاره و تصریح کرد: همه این اقدامات در جهت تخریب اسلام و اختلاف و تفرقه‌فکنی میان اهل سنت و تشیع است که همه اینها اهداف برملا شده دشمنان اسلام است که با هوشیاری و آگاهی علمای شیعه و سنی خنثی شده است.

وی افزود: حرکات تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها در جهت حمایت از اهل تسنن در حالی است که اکثریت علمای اهل سنت اهداف و نظریات این گروه‌ها را قبول نداشته و با اقدامات آنها بیشترین ضربه به اهل تسنن وارد شده است.

احمدی مقدم با بیان اینکه دست دشمن از پس اعمال جنایتکارانه گروه‌های تکفیری به خوبی آشکار است، گفت: خوشبختانه در سایه هوشیاری رهبران مذهبی، فرهیختگان و مردم کشور این توطئه‌ها در ایران جایی ندارد و اگر دشمن امیدوار به ثمر نشستن این توطئه‌ها بود قطعا در سال 1358 ناامیدانه شاهد برملا شدن و خنثی شدن توطئه‌هایش نمی‌شد.

وی به افزایش سطح هوشیاری و آگاهی مردم جامعه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر آگاهی و هوشیاری مردم جایی برای امید دشمنان باقی نگذاشته و با اقتدار امروز ایران اسلامی جای هیچ نگرانی از بابت این جریانات در کشور وجود ندارد.

وی عنوان کرد: تکفیری‌ها که ادعای دفاع از اسلام را دارند نه شیعه هستند و نه سنی، بلکه عمل آنها تنها در جهت تخریب چهره رحمانی اسلام است و اقدامات آنها به کانون های توطئه متصل است.

فرمانده ناجا به مواضع مقام معظم رهبری در برابر تکفیری‌ها اشاره و تصریح کرد: بر اساس مواضع اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری در برخورد با جریان تکفیری پیش دستی در برخورد نداریم.

وی در ادامه به وجود قومیت های مختلف در استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: وحدت میان اقوام استان در همه دوره‌های تاریخی در دفاع از این آب و خاک و در دفاع از انقلاب همواره زبانزد است.

به گفته احمدی مقدم مردم استان کرمانشاه با وجود تنوع مذهبی و قومی توانسته‌اند همواره در همه عرصه‌ها در مقابل فتنه‌های داخلی و نیز توطئه‌های خارجی جانفشانی‌های بسیاری از خود نشان دهند.

وی به خرابی‌های هشت ساله جنگ در این استان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه هنوز آثار تخریب جنگ به طور کامل از چهره استان رخت بر نبسته که امیدواریم با همت دولت تدبیر و امید هر چه زودتر مشکلات این استان که شاخص ترین آن عدم توسعه و بیکاری است، مرتفع شود.

احمدی مقدم مرزی بودن استان کرمانشاه را یکی از عوامل تهدید برای این استان دانست و اظهار کرد: همین عامل تهدید را می توان به فرصتی برای توسعه مبادلات و رفع معضل بیکاری استان تبدیل کرد.

فرمانده ناجا تصریح کرد: همچنین نزدیکی به مرز می تواند به فرصتی برای توسعه گردشگری تبدیل شود که انجام این کار همت و همکاری همه نهادهای استان را می طلبد و علاوه بر پشتیبانی منابع دولتی مستلزم بسیج همگانی است.

وی به آرامش و امنیت امروز استان کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: امیدواریم این استان بتواند به گرانیگاهی برای توسعه و پشتیبانی مردم عراق در مباحث مختلف تبدیل شود.

احمدی مقدم وحدت بی نظیر شیعه و سنی در استان را تمجید و اظهار کرد: ایجاد این وحدت کار بزرگی است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا با استوار کردن هر چه بیشتر پایه‌های امنیت مسیر حرکت به سمت توسعه استان را بیش از پیش هموار کنیم.

فرمانده ناجا در ادامه تغییرات در نیروی انتظامی را تسریع به سمت پیشرفت و بر مدار شایسته سالاری عنوان و تصریح کرد: اهداف نیروی انتظامی ناشی از فرماندهان آن نیست، بلکه فرماندهان تنها اهداف را رهبری می‌کنند.

