اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احداث کارخانه مشروبات‌ الکلی در مرز ایران


معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از احداث کارخانجات تولید مشروبات الکلی در حاشیه مرزهای ایران خبر داد و گفت: ما شاهد هستیم که فاصله زمانی تولید مشروبات این کارخانجات تا زمان کشف کمتر از 10 روز است.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا گلستانی معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به ورود عمده مشروبات الکلی از مرزهای غربی و بخش کمی نیز از جنوب به کشور، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه در حوزه مشروبات الکلی، کاهش چشمگیری را در کشور نداشته‌ایم ولی با تلاش‌های انجام گرفته در سال 93، آمار کشفیات مشروبات الکلی نزدیک به 30 درصد افزایش داشته است.

معاون برنامه ریزی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: البته باید توجه داشت که بر اساس آمارهای جهانی، ایران پایین‌ترین مصرف مشروبات الکلی در میان تمامی کشورهای اسلامی دارد و به نسبت جمعیت، تنها 2 درصد را شامل می‌شود و این نکته حائز اهمیتی است.

وی با بیان اینکه برخی از برندهای تولید مشروبات الکلی، اقدام به احداث کارخانجات تولید مشروبات الکلی در مجاورت مرز ایران کرده‌اند، گفت: اگرچه نمی‌توان گفت تمام محصولات تولیدی این کارخانجات وارد ایران می‌شود ولی بدون شک، بخش عمده‌ای از مشروبات تولیدی این کارخانجات وارد ایران می‌شود.

گلستانی ادامه داد: تحقیقات ما نشان می‌دهد که این کارخانجات در گذشته وجود نداشته‌اند و به تازگی احداث شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: متاسفانه ما شاهد هستیم که فاصله زمانی تولید مشروبات این کارخانجات تا زمان کشف آن‌ها در برخی از استان‌های کشور در حدود 10 روز و یا کمتر از آن است.


ویدیو مرتبط :
مشروبات الکلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

(تصویر) تولید مشروبات الکلی با پرچم ایران در برزیل!



اخبار ورزشی - (تصویر) تولید مشروبات الکلی با پرچم ایران در برزیل!

در آستانه آغاز رقابت های جام جهانی خبرهای مختلفی از کشور برزیل، میزبان این رقابت ها به گوش می رسد. از تدابیر ویژه این کشور برای روزه داری فوتبالیست ها و اعتصاب کارکنان متروی یکی از شهرهای این کشور گرفته تا ادامه اعتراضات مردم برزیل و وجود تدابیر امنیتی شدید، همگی سبب شده تا این جام تحت شرایط خاصی قرار بگیرد.

در این بین یک اتفاق غیرقابل پیش بینی افتاده که به نظر می رسد با موضع گیری مسئولان ورزش کشور و به خصوص فدراسیون فوتبال روبرو شود. از کشور برزیل خبر می رسد یکی از شرکت‌های خارجی با پرچم کشورهای صعود کننده به جام جهانی ۲۰۱۴ مشروبات الکلی تولید می‌کند و این شرکت با پرچم ایران نیز دست به چنین کاری زده است.

البته فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای به تمامی شرکت‌ها و موسسه‌های داخل ایران هشدار داد که اگر بدون مجوز در تبلیغات شان از جام جهانی استفاده کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود و جریمه‌هایی سنگین در انتظار این شرکت‌ها خواهد بود. حتی مسئولان فدراسیون فوتبال از برخورد فیفا با این شرکت‌ها خبر دادند و مدعی بودند که این عمل خلاف قانون است اما هنوز هیچ موضع گیری رسمی نسبت به شرکت تولید کننده مشروبات الکلی اتخاذ نشده است.

تایید خبر از سوی یک مقام مسئول
در این خصوص نصرالله سجادی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان به تسنیم گفت: من هم جریان تولید مشروبات الکلی با پرچم ایران را شنیده‌ام و در حال جمع‌آوری مستندات در این زمینه هستیم. ما از شرایط تیم ملی باخبر هستیم. آنها از روحیه خوبی برخوردارند و تاکنون مشکلی از برزیل گزارش نشده و همه آنها آمادگی لازم را دارند.

سجادی در پاسخ به این سوال که گویا یک شرکت آلمانی مشروبات الکلی با پرچم کشورهای حاضر در جام جهانی تولید کرده که گفته می‌شود پرچم ایران نیز روی این بطری‌ها قرار دارد و آیا وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این موضوع را پیگیری کرده یا خیر، گفت: هر چیزی امکان دارد که رخ دهد و من نیز این موضوع را شنیده‌ام و قرار است مستندات لازم را در این خصوص جمع‌آوری کنند تا تصمیم قاطعی اتخاذ کنیم.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,مشروبات الکلی با پرچم ایران

 

اخبار,اخبار ورزشی ,مشروبات الکلی با پرچم ایران

 

اخبار,اخبار ورزشی ,مشروبات الکلی با پرچم ایران

 اخبار ورزشی - فرارو