اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احضار علی مطهری به قوه قضائیه



اخبار,اخبار سیاسی,لایحه اصلاح قانون مالیات


اخبار سیاسی - احضار علی مطهری به قوه قضائیه

 نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه امروز «علی مطهری» نماینده مردم تهران را به صورت غیرقانونی احضار کرده است.

 

به گزارش ایرنا، «کمال الدین پیرموذن» در جلسه علنی امروز - چهارشنبه - مجلس این مطلب را در موافقت با پیشنهاد «علی مطهری» برای اصلاح یکی از بندهای لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم مطرح کرد.
 اخبار سیاسی - ایرنا


 


ویدیو مرتبط :
سخنان جنجالی علی جنتی در مورد قوه قضائیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توصیه علی مطهری به قوه قضائیه



اخبار,اخبار سیاسی ,انتقادعلی مطهری به قوه قضائیه

 

  اخبار سیاسی - توصیه علی مطهری به قوه قضائیه

علی مطهری پیشنهاد داد قوه قضائیه هم مانند دولت جلسات مشترک با گروه‌های سیاسی کشور برگزار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رویکرد رئیس‌جمهوری در برگزاری جلسات مشترک با احزاب و تشکل‌های سیاسی کشور، گفت: این اقدام کار خوب و مثبتی است که باعث نزدیک شدن دل‌ها و مواضع سیاسی به یکدیگر می‌شود.

وی اضافه کرد: در این ملاقات‌ها به جای آنکه سیاسیون از راه دور مواضع یکدیگر را گلوله‌باران کنند، به صورت رو در رو نظرات و نگرانی‌های خود را بیان می‌کنند و این امر باعث می‌شود که سوءتفاهم‌ها از بین برود و حسن تفاهم ایجاد شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داد که به جای آنکه جلسات رئیس‌جمهوری به صورت جداگانه با گروه‌های دارای گرایش‌های مختلف سیاسی برگزار شود، بهتر است که به صورت مشترک و با حضور دو گرایش اصول‌گرا و اصلاح‌طلب باشد زیرا در جلسه مشترک علاوه بر این که دوستی و محبت و حسن تفاهم ایجاد می‌شود می‌توان فهمید که درد اصلی این دو جریان سیاسی چیست.

مطهری تصریح کرد: شاید مشخص شود که درد اصلی برخی از آنها کسب قدرت است و اختلاف فکری زیادی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس، در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست این دیدارها در دستور کار سایر قوا نیز قرار بگیرد، اظهار کرد: بله این خیلی خوب است که مثلا قوه قضائیه نیز چنین کاری را انجام دهد ولی دستگاه قضایی کشور عملا خود را مافوق انتقاد و در یک سطح ملکوتی می‌بیند و معمولاً اگر کسی انتقادی به قوه قضائیه بکند علیه او اعلام جرم می‌شود، مانند آنچه که درباره آقای زیباکلام اتفاق افتاد.

 

بنابراین اگر قوه قضائیه چنین جلساتی به صورت بحث آزاد مثلا با نمایندگان مجلس برگزار کند که در آن بتوان آزادانه سخن گفت و مثلا به برخی احکام قضایی اعتراض کرد یا درباره حصر آقایان موسوی و کروبی صحبت کرد کار بسیار خوبی است اما اگر بخواهد یک جلسه تشریفاتی و یکطرفه باشد که آنها بیایند حضار را نصیحت کنند، چندان مفید نیست.
 اخبار سیاسی - ایسنا