وی به آمار کاهش اغلب جرائم در استان کرمانشاه در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره و تصریح کرد: هنوز هم راضی نیستیم و باید تلاش بیشتری صورت گیرد تا همه جرائم و به ویژه سرقت به حداقل خود در این استان برسد.

احمدی مقدم به گسترده بودن چتر امنیت در سطح استان توسط تمامی نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه و مرزبانی اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه امروز هیچ‌گونه شائبه‌ای از ناامنی تا نقطه صفر مرزی در استان کرمانشاه وجود ندارد و بستر لازم برای فعالیت های تجاری و اقتصادی در این استان آماده است.
  اخبار اجتماعی -  ایسنا


ویدیو مرتبط :
تشکراز احمدی نژاد بابت خاکشیر !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله هاشمی: از بابت عده ای که در داخل زحمت درست می کنند، نگرانی نداریم



اخبار,اخبارسیاسی,هاشمی رفسنجانی

تیم هسته‌ای ایران با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم، پنجه در پنجه شش تیم قدرتمند دنیا انداخت و توانست حق ملت را با حفظ همه‌ی ارزش‌های به‌دست آورده در صنایع هسته‌ای و بدون اینکه مورد مهمی را از دست بدهد، بگیرد و در این دوران، که دوران فترت است، دنیا ما را به عنوان یک ملت هوشیار می‌شناسد.

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم هسته‌ای ایران با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم، پنجه در پنجه شش تیم قدرتمند دنیا انداخت و توانست حق ملت را با حفظ همه‌ی ارزش‌های به‌دست آورده در صنایع هسته‌ای و بدون اینکه مورد مهمی را از دست بدهد، بگیرد و در این دوران، که دوران فترت است، دنیا ما را به عنوان یک ملت هوشیار می‌شناسد.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، عصر جمعه در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان، که در سالن همایش‌های برج میلاد تهران و با حضور یک‌هزار نفر از مردم استان کرمان برگزار شد، این استان را دارای تاریخ بسیار مشعشع و با فراز و فرود‌های مهم دانست و خاطرنشان کرد: استان کرمان سینه‌ی ستبر ایران و همواره حافظ کشور در خطرها بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردمان استان کرمان را نجیب، بااستعداد و کارآفرین توصیف کرد و افزود: لشگری که در دوران دفاع مقدس از استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان تشکیل شده بود، در سخت‌ترین نقاط جبهه حضور یافتند و شکست‌ناپذیری خود را بارها و بارها به دشمن به اثبات رساندند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با بیان اینکه کرمانی‌ها از پیشتازان مبارزه بودند، گفت: بیشتر مردم استان کرمان قبل از اینکه امام خمینی(ره) به شهرت برسند، از مقلدین ایشان بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با تأکید بر اینکه "ما می‌توانیم با استفاده از تجربیاتی که بعد از انقلاب اسلامی به دست آوردیم، افق و آینده‌ی بسیار خوبی را برای کشور ترسیم کنیم"، گفت: در شرایطی که دچار عقب‌گرد شدید شده‌ بودیم و بخشی از بافته‌هایمان پنبه شده بود، مردم شریف ایران یک‌بار دیگر شجاعانه به صحنه آمدند و فضای عمومی کشور را به سمت اعتدال، تدبیر و امید بردند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه مردم در سخت‌ترین و طولانی‌ترین تحریم‌ها خم به ابروی خود نیاوردند و مشکلات را یکی پس از دیگری تحمل کردند، اظهار داشت: مردم ایران در شرایط تحریم و در منطقه‌ای که غرق ترور، فساد، جرم، جنگ، نزاع و درگیری است، به راه خود ادامه دادند و از تحریم‌ها سربلند بیرون آمدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به تعبیر رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مردم و کشور ایران مبنی بر اینکه "ایران کشوری کهن و دارای مردمی هوشیار است"، اشاره و تصریح کرد: تیم هسته‌ای ایران با حمایت مقام معظم رهبری و پشتیبانی مردم، پنجه در پنجه شش تیم قدرتمند دنیا انداخت و توانست حق ملت را با حفظ همه‌ی ارزش‌های به‌دست آورده در صنایع هسته‌ای و بدون اینکه مورد مهمی را از دست بدهد، بگیرد و در این دوران، که دوران فترت است، دنیا ما را به عنوان یک ملت هوشیار می‌شناسد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی ابراز امیدواری کرد که در مدت کوتاهی بتوان نقاط ضعف گذشت را جبران کرد.

