اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احمدخاتمی: شتر در خواب بیند، پنبه دانه!



 

 

 

احمدخاتمی: شتر در خواب بیند، پنبه دانه!

 

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: تمامی حکومت های قبل از نظام جمهوری اسلامی، ویژگی‌های ضد ارزشی مشترکی داشتند.

به گزارش ایسنا آیت الله سید احمد خاتمی در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی، با بیان این مطلب، افزود: تمامی حکومت های قبل از انقلاب، اصولا در چند ویژگی از جمله شخصی دانستن بیت المال برای خود و غارتگری ثروت های ملی، برده دانستن ملت و جمع کردن افراد مفسد در کنار خود، مشترک بودند.

وی تصریح کرد: سلسله پهلوی در غارتگری بیت المال درصدر لیست تمامی حکومت های شاهنشاهی 2500 ساله قرار دارد و این در تاریخ برای همیشه به ثبت رسیده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که غارتگری از بیت المال خوی و منش سلاطین مستبد حکومت های قبل از انقلاب بوده است، اظهار کرد: حتی حکومت صفویه با این‌که تلاش زیادی برای نشر مکتب اهل بیت کردند، اما متاسفانه در ضد ارزش ها همانند سایر حکومت ها بودند و مردم کشور که صاحبان اصلی یک کشور محسوب می شدند، عملا هیچ کاره بودند.

خاتمی با بیان این‌که تاسف بار است که در طول حکومت پهلوی در این کشور، یک انتخابات آزاد برگزار نشد، گفت: خودشان لیست کسانی را که باید انتخاب می شدند، از قبل مشخص می کردند بطوری که ساواک آنها را انتخاب و به وزیر می داد و وزیر نیز آنها را به شاه معرفی می کرد و در این بین مردم چه رای می دادند یا نمی دادند، نمایندگان انتخاب می شدند و به دروغ نیز از طرف حکومت اعلام می شد که فلان تعداد از مردم در انتخابات انجام گرفته شرکت نموده‌اند در حالی که حتی این موضوع و مشارکت مردم در انتخابات برای انها اصلا مهم نبود.

وی با اعلام این‌که در حکومت پهلوی برای صالحین و متدینین جایگاهی وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در حکومت سیاه پهلوی متدینین سوژه بودند و اگر به یک نظامی اعلام می شد که فردی به مسجد و هیئت‌ها رفت و آمد دارد، او تبدیل به سوژه می می شد و تلاش می کردند چهارچشمی مراقب این فرد باشند تا نکند از طرف وی به حکومت ضربه ای وارد شود.

وی اجنبی پرستی و بیگانه پرستی را عجین با گوشت و پوست و خون و جان حکومت پهلوی دانست و تاکید کرد: شاه در مقابل مردم خود یک دیکتاتور بود، اما وقتی که پیش رییس جمهور آمریکا می رفت یک جوجه ریز به حساب می آمد و هیچ اراده ای از خود نداشت؛ شاه بدترین فحش ها را به مردم خود نثار می کرد و در واقع بیگانه ها برای او محبوب بودند و خودی ها منفور البته این علاوه بر پهلوی ها به قاجاری ها نیز وارد است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ادامه با تاکید بر این‌که امروز مردم این کشور به حق خود رسیده اند و بیت المال در اختیار آنها قرار دارد، ابراز کرد: طرح هدفمندسازی یارانه ها که از جمله طرح‌های کلان کشوری محسوب می شود و در گذشته نیز همگی گلایه‌مندی روسای جمهور قبلی کشوری را شنیده بودیم و آنها بارها در تریبون های مختلف از پرداخت یارانه‌ها ابراز نارضایتی می کردند و در واقع در شعار وارد می شدند، اما در عمل نه، ولی دولت کنونی با شجاعت کاری که دولت های قبلی نیز می دانستند خوب است اما برای اجرای آن وارد نشدند را به مرحله اجرا گذاشت و این از برکات نظام و انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: کدام دولت در این نظام دوست دارد که شما از دم یارانه بنزین بدهید و یارانه این بیت المال را یک جوان خوش نشین و مرفه تهرانی با ماشین چندین میلیونی از این بنزین صد تومنی استفاده کرده و در بالاشهر تهران ویراژ دهد در حالی که پول این بنزین و یارانه پرداختی به آن از جیب مردم نیازمند انجام شده است.

