اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال 8 رقمی شدن شماره‌ های موبایل


مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره به پایان رسیدن کدهای همراه اول پس از ارائه سیم‌کارت‌های کد 9 در بازار گفت: با به پایان رسیدن کدهای 9، کد صفر در بازار ارائه خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره به پایان رسیدن کدهای همراه اول پس از ارائه سیم‌کارت‌های کد 9 در بازار گفت: با به پایان رسیدن کدهای 9، کد صفر در بازار ارائه خواهد شد.

وحید صدوقی در ارتباط با به پایان رسیدن کدهای همراه اول اظهار کرد: ارائه سیم کارت‌های کد 9 همچنان ادامه دارد و هنوز از شماره‌های 0912 دو رنج باقیمانده است که یکی از آن‌ها کد 9 و کد صفر در آینده است.

وی در پاسخ به این که با حذف جابه‌جایی اکنون تقاضای بیشتری برای خرید خط‌های موبایل پایتخت ایجاد شده، توضیح داد: در هر صورت در حال حاضر تقاضا برای خط‌های 912 در کشور بیشتر است و با اجرای هم کدسازی و حذف هزینه‌های مربوط به جابه‌جایی تقاضا برای این سیم کارت‌ها بیشتر هم شده اما به هر صورت این مساله به تعادل خواهد رسید.

مدیر عامل اپراتور اول ارتباطی کشور در خصوص واگذاری خط های رند واگذار نشده نیز اظهار کرد: در حال حاضر برخی از این شماره‌ها از طریق ثبت نام برای شماره‌های گلچین در حال واگذاری است.

صدوقی در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به این‌که تنها دو رنج از کدهای 912 باقیمانده و قاعدتا این دو رنج هم تا چندی دیگر به پایان خواهد رسید، اظهار کرد:‌ پس از به پایان رسیدن کدهای صفر و 9 مجبور خواهیم بود از رنج‌های دیگر شماره واگذار کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی ممکن است دیگر کد خط‌ها 912 نباشد، اعلام کرد: بله با توجه به هم کدسازی و حذف جابه‌جایی این امکان وجود دارد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در پایان احتمال هشت رقمی شدن شماره‌های موبایل را هم بعید ندانست.


ویدیو مرتبط :
شماره سه رقمی من چیه؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شماره های موبایل 10 رقمی می شود


معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تاکید کرد:‌ اگر در واگذاری فضای شماره‌گذاری به اپراتورها کمی سختگیری نشود، شاید در آینده نزدیک مجبور باشیم شماره تلفن‌ها را تا 10 رقم افزایش دهیم.

ایسنا: معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تاکید کرد:‌ اگر در واگذاری فضای شماره‌گذاری به اپراتورها کمی سختگیری نشود، شاید در آینده نزدیک مجبور باشیم شماره تلفن‌ها را تا 10 رقم افزایش دهیم.

لطف‌الله سبوحی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در ارتباط با استفاده از فضای شماره‌گذاری مورد نظر اپراتورها اگر کمی سخت‌گیری صورت نگیرد ناچار خواهیم بود طرح 10 رقمی کردن شماره‌های تلفن همراه را در آینده‌ای نزدیک عملیاتی کنیم که ما به این موضوع علاقه‌ای نداریم چراکه برای کشور و مشترکان تلفن همراه هزینه‌های متعدد به دنبال دارد.