اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احضار ارواح و رمالی اینترنتی !


ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پسر20ساله‌ای هكر را كه با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام به احضار ارواح و رمالی می‌كرد، دستگیر كردند.

ماموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پسر20ساله‌ای هكر را كه با راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی اقدام به احضار ارواح و رمالی می‌كرد، دستگیر كردند.

با مراجعه مرد میانسالی به یكی از كلانتری‌ ها در 11 تیرماه سال جاری ماموران، در جریان فعالیت‌های مشكوك فردی قرار گرفتند.

این شهروند با بیان اینكه راننده آژانس مسافربری است به ماموران گفت كه یكی از مسافرانش اقدام به فروش شارژ تلفن همراه با قیمت بسیار پایینی به او كرده است و نوع فروش كارت‌های شارژ و حالات این مسافر نشان می‌داد كه این فرد به صورت نامشروع و غیرقانونی اقدام به فروش این كارت‌های شارژ می‌كند.

با توجه به نوع گزارش دریافتی مبنی بر فروش شارژ تلفن همراه، ماموران دریافتند این مسافر فروشنده شارژهای تلفن همراه از طریق هك كردن سایت فروشنده به این شارژها دست یافته است.

براین اساس موضوع به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ارجاع داده شد و ماموران در تحقیقات اولیه با اطلاعات دریافتی از سوی راننده آژانس از طریق چهره‌نگاری، تصویر فرضی این سارق فروشنده شارژ را یافتند.

تحقیقات كارآگاهان پلیس فتا برای شناسایی فروشنده كارت‌های شارژ ادامه داشت تا این كه نامه‌ای از سوی فرماندهی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا به پلیس فتا ارسال كه بر اساس این نامه، فردی جوان در شهر اراك اقدام به فالگیری و رمالی از طریق اینترنت می‌كند.

كارآگاهان پلیس فتا در بررسی اطلاعات این رمال اینترنتی دریافتند كه این متهم همان فروشنده كارت‌های شارژ تلفن همراه است كه ماموران از تیرماه به دنبال یافتن سرنخی از ردپای وی هستند.

 كارآگاهان تحقیقات فنی و پلیسی با كسب اطلاعات جدید از اقدامات این هكر وارد مرحله جدیدی شد و شناسایی این رمال اینترنتی در دستور كار ماموران پلیس فتا قرار گرفت كه سرانجام در اوایل آبان‌ماه ماموران پلیس فتا ضمن شناسایی مخفی‌گاه این سارق فالگیر اینترنتی وی را دستگیر كردند.

ماموران پلیس فتا در بازرسی از مخفی‌گاه این فرد یك دستگاه رایانه و كلیه ابزار ذخیره اطلاعات و ادوات مربوط به هك سایت‌های اینترنتی را كشف كردند.

 این متهم متولد سال 70 دارای دیپلم كامپیوتر بوده و تاكنون 200 سایت داخل را هك كرده است و با راه‌اندازی 6 سایت فروش كارت شارژ تلفن همراه اقدام به سرقت كارت‌های شارژ الكترونیكی كرده است.

براین اساس ماموران در تحقیقات تكمیلی دریافتند این فرد با راه‌اندازی فروشگاه‌هایی اینترنتی اقدام به فروش كتاب‌های آموزش و نرم‌افزارهای آموزشی هك و برگزاری كلاس‌های آموزش هك ‌كرده است.

در حال حاضر پرونده در مرحله بررسی قرار دارد و متهم به همراه پرونده متشكله در اختیار مقام‌قضایی قرار داده شده است.

منبع: ایسنا



ویدیو مرتبط :
احضار ارواح!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیپلماسی احضار ارواح



اخبار,اخبارسیاسی,تحریم‌های جدید


 اخبار سیاسی - دیپلماسی احضار ارواح

محض اطلاع، تحریم‌های جدید آنهایی بودند -یا هنوز هستند- که کنگره می‌خواست -یا همچنان می‌خواهد- اجرا کند و اوباما نه‌تنها با آنها مخالفت کرد بلکه به یاد می‌آوریم که گفت اگر کنگره با وجود مخالفت شدید قوه‌مجریه، آن را به تصویب برساند رییس‌جمهور از اختیارات قانونی استفاده کرده و آن را «وتو» خواهد کرد

صادق زیباکلام در سرمقاله شرق نوشت:

دیپلماسی ما به‌ویژه پیرامون مذاکرات «ژنو» و اینکه دقیقا چه چیزی تعهد آمریکایی‌ها و غربی‌هاست و چه مواردی را ما متعهد شده‌ایم، آنقدر پیچیده شده که به نظر می‌رسد باید برویم برای «احضار ارواح». مسوولان وزارت خارجه از یک‌سو و دیگران به‌علاوه رسانه‌های رسمی و غیررسمی، جملگی عطف به «روح توافق ژنو» کرده و به آمریکا حمله می‌کنند که این «روح» را پایمال کرده است.

