اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدی‌مقدم: مخالف مراسم دولت در آزادی هستیم



 مراسم دولت در ورزشگاه آزادی

احمدی‌مقدم: مخالف مراسم دولت در آزادی هستیم

سردار احمدی مقدم فرمانده ناجا در خصوص آغاز دور جدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، گفت: طرح امنیت اجتماعی یک مطالبه مردمی است.

سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده ناجا در گفت‌وگو با فارس در  خصوص آغاز دور جدید طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، گفت: همانطور که بارها تاکید شده، طرح امنیت اجتماعی یک طرح دائمی است و فکر می‌کنم به کار بردن کلمه آغاز مناسب نباشد اما ممکن است با توجه به شرایط خاص کشور، نوع مطالبات مردم و تغییرات فصلی، برخی از طرح‌های اجرایی ناجا در مقاطعی از شدت بیشتری برخوردار گردد و در اولویت ماموریتی قرار گیرد.

وی افزود: در جدیدترین نظرسنجی انجام شده، موضوع برخورد با اراذل اوباش و مزاحمان نوامیس مردم، توزیع کنندگان مواد مخدر، سارقین خودرو و افراد بدپوشش از خواسته‌های اصلی مردم از پلیس است که به یاری خدا از اول اردیبهشت با جدیت کامل در کشور اجرا خواهد شد.

وی در خصوص مراسم تجلیل از خادمین ستاد تسهیلات نوروزی، بیان داشت: من ابتدا لازم می‌دانم از عنایت ویژه دولت به خادمین ستاد تسهیلات نوروزی تشکر کنم و از این فرصت استفاده کرده مجدداً از تمامی سازمانها، نهادها، افراد و خانواده آنها که در ایام نوروز متحمل زحمات زیادی شدند قدردانی می‌کنم اما درخصوص مراسم مذکور با توجه به امکانات محدود خدماتی، بهداشتی و رفاهی ورزشگاه آزادی و همچنین حضور قشرهای مختلف سنی به نظر می‌رسد مشکلات زیادی برای مسئولین ایجاد گردد.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که برگزاری این مراسم بهانه‌ای به دست گروه‌های رقیب سیاسی برای ناسالم جلوه‌دادن روند انتخابات ریاست جمهوری را بدهد و پیامدهای سیاسی این مراسم می‌تواند آغازگر یک سری مسائل و مشکلات در فضای انتخاباتی کشور شده و مطمئناً در تحقق شعار حماسه سیاسی تأثیر منفی خواهد داشت و اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند.

احمدی‌مقدم در ادامه گفت: همچنین صرف مبالغ گزاف برای اجرای این مراسم با حماسه اقتصادی نیز منافات دارد و به همین دلیل نیروی انتظامی با برگزاری این مراسم در این سطح موافق نبوده و پیشنهاد می‌گردد مانند سالهای گذشته در یک سطح محدود از خادمین ستاد تسهیلات نوروزی قدردانی و صرفه‌جوئی حاصل از این را صرف ارائه خدمات بیشتر در حوزه‌های مرتبط و خصوصاً پیشگیری از حوادث رانندگی گردد./فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
سرانجام نظرات مخالف با دولت با وجود آزادی بیان!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌مقدم: دولت اظهارنظری درباره آزادی‌حجاب نداشته/ شاید نگاه به فیس‌بوک تغییر کند و آن را فرصت ببینیم



پلیس راهنمایی و رانندگی   گردشگری فروشندگان الکل,کالای اساسی کشوراحمدی‌مقدم آزادی‌حجاب فیس‌بوک

احمدی‌مقدم: دولت اظهارنظری درباره آزادی‌حجاب نداشته/ شاید نگاه به فیس‌بوک تغییر کند و آن را فرصت ببینیم

فرمانده ناجا با بیان اینکه طرح‌های امنیت اخلاقی تعطیل نشده از تلاش برخی رسانه‌ها برای تشدید ضرباهنگ اجرای این طرح انتقاد کرد.

 سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش سراسری روسای پلیس اطلاعات و امنیت ناجا در مورد مسئله امنیت‌ اخلاقی، گفت: همه تصور می‌کردند که دولت جدید با آزادی اجتماعی و حجاب موافق است و این در حالی بود که هیچ مسئولی چنین اظهارنظری در مورد آزادی حجاب نگفته بود.


وی گفت: مسئولان این دولت سخنانی نزدیک به این اظهارات نیز نگفته‌اند، چنین تصوری صحیح نیست و عمل ناجا بر مبنای قانون است و وقتی ناهنجاری از درجه‌ای عبور می‌کند باید ضرباهنگ افزایش یابد.


