اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احضار کاردار افغانستان به وزارت خارجه


بدنبال فضاسازی منفی برخی رسانه های افغانستان علیه کشورمان در باره نحوه برخورد جمهوری اسلامی ایران با اتباع افغانستان شاه مردان قل کاردار افغانستان در کشورمان به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

خبرگزاری مهر: بدنبال فضاسازی منفی برخی رسانه های افغانستان علیه کشورمان در باره نحوه برخورد جمهوری اسلامی ایران با اتباع افغانستان که بصورت غیر مجاز در ایران حضور دارند و نیز بدنبال قتل یک دختر جوان توسط یکی از افاغنه در استان یزد ، شاه مردان قل کاردار افغانستان در کشورمان به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

محسن پاک آیین رییس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه در این دیدار با محکومیت این جنایت، خواهان رعایت قوانین و مقررات از سوی اتباع افغان مقیم کشورمان شد و از دولت و سفارت افغانستان در تهران خواست تا به مسئولیت خود در توجیه اتباع این کشور در ایران عمل کنند.

رییس ستاد افغانستان وزارت امور خارجه کشورمان با انتقاد از اظهارات برخی از عوامل داخلی افغانستان که برخورد مقامات قضایی ایران با این تخلفات را خلاف موازین بین المللی دانسته اند گفت: در حال حاضر سه میلیون افغان با آرامش و احترام در ایران زندگی می کنند اما مقامات ایران با اتباع مجرم خارجی طبق مقررات برخورد می کنند.

کاردار افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف از وقوع این حادثه گفت: ما از جمهوری اسلامی ایران به دلیل برخورد انسانی و عزتمند با اتباع افغانستان سپاسگزاریم و معتقدیم که با افراد متخلف باید طبق مقررات برخورد شود.      


ویدیو مرتبط :
وزارت خارجه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مشاجره لفظی سفیر ایران با حامد کرزای و احضار او به وزارت خارجه افغانستان/رئیس مجلس سنا افغانستان: ایرانی ها دیوانه اند!



مشاجره لفظی سفیر ایران با حامد کرزای و احضار او به وزارت خارجه افغانستان/رئیس مجلس سنا افغانستان: ایرانی ها دیوانه اند!

فاضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا افغانستان گفت: وضعیتی که افغان ها امروز از آن رنج می برند ناشی از میراث دخالت همسایگان است.

 

انتخاب :خبرگزاری ترند نوشت: سفیر ایران به وزارت خارجه افغانستان احضار شد.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، فاضل هادی مسلمیار رئیس مجلس سنا افغانستان گفت: قرار بوده است که عصر روز سه شنبه سفیر ایران به وزارت خارجه احضار شود.

وی افزود: اظهارات سفیر ایران خلاف اخلاق دیپلماتیک است و ایران حق دخالت در امور افغانستان را ندارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

سفیر ایران در افغانستان

این سناتور افغان اظهار داشت: من می گویم که کشورهای همسایه نباید اختلافتشان را به افغانستان بیاورند. اگر ایران نگران منافع ملی خود است، افغان ها هم نگران منافع خود هستند و از تلاشی که منجر به ثبات و صلح می شود حمایت می کنند.

وی گفت: وضعیتی که افغان ها امروز از آن رنج می برند ناشی از میراث دخالت همسایگان است.

 

رئیس مجلس در پایان ایرانی ها را دیوانه خواند! و گفت: ما برای منافع ملی مان کار می کنیم و منافع ملی خود را گرامی می داریم.

 

همچنین شبکه ی اطلاع رسانی افغانستان مدعی شد: سفیر ایران طی ده روز گذشته دیدارهایی با حامد کرزای رییس جمهوری اسلامی افغانستان ، محمد قسیم فهیم معاون اول ریاست جمهوری ، محمد کریم خلیلی معاون دوم ریاست جمهوری ، فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنا و برخی دیگر از مقامات رسمی افغانستان داشته است.

هرچند گزارش دقیقی از صحبت های رد وبدل شده میان وی و مقامات اقغانستانی بجز مواردی که در رسانه آمده در دست نیست ، اما گفته شده است که جناب سفیر یک مشاجره لفظی با رییس جمهور افغانستان پیرامون ایجاد پایگاه های دایمی آمریکایی در افغانستان داشته است.

گفته شده است که جناب سفیر به رییس مجلس سنای کشور گفته است که چنانچه سند راهبردی میان آمریکا و افغانستان به امضاء برسد ، ایران سه میلیون مهاجر افغانستانی را از این کشور اخراج خواهد کرد./انتخاب