 

ظاهرا در دستگاه دیپلماسی ما، قرارداد و عهد و میثاق‌های بین‌المللی همچون موجودات زنده، یک جسم دارند و یک «روح». از آنجا که برای فهم اینکه آیا بالاخره توافق ژنو توسط آمریکایی‌ها نقض شده یا خیر، ما با مفاد توافق ژنو کاری نداریم و باید روح توافق ژنو را در نظر بگیریم و از آنجا که دیپلمات‌ها نمی‌توانند با ارواح ارتباط برقرار کنند، بنابراین باید وزارت خارجه برای پیشبرد مذاکرات هسته‌ای، آگهی استخدام برای تعدادی کارمند که تخصصشان احضار ارواح است بدهند و آنها بعد از این، روح توافقات و مذاکرات و قول‌وقرارهای بین‌المللی را با ترتیباتی خاص احضار کرده و از آنان سوال کنند آیا اقدام اخیر ایالات‌متحده، نقض توافق ژنو بوده یا خیر؟

ای‌کاش به‌جای همنوایی با تندروها و مخالفان مذاکرات هسته‌ای، جناب رییس‌جمهور و آقایان ظریف، عراقچی، تخت‌روانچی و سایرین اعلام می‌کردند اگرچه اقدام واشنگتن را نمی‌پذیرند اما این اقدام ربطی به توافق ژنو نداشته و حاصل مصوبات قبلی کنگره ایالات‌متحده است.

 

مدت‌ها قبل از توافق ژنو، کنگره ایالات‌متحده قانونی را تصویب کرده بود که دولت آمریکا را موظف می‌کرد هر شخص حقیقی و حقوقی که کمک به دورزدن تحریم‌ها کند را مجازات نماید. این عمل بارها اتفاق افتاد و نه‌فقط ایرانی‌ها بلکه بانک‌ها، موسسات و اشخاص حقیقی و حقوقی غیرایرانی هم مشمول این قانون شدند. تصمیم هفته پیش نیز در ادامه اجرای همان قانون است و هیچ ربطی به توافق ژنو ندارد. البته می‌توان این سوال را مطرح کرد که دست رییس‌جمهور در عدم‌اجرای این مصوبه تا چه میزان باز است؟ و آیا اوباما می‌توانسته دورزدن تحریم‌ها را نادیده بگیرد مبادا خللی به مذاکرات وارد کند؟

محض اطلاع، تحریم‌های جدید آنهایی بودند -یا هنوز هستند- که کنگره می‌خواست -یا همچنان می‌خواهد- اجرا کند و اوباما نه‌تنها با آنها مخالفت کرد بلکه به یاد می‌آوریم که گفت اگر کنگره با وجود مخالفت شدید قوه‌مجریه، آن را به تصویب برساند رییس‌جمهور از اختیارات قانونی استفاده کرده و آن را «وتو» خواهد کرد. اگر آمریکایی‌ها یا شخص آقای اوباما می‌خواستند عهد‌شکنی کنند، تسلیم اراده کنگره شده و راه هموار‌تری را می‌پیمودند.


نیازی به احضار ارواح نیست! آنچه نیاز داریم آن است که متولیان دستگاه دیپلماسی مقداری با جسارت بیشتری پای تصمیمات خود و آنجا که منافع ملی کشور اقتضا می‌کند بایستند و با اولین تندباد تندروها، صحنه را ترک نکنند.

در این میان پرسش سومی وجود دارد و آن این است که آیا رییس‌جمهور می‌توانست همانند دوره شش‌ماهه «اقدام‌مشترک» پس از توافق ژنو، چشمان خود را روی اجرای این قانون بسته و به روی خود نیاورد که ایرانیان برای تامین نیازهای خود، ناچار به عبور از برخی تحریم‌ها هستند؟ این پرسش بازمی‌گردد به دو نکته اساسی: نخست میزان اعتقاد اوباما به اینکه آیا توافق نهایی با ایران انجام خواهد شد یا نه؟ و مورد دوم اینکه اوباما چقدر نگران موردسوال‌قرارگرفتن توسط اعضای تندرو کنگره آمریکا به‌خاطر عدم مجازات ایران دراین‌باره است.

 

 اخبارسیاسی - شرق