فرمانده ناجا با بیان اینکه موافق تلاش برخی از رسانه‌ها برای تشدید این ضرباهنگ نیز نیستم گفت: برخی رسانه‌ها تلاش می‌کنند با بزرگنمایی اخباری که گاها صحت ندارد و واقعیت در آنها غرق شده، ضرباهنگ را تشدید کنند که موافق این امر نیز نیستم.


وی با بیان اینکه طرح‌های امنیت اخلاقی تعطیل نشده است، گفت: البته برخی متجریان که تعداد آنها زیاد نیست با تجری بیشتری وارد شده‌اند اما خود من که گاها روزی سه ساعت در خیابان‌ها تردد می‌کنم تنها دو سه مورد دیده‌ام که بسیار تند کشف حجاب کرده و اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و ویراژ می‌کنند که البته زیاد نیست اما این مسئله همچون ویروس است و اگر احساس شود که برخوردی نمی‌شود بقیه هنجارشکنان نیز فرصت پیدا می‌کنند.


فرمانده ناجا با بیان اینکه ناجا با روش منطقی و بهره‌گیری از تجارب گذشته باید تلاش کند که رسیدگی دقیقی به این مسئله داشته باشد، گفت: رسیدگی باید دقیق باشد نه اینکه فله‌ای باشد.

ماجرای مهمانی شیطان پرستان در مدرسه
وی در مورد برگزاری برخی کنسرت‌ها با بیان اینکه ناجا در برخی موارد از سر ناچاری وارد شده گفت: درست نیست که ناجا به تنهایی وارد صحنه شود و باید همه مسئولان مربوطه وارد این صحنه شوند چرا که حتما سالن‌های کنسرت‌ها ضوابطی دارند هرچند احساس می‌شود نه در مورد مجری، نه در مورد صحنه آرایی و حتی تماشاگران هیچ رابطه‌ای حاکم نیست و ناجا نمی‌تواند جای همه کار کند و همه باید وظایف خود را به درستی انجام دهند و قرار نیست بگیر و ببند راه بیاندازیم و باید ضوابط جامعه اخلاقی، اسلامی، فرهنگ اسلامی اریرانی رعایت شود و اجازه ندهیم جایی درست شود که تبدیل به کانونی برای بی بندو باری باشد و حتی علاقه‌مندان به موسیقی نیز رویشان نشود به آنجا بروند.

احمدی‌مقدم با بیان اینکه به جای برخورد با افراد باید به سراغ مقصران اصلی و باندها برویم گفت: باید روی برخی باندها که در راستای ایجاد فساد در جامعه اقدام می‌کنند تمرکز کنیم به گونه‌ای که اخیرا در اینترنت بلیت فروخته شد و آدرس یک مدرسه را دادند که در آنجا مهمانی با عقاید انحرافی و شیطان‌پرستی قرار بود برگزار شود که مدیر مدرسه نیز طلبکار شد و عنوان کرد که می‌خواهد از ناجا شکایت کند چرا که با این گروه قرار داد بسته بود و می‌خواست که برای مدرسه درآمدزایی کند و جای سوال است که متولیان مدرسه چه حقی دارند و ناجا باید مسئول سازی کند.

گناه کسانی که فتنه ۸۸ را به راه ‌انداختند نابخشودنی است
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه گناه افرادی که فتنه ۸۸ را به راه انداختند، نابخشودنی است گفت: انتخابات ۹۲ باعث تقویت انسجام داخلی کشور شد.


رئیس پلیس کشور در توضیح ماهیت اطلاعات در پلیس امنیت گفت: ماهیت اطلاعات مانند تور امنیتی ناپیدایی است که تهدیدات را شناسیی می‌کند.


وی افزود: پلیس اطلاعات و امنیت باید روی زمینه‌های نارضایتی که باعث تعارضات می‌شود فعالیت کند.


احمدی مقدم با اشاره به فتنه ۸۸ گفت: گناه افرادی که فتنه ۸۸ را به راه انداختند نابخشودنی است البته انتخابات سال ۹۲ باعث تقویت انسجام داخلی کشور شد.

تصمیم گیری در مورد فیس بوک
وی در مورد نظر ناجا در مورد رفع فیلتر از سایت فیس‌بوک گفت: شورای عالی فضای مجازی وظیفه رسیدگی به امور مربوط به این مسائل را برعهده دارد و در ابلاغیه‌هایی که به ما داده‌اند تا کنون تغییری در روند آنها مشاهده نشده است.