وی افزود: در داخل عده ای زحمت درست می کردند که البته حس نیت داشتند و می خواستند در مقابل کارشکنی های طرف مقابل نشان دهند که به عجز نیامده ایم و ما از بابت این افراد نگرانی نداریم.

وی به لغو تحریم‌ها از سوی کشور سوئیس و اعلام آن از طرف چین اشاره کرد و گفت: بعد از توافق هسته‌ای بسیاری از کشورها تحریم‌های خود را لغو و شرکت‌های بزرگ برای همکاری اعلام آمادگی کردند و همچنین بسیاری از کشورهایی که حاضر به برقراری رابطه با ایران نبودند، اکنون علاقه‌مندی خود را به برقرای ارتباط با ایران اعلام کرده‌اند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به بازدید خود از نمایشگاه فرهنگی اقتصادی کرمان اشاره کرد و گفت: حقیقتاً این نمایشگاه جلوه‌ای از استعداد، هنر، ذوق، تاریخ و فرهنگ کرمان است که به خوبی این استان را معرفی می‌کند و باید به نوعی الگوی استان‌های دیگر در معرفی آثار خود باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار استان کرمان را فردی لایق، آگاه و فراجناحی توصیف کرد و گفت: ایشان با بهره‌مندی از ظرفیت دو گروه در این استان شامل مسؤولان و ائمه جمعه و بخش خصوصی طرح‌های بسیاری را در دست مطالعه و اجراء دارند و چشم‌انداز خوبی را برای این استان ترسیم کرده‌اند.

ایشان با تأکید بر اینکه هر زمان در کشور به اقیانوس مردم پیوستیم، جز موفقیت و کامیابی چیز دیگری نصیبمان نشد، گفت: استفاده از اقیانوس همیشگی و پایدار مردم، بهترین راه‌حل مشکلات و سختی‌های روزگار است و این امر از ابتدای مبارزه برای انقلاب اسلامی تاکنون به اثبات رسیده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه "بر اساس سند چشم‌انداز و اسناد بالادستی، توسعه کشور باید دانش‌محور باشد"، گفت: توسعه‌ی دانش‌محور یعنی توسعه‌ای که بر اساس علم، دانش و تجربه پایه‌گذاری شده است و کپی و مونتاژ نیست که با کوچک‌ترین اختلاف بین‌المللی سیاسی، جلوی روند آن گرفته شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این اینکه "کشور آمادگی نهضت عمیق سازندگی را دارد"، گفت: باید در این شرایط که دستمان باز است و تحریم‌ها تا حدودی برداشته‌ شده است، به دنبال توسعه و پیشرفت پایدار کشور باشیم و از نیروهای داخلی فراوانی که داریم و همچنین نیروهایی ایرانی که در بسیاری از کشورهای دنیا در ردیف‌های بالای علمی هستند، بهره ببریم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان تأکید کرد: باید شهداء، جانبازان و مفقودان که سرمایه‌های عظیم معنوی و مادی کشور هستند، در همه مراحل سرلوحه کار ما باشند و ما وظیفه و دِین خود را نسبت به آنها اَدا کنیم.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این مراسم علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان به بیان گزارشی از استان کرمان، سوابق تاریخی و سیاست‌های توسعه اقتصادی و فرهنگی این استان پرداخت و همچنین یاسر سلیمانی، دبیر جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان، از بخش‌های مختلف نمایشگاهی که به منظور معرفی استان کرمان برپا شده و شامل بخش‌های روستایی، عشایری، صنایع دستی، آثار تاریخی و فرهنگی، محصولات و دستاوردهای کشاورزی بود، بازدید کرد. 

 

اخبار سیاسی -  انتخاب