اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احسان حدادی شاید دیگر مسابقه ندهد!


احسان حدادی دیروز صبح به ایران بازگشت. پرتابگر دیسک ایران که برای تمرین و انتخاب مربی جدیدش به آمریکا رفته بود، هنوز هم بدون مربی است.

تماشا: احسان حدادی دیروز صبح به ایران بازگشت. پرتابگر دیسک ایران که برای تمرین و انتخاب مربی جدیدش به آمریکا رفته بود، هنوز هم بدون مربی است. کمیته ملی المپیک هزینه استخدام مربی پرتاب را بالا می داند و به همین دلیل موافقت نکرده است که کار انجام شود. حدادی به تماشا می گوید اگر تیم مربیانش کامل نشود، او هم در مسابقات شرکت نمی کند:

چه شد یک دفعه به ایران برگشتی؟


- چرا همه از آمدن من تعجب کرده اند؟ دیگر باید می آمدم.

تعجب همه از این است که چرا بدون مربی آمده ای؟


- اول باید هزینه هایی را که کرده ام، بدهند، بعدت مربی ام بیاید.

چقدر هزینه ات شده؟


- حدود سی و هفت هشت هزار دلار.

فکر می کنی کمیته ملی المپیک این پول را بدهد؟ حتی به نظر می رسد که آنها از پول دادن به مربی ات هم پشیمان شده اند؟


- پشیمان بشوند، من هم از مسابقه دادن پشیمان می شوم و فقط در دایمون لیگ ها پرتاب می کنم. نه در مسابقات آسیایی شرکت می کنم و نه در جهانی.

گفته می شود اشمیت قیمتش پایین تر از کیم بوخنسوف، مربی قبلی است.

- من هیچ بحثی سر ارزان و گران بودن ندارم. من می گویم اگر می خواهند در مسابقات شرکت کنم و نتیجه بگیرم، باید تیم قبلی را با مربی و ماساژور داشته باشم. این شرط من است و آنها باید تصمیم منطقی بگیرند. من همانی هستم که آقایان می گفتند مثلث مدال گرفتن در المپیک را مربع کرده.

با شرایط بدی که قبل از المپیک لندن داشتی، توانستی مدال نقره را بگیری. شاید تصور آنها این است که زود است از حالا روی تو سرمایه گذاری کنند و می خواهند دو سال قبل از المپیک شرایطی را که می خواهند برایت فراهم کنند.

- این طرز فکر حرفه ای نیست. من برای نتیجه گرفتن در مسابقات جهانی و بازی های آسیایی یک امکاناتی می خواهند. من حداکثر نخواستم، حداقل می خواهم. یعنی واقعا نمی توانند این حداقل ها را هم برایم فراهم کنند؟ بهتر است من چیزی نگویم، خودشان همه چیز را بهتر از من می دانند.

اگر کمیته ملی المپیک و فدراسیون هزینه ها پرداخت نکنند، چه کار می کنی، نمی خواهی برای المپیک بعدی خودت هزینه کنی؟

- هیچ کاری نمی کنم، مگر مدال نقره المپیک را گرفتم، چقدر دادند که بخواهم حالا خودم برای خودم هزینه کنم. قرار بود جایزه مدال طلا را به من بدهند که همان 150 سکه جایزه نقره را دادند. قول داده بودند اما عمل نکردند.

حالا درباره مربی ات به نتیجه نهایی رسیده ای و تصمیم ات را گرفته ای؟


- من چهار گزینه دارم. با اشمیت و دو مربی دیگر کار کرده ام. از مربی الکنا کانتر هم ایمیل داشتم. قرار است که با کیم مشورت کنم و بعد تصمیم آخر را بگیرم یا تلفنی با کیم صحبت می کنم یا اینکه می روم پیشش تا با هم تصمیم بگیریم.

وضعیت تمرین در آمریکا چطور بود؟

- خوب بود. هم شنا می کردم. هم ماساژ هم دوومیدانی و ... راضی ام خوب بود.

***************************

نیکفر در ایران تمرین کند، قهرمان جهان می شود

امین نیک فر را هم در آمریکا دیدی. او هم پیش تو می آمد و با هم تمرین می کردید یا فقط دیدار دوستانه داشتید؟

- امین را هر روز می دیدم. به جرأت می گویم اگر امین در ایران مثل بقیه ورزشکاران ما و با همین امکانات تمرین کند، می تواند قهرمان پرتاب وزنهه جهان شود. او روزی 14 ساعت کار می کند. معلم است. در خانه سالمندان هم کار می کند. قبلا کشتی گیر بوده و کلاس مربیگری کشتی هم می رود. بهش گفتم من مانده ام که تو چطور 20متر پرتاب کرده ای.

با این شرایط ایران بیاید که برایش بهتر است.

- اتفاقا من هم بهش گفتم. بیا ایران تمرین کن. گفت، اگر شرایط را برایم فراهم کنند، می آیم.


