اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احسان حدادی باز هم مغلوب هارتینگ شد


احسان حدادی عنوان نایب قهرمانی لیگ الماس را به دست آورد.

خبرآنلاین: احسان حدادی عنوان نایب قهرمانی لیگ الماس را به دست آورد.

احسان حدادی در رقابت های لیگ الماس (پاریس) با پرتاب 65 متر و 53 سانتی متر پس از رقیب آلمانی خودش در جایگاه دوم ایستاد.

این اتفاق در حالی افتاد که رابرت هارتینگ از آلمان با پرتاب 67 متر و 4 سانتی متر اول شد.با این نایب قهرمانی جمع امتیازهای حدادی در لیگ الماس به عدد پنج رسید، اما همچنان در جایگاه چهارم گروه قرار دارد. در جدول 9 دوره اخیر رقابت‌های لیگ الماس هارتینگ با هشت امتیاز در مکان نخست قرار دارد. کانتر با هفت امتیاز دوم است. مالاخوفسکی با شش امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته و حدادی چهارم است.شهرهای موناکو، لندن، استکهلم، زوریخ و بروکسل ایستگاه‌های بعدی لیگ الماس هستند، اما در همه این رقابت‌ها، مسابقه پرتاب دیسک برگزار نمی‌شود.در پایان رقابت‌های لیگ الماس، نفر برتر در هر ماده صاحب یک تکه الماس بسیار با ارزش خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
احسان حدادی بالاخره مربی دار شد/کنایه حدادی به کی روش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احسان حدادی باز هم افتخارآفرینی کرد


نایب قهرمان المپیک لندن در مسابقات پرتاب دیسک چک توانست ورودی A رقابت‌های جهانی را کسب کند.

خبرگزاری فارس: نایب قهرمان المپیک لندن در مسابقات پرتاب دیسک چک توانست ورودی A رقابت‌های جهانی را کسب کند.

احسان حدادی که ورودی B را در آمریکا کسب کرده بود، در رقابت‌های (world-challenge) جمهوری چک در شهر استراوا توانست با پرتاب 66 متر و 98 سانتی متر علاوه بر کسب ورودی A مسابقات جهانی روسیه، مدال برنز این رقابت ها را از آن خود کرد.

"مارتین ویریگ" آلمانی در این رقابت با پرتاب 67 متر و 46 سانتیمتر، رابرت هارتینگ قهرمان جهان و المپیک را هم پشت سر گذاشت و پدیده مسابقات نام گرفت.

هارتینگ در این مسابقه با 67 متر و 10 سانتیمتر به مقام دوم رسید.

گرد کانتر استونیایی با پرتاب 66 متر و 97 سانتیمتر، پیتر مالاچوفسکی و رابرت اوربانک هر دو از لهستان به ترتیب با پرتاب های 66 متر و 95 سانتی متر و 63 متر و 76 سانتیمتر در مکان‌های چهارم تا ششم قرار گرفتند.

حدنصاب ورودی A برای حضور در مسابقات جهانی روسیه 66 است.

پیش از احسان حدادی که هنوز مشخص نیست که در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه شرکت کند یا خیر، حسن تفتیان توانسته بود با طی کردن 100 متر در مسابقات آلماتی قزاقستان در مدت زمان 10 ثانیه و 15 صدم ثانیه ورودی A مسابقات قهرمانی جهان در روسیه را به دست آورد.

با توجه به کسب ورودی A‌ توسط احسان حدادی و ورودی B‌ توسط محمود صمیمی در پرتاب دیسک، دوومیدانی ایران برای اولین بار در تاریخ این رشته ورزشی می‌تواند دو ورزشکار در پرتاب دیسک را راهی مسابقات قهرمانی جهان کند.

پیش از این ابراهیم رحیمیان در ماده پیاده روی 20 کیلومتر، لیلا رجبی در پرتاب وزنه ورودی B، رضا قاسمی در 100 متر ورودی B این رقابت ها را کسب کرده بودند.

تا امروز تعداد ورزشکاران اعزامی ایران به مسابقات قهرمانی جهان در روسیه به شش نفر رسیده است و کارشناسان پیش بینی می کنند با توجه به اینکه هنوز تا 12 مرداد ورزشکاران جهان فرصت دارند، تعداد سهمیه های ایران حداقل به هشت ورزشکار افزایش یابد.