خاتمی با اشاره به این‌که یکی از سران فتنه گفته بود با اجرایی شدن طرح هدفمند سازی یارانه ها مردم اغتشاش و شورش خواهند کرد و به دنبال آن آمریکا وارد خواهد شد، افزود: آنها فکر می کردند در پی چنین کاری اپوزیسیون خاراج نشین نیز وارد معرکه خواهد شد و خواهد توانست برنامه های خود را به اجرا بگذارد، اما جواب این فرد"شتر در خواب بیند، پنبه دانه" است.

وی تاکید کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش ها این است که حق به حقدار برسد و این از اهداف این نظام مقدس می باشد.

وی با قدردانی از خدمات انجام گرفته از سوی دولت های نهم و دهم در کشور، گفت: این عین بی انصافی است که خدمات انجام گرفته از سوی دولت کنونی را در اقصی نقاط کشور نادیده بگیریم و می توان گفت چنین خدماتی در طول 32 سال پس از انقلاب اسلامی بی نظیر هست نه کم نظیر.

وی در ادامه با اشاره ی دوباره به برکات انقلاب اسلامی برای مردم ایران، عنوان کرد: مردم قبل از انقلاب، صاحب خانه بودند، اما بیگانگان در جای آنها نشسته بودند و امروز مردم به خانه ی خود برگشته اند و آزادانه سرنوشت خود را رقم می زنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر این‌که به صراحت می گویم مردم زمان ما بهتر از مردم زمان پیغمبر(ص) هستند، خاطرنشان کرد: مصداق آن نیز این است که روزی پیامبر(ص) مشغول خواندن نماز بودند، اما در همان لحظه صدای شیپوری بلند شد و مردم نماز را ول کردند و رفتند تا ببینند چه کالای تجارتی جدیدی آمده است، اما در نماز جمعه ی زمان ما که بمب گذاری می شود مردم صحنه را ترک نمی کنند و شعار" حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ما است" را سر می دهند.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه هرچه از رهبر دیروز و امروز خودمان شنیده ایم تعریف و تمجید ملت ایران بوده است و حتی ایشان یکبار نیز اعلانم کردند عملکرد این مردم نسبت به برخی خواص نیز در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی بهتر بوده است.

وی با بیان اینکه ارباب رجوع کلمه ی درستی است و معنی آن، همه کاره بودن مردم در این نظام است، گفت: تابلوی نظام اسلامی عملکرد مسوولین ان است، اگر مسوولین خوب عمل کنند نظام عزیز می شود اما در غیر این صورت اگر مردم را بیازارند، نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب خواهد دید.

وی با تاکید بر این‌که پیشوایان و ائمه ی اطهار نیز تضییع حقوق مردم را عامل سقوط حکومت های مستبد دانسته‌اند، اذعان کرد: امیر المومنین در نهج البلاغه تصریح می کند که عامل سقوط برخی از حکومت ها، ندادن حق مردم بوده است و آنها برای رسیدن به این حق خود متوسل به ابزار دیگری چون رشوه می شدند که نتیجه ی آن گسترش فساد و شکم بارگی در جامعه و نهایتا سقوط حکومت های مذکور بوده است.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که گاها پیچیدگی کارها باعث از کوره در رفتن ارباب رجوع و فراهم شدن اسباب ناراحتی آنها می شود، تصریح كرد كه لازم است مدیران و مسوولان با درک شرایط او از طرق قانونی به حل مشکلات وی اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: آفرین به آن مدیری که وقتی از پست خود رفت زیر مجموعه ی او از رفتنش تاسف بخورند و باید به یاد داشت ان مدیری که هنگام ترک پست خود باعث خوشحالی زیر مجموعه اش می شود، مدیر اسلامی و انقلاب نیست.

وی در ادامه با تاکید بر این‌که سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مردم هستند، گفت: در زمان قبل از انقلاب، حکومت پهلوی بدنبال افراد بی دین برای اداره کشور بود، اما امروز یکی از پارامترهای انتخاب یک مدیر، دینداری او است و خوشبختانه اکثریت مسوولان کشور نیز چنین هستند البته نمی گویم همه پاک هستند، اما روند و قائده این هست و اکنون اساس بر حکومت صالحان چیده شده است.

این عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با اشاره به این‌که آمریکا طی سال‌های اخیر بدنبال ایجاد خاورمیانه‌ای بزرگ با محوریت خود بود، اظهار کرد: امروز بر خلاف اندیشه ای استکبار، خاورمیانه‌ بزرگ با محوریت دین و اسلام در حال شکل گیری است و یکی از نمونه های این موضوع نیز مسئله کنونی کشور تونس است که مردم مسلمان آن بر علیه حکومت بن علی که می توان او را نسخه دوم شاه ایران عنوان کرد، قیام کرده و رژیم او را سرنگون کردند.