ویدیو مرتبط :
احسان حدادی بالاخره مربی دار شد/کنایه حدادی به کی روش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احسان حدادی: دیگر برای ایران مسابقه نمی‌دهم



احسان حدادی,نایب قهرمان پرتاب دیسک المپیک

احسان حدادی: دیگر برای ایران مسابقه نمی‌دهم

دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک لندن که در اولین مسابقه خود در فصل جدید رکورد 64 متر و یک سانتی متر در دانشگاه U.V.A ویرجینیای آمریکا به ثبت رساند، می گوید که دیگر برای ایران مسابقه نخواهد داد.

احسان حدادی در گفت وگو ایسنا، اظهار کرد: از نتیجه ای که در مسابقات آغاز فصل گرفتم راضی هستم چون در شرایط سخت یعنی بدون مربی و بدون آن که کسی از من سراغی بگیرد به این رکورد رسیدم. من دیگر با کسانی که خیلی راحت ورزشکار را بعد از مدال رها می کنند کاری ندارم. یک ورزشکار آزاد هستم و دیگر آزاد در مسابقات شرکت می کنم.

وی در پاسخ به این که آیا فدراسیون دوومیدانی در این مدت تماسی با شما داشته است؟ گفت: دو هفته پیش با آقای داوری صحبت کردم و گفتم که با این شرایط نمی توانم برای شما مسابقه بدهم .

ایشان هم مثل همیشه گفتند که انشاءلله درست می شود. من نمی دانم اگر این انشاءلله نبود چکار می کردند؟ واقعا دلیلی ندارد که من بخواهم برای ایران در مسابقات شرکت کنم چون دین خود را به کشورم و مردم ادا کرده ام و فکر می کنم می توانم جایی بروم که قدرم را بدانند وحداقل امکانات اولیه که می خواهم را برایم فراهم کنند.

حدادی افزود: زمانی که به آمریکا آمدم هم مربی و هم ماساژور پیدا کردم و به فدراسیون و کمیته ملی المپیک اطلاع دادم. مبالغ آن ها را هم گفتم اما متاسفانه از آنجایی که همه به دنبال مسائل دیگری هستند هیچ کس پیگیر کار من نبود .

با این شرایط دیگر برای خودم ورزش می کنم. همیشه برای خودم ورزش کرده ام و فکر می کنم که دینم را به کشور و مردم ادا کرده ام وحتی از آن چیزی که باید، بیشتر ادا کرده ام.

کاری کردم که در تاریخ دوومیدانی تا کنون کسی انجام نداده بود. به قول خود مسوولان عزیز، مثلث را تبدیل به مربع کردم اما انگار اگر همان مثلت می ماند، امکانات ما بهتر بود. مربع که شد امکانات را از ما گرفتند!

دارنده مدال نقره پرتاب دیسک المپیک درباره این که آیا دیگر نمی خواهد به ایران بازگردد ؟ اظهار کرد: ایران می آیم چون ایران کشورم است و اینجا به دنیا آمده ام اما دیگر تا زمانی که این شرایط باشد برای ایران مسابقه نمی دهم.

فعلا در مسابقات دایموند لیگ که مسابقات انفرادی است شرکت می کنم. فعلا برنامه خاصی ندارم و خودم به تنهایی تمرین می کنم. چند مسابقه در آمریکا دارم و پس از آن به اروپا می روم. بعد از آن به ایران بازمی گردم و برای تمریناتم دوباره به آمریکا بازخواهم گشت.

وی ادامه داد: گفته ام تا زمانی که حرف هایی که زده اند را عملی نکنند و امکانات را در اختیارم نگذارند هیچ وقت برای ایران مسابقه نمی دهم و از کسی نمی ترسم. خیلی از دوستان برایم پیغام می گذارند که "وطن فروشی کرده ای" . اما فکر می کنم که این اسمش وطن فروشی نیست. مردم ایران خودشان عاقلند و می دانند.

خدا و پیغمبر هم گفته است که هر جا می دانید می توانید پیشرفت کنید آنجا بروید. من هم برای آینده ورزشی خودم باید کاری کنم.

نمی خواهم که همین جا تمام شوم و مطمئن هستم اگر قرار باشد با این شرایط بمانم دوستان می خواهند من را هم تمام کنند، مثل بسیاری ها که تمامشان کردند. ما آدم های بزرگی داشتیم که متاسفانه تمام شدند.

حدادی ادامه داد: من افکارم به شکلی است که دوست دارم با تلاش خود نقره المپیک را تبدیل به طلا و طلا را تبدیل به رکورد جهان کنم و این توانایی را در خودم می بینم. اما زمانی که هچ امکاناتی به من نمی دهند و حداقل ها را برایم فراهم نمی کنند دلیلی ندارد که حرفی بزنم یا از کسی انتقادی بکنم.

من می روم جایی که قدرم را بدانند و امکانات برایم فراهم کنند. شاید رفتنم برای بسیاری از مسوولان اهمیتی نداشته باشد و بگویند که این هم رفت مشکلی نیست اما من برای دل خودم می خواهم بروم تا بهترین باشم . فکر نمی کنم حد من این مدال نقره باشد./ایسنا