فرمانده ناجا با بیان اینکه جلسه شورای عالی فضای مجازی تاکنون با حضور روحانی تشکیل نشده است گفت: باید ببینیم که در این جلسه چه تصمیمی گرفته می‌شود آیا همچنان ما نگاه تهدید‌محور به فیس‌بوک خواهیم داشت و یا تصمیم می‌گیریم که از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

ترافیک اول مهر
وی در مورد تمهیدات نیروی انتظامی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: به صورت عادی با توجه به افزایش سفرهای داخل شهری و مسافرت‌نرفتن مردم ما شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی ترافیک شهری خواهیم بود.وظیفه ناجا تسهیل و مدیریت ترافیک شهری است.
احمدی‌مقدم ادامه داد: ما آماده بازگشایی مدارس هستیم و هماهنگی‌های لازم در این جهت انجام شده است.

حادثه اتوبان قم
وی با اشاره به حادثه دلخراش مرگ 40 تن از هموطنانمان در تصادف بین دو دستگاه اتوبوس گفت: جلسات مربوط به این موضوع در دولت و کمیسیون‌های مختلف مجلس در حال برگزاری است.


احمدمقدم با بیان اینکه سردار مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به عنوان نماینده ناجا در این جلسات شرکت کرده است گفت: این یک حادثه نادر بوده که اتفاق افتاده ما باید از این حادثه درس عبرت بگیریم و تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کنیم.


وی ادامه داد: باید عوامل مختلف حادثه شناسایی شود و تنها باک و باتری اتوبوس اسکانیان معطوف نشویم.


فرمانده ناجا در مورد کشف 6 کیلو طلا از این حادثه گفت: اصفهان تولیدات طلا بسیار دارد و انتقال طلا از مبدا اصفهان به مقصد تهران یک امر عادی است و نباید ذهنمان سمت قاچاق برود.

اتاق فکر گردشگری
وی در ادامه در مورد پیشنهاد میراث فرهنگی برای تشکیل اتاق فکر مشترک با ناجا پیرامون رسیدگی به وضعیت گردشگری گفت: ما از این امر استقبال می‌کنیم و آماده شرکت در این جلسات هستیم.

برخورد با فروشندگان الکل
احمدی مقدم در پاسخ به سؤالی در مورد رواج مصرف مشروبات الکلی دست‌ساز و الکل‌های طبی گفت: همانگونه که مشاهده می‌شود واردات مشروبات الکلی و کالاهای قاچاق به کشور بسیار کاهش یافته است و این سبب شده مصرف‌کننده‌های الکل روی به استفاده از الکل‌های دست‌ساز و طبی بیاورند. برنامه ناجا برخورد با این موضوع است.

وی درباره تاسیس مراکز ترک مشروبات‌الکلی گفت: ارائه این مجوز و همچنین مدیریت آن بر عهده وزارت بهداشت است و ما وظیفه‌ای در این مورد نداریم اما آن چیزی که واقعی است اینکه این عمل (مصرف مشروبات‌الکلی) یک امر زشت، منفی است که به لحاظ بهداشتی، قانونی، شرعی و عرفی غیر قابل قبول است که اگر برنامه‌ریزی نیز در این مورد انجام شده در حوزه فعالیت‌های وزارت بهداشت است و ناجا مداخله‌ای ندارد.

ذخیره کالای اساسی کشور بین 15 روز تا سه ماه

رئیس پلیس کشور گفت: در اواخر دولت قبل اعلام شد که 6 ماه ذخیره کالایی داریم اما بررسیهای پلیس نشان داد ذخیره کالای اساسی کشور بین 15 روز تا سه ماه است که با اطلاع رسانی به موقع ما به دولت جدید این مشکل رفع شد.

 

احمدی مقدم گفت: زمانی که هنوز آقای روحانی مسئولیت را بر عهده نگرفته بود، مسئولان دولت گذشته اعلام کردند که به اندازه 6 ماه کالاهای اساسی در کشور ذخیره شده است که ما پس از بررسی متوجه شدیم برخی اقلام را فقط برای 15 روز تا سه ماه در اختیار داریم و بسیاری از کالاها یا روی کشتی یا در گمرک مانده بود. با اطلاع رسانی پلیس به دولت جدید آنها از ما تشکر کردند و بلافاصله با مسئولان دولت قبلی به گفتگو نشستند و با خرید و اقدامات انجام شده کالاهای ضروری را تامین کردند.


وی ادامه داد: بازگرداندن ارز از 2500 تومان به 1226 تومانسسب شد از احتکارزا بودن این اقدام جلوگیری شود.


به گفته رئیس پلیس کشور این اطلاعات امنیتی نیست که ما شنود بگذاریم تا به آن پی ببریم. این موضوعات چشم بینا می خواهد. به عنوان مثال وقتی دارو در بازار کم است نباید بگوییم که این موضوع تبعات اقتصادی و درمانی دارد باید تبعات امنیتی این موضوع را نیز در نظر بگیریم./خبر آنلاین