وی تصریح کرد: این ها گویای آن است که خیزش اسلامی امروز به تمامی کشورهای اسلامی رسیده است....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طائب: شتر در خواب بیند پنبه دانه


رئیس قرارگاه فرهنگی عمار ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت روحانی، نسبت به «فتنه بزرگ‌تر در انتخابات پیش رو» هشدار داد. وی افزود: برخی‌ در تلاشند موضوع رهبری را نظارتی و شورایی کنند اما بدانند «شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه».

خبرگزاری ایسنا: رئیس قرارگاه فرهنگی عمار ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت روحانی، نسبت به «فتنه بزرگ‌تر در انتخابات پیش رو» هشدار داد.

حجت‌الاسلام مهدی طائب طی سخنانی در مراسم بزرگداشت 9 دی که در مسجد امام سجاد (ع) کرج برگزار شد، تصریح کرد: دولتی که ادعا می‌کرد اقتصاد را تغییر خواهد داد، پس چرا نمی‌تواند؟ دولتی که فکر می‌کرد اگر با کدخدای جهان یعنی آمریکا رابطه داشته باشد همه چیز درست می‌شود، پس چرا نشد؟ یادتان هست در مناظره‌ها می‌گفتید برنامه داریم؟ صد روزه، شش‌ماهه، یک‌ساله، اقتصاد را حل می‌کنیم، پس چه شد؟ هنوز هم دنیا کدخدا دارد؟ تا الان که کدخدا را دیده‌اید پس چرا دست به طلا می‌زنید آهن می‌شود؟

وی ادامه داد: هنگامی که با آمریکا مشکل داشتیم، قیمت نفت معلوم است و امروز که مثلا با آنها از در مذاکره وارده شده‌ایم نیز قیمت نفت معلوم است. من 10 ماه پیش این شرایط را پیش‌بینی کرده بودم. نمی‌خواهم بگویم نابغه هستم اما معلوم بود که وقتی کار به روز اجرای برجام برسد آنقدر قیمت‌ها را پایین می‌آورند که فروش آن صرف نداشته باشد و امروز می‌بینیم که قیمت نفت از صد و اندی دلار به 32 دلار رسیده است.

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار افزود: برخی‌ در تلاشند موضوع رهبری را نظارتی و شورایی کنند اما بدانند «شتر در خواب بیند پنبه دانه، گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه».

طائب با بیان اینکه فتنه‌ای بزرگ‌تر از فتنه 88 که همانا گرفتن مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری است باید ما را هوشیارتر کند، اظهار کرد: آنان بدانند ملت ایران اسلامی بیدار است و در مقابل آنان خواهد ایستاد. آن آقایی که می‌گوید کشور باید توسط شورای رهبری اداره شود چه مشکلی با رهبر دارد؟ او که هر پستی در کشور بوده را تجربه کرده و هر چه می‌توانسته را برده و خورده است. شما مشکلتان با رهبر این است که می‌گویید چرا در موضوع سوریه دخالت می‌کنیم، چرا با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم و چرا اجازه ورود آمریکا به کشور را نمی‌دهیم.

وی با بیان اینکه «چون قافیه تنگ آید، شاعر به جفنگ آید»، با اشاره به اظهارات «یکی از دولتی‌ها» که به نظر می‌رسد مقصود او معاون اول رئیس‌جمهور باشد، گفت: در روزهای گذشته یکی از دولتی‌ها گفته است در زمان دولت قبل چقدر پول دود و هوا شده است. شمایی که اقتصاددان هستید به دولت قبل فحش بدهید اما فحشی بدهید که شدنی باشد. این مبلغی که شما ادعا می‌کنید می‌دانید یعنی چه؟

رئیس قرارگاه فرهنگی عمار با بیان اینکه وقتی دشمن در خط مقدم موفق به مقابله نشود با استفاده از نفوذ تلاش می‌کند اهداف خود را پیاده کند، تصریح کرد: نفوذ یعنی ایجاد سستی در اراده که این موضوع در حال شکل‌گیری است.

طائب در پایان با اشاره به اتفاقات یمن نیز گفت: یمن آزمایشگاه بزرگی برای دین ما خواهد بود. وای به حال آن کسانی که نگذاشتند کشتی حامل دارو و غذا وارد یمن شود، آن هم برای عده‌ای که داشتند از بین می‌رفتند. برخی‌ نگذاشتند چرا که معتقد بودند رابطه ما را با برخی کشورها خراب خواهد کرد.