اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال کاهش قیمت مرغ در روزهای آینده


رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: در روزهای آینده قیمت مرغ هیچ افزایشی نخواهد داشت و حتی ممکن است با کاهش نرخ این کالا هم مواجه شویم.

خبرگزاری مهر: رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: در روزهای آینده قیمت مرغ هیچ افزایشی نخواهد داشت و حتی ممکن است با کاهش نرخ این کالا هم مواجه شویم.

مهدی یوسف‌خانی با اشاره به کاهش ۳۰۰ تومانی قیمت مرغ در روز چهارشنبه نسبت به روز سه شنبه هفته جاری، اظهارداشت: تقاضا برای مرغ و ماهی در بازار کم است.

وی افزود: پیش بینی ما این است که در روزهای آینده، قیمت مرغ هیچ افزایشی نخواهد داشت و حتی ممکن است با کاهش نرخ این کالا هم مواجه شویم.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی، بازار ماهی را هم آرام توصیف کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر عرضه ماهی نیز زیاد است و افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده است.

به گفته یوسف‌خانی، امروز چهارشنبه قیمت مرغ زنده ۴۴۰۰ تومان، عمده فروشی میدان بهمن ۶۱۰۰ تومان، درب کشتارگاه ۶۱۰۰ تومان، توزیع درب واحدهای صنفی ۶۲۰۰ تومان و فروش درب واحدهای صنفی(مراکز خرده فروشی) ۶۷۰۰ تومان است.

وی اضافه کرد: نرخ هر کیلوگرم ران مرغ با کمر ۵۷۰۰ و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ و ۶۷۰۰ تومان است. 


ویدیو مرتبط :
کاهش قیمت مرغ | پر پرواز قیمت مرغ چیده شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاهش قیمت مرغ تا هفته آینده


تولید داخل هر روز در حال افزایش است و ظرف هفته آینده، قیمت مرغ در بازار كاهش می‌یابد.

 خبرگزاری ایلنا: رئیس انجمن مرغداران گوشتی تهران اعلام كرد: تولید داخل هر روز در حال افزایش است و ظرف هفته آینده، قیمت مرغ در بازار كاهش می‌یابد.

محمد یوسفی به اقدام دولت در عرضه مرغ 4700 تومانی در برخی میادین اشاره كرد و افزود: مقداری مرغ وارداتی از سال گذشته توسط دولت ذخیره شده بود كه هم‌اكنون به منظور تنظیم بازار این محصول در حال عرضه است. اخیرا مقداری هم ثبت سفارش مرغ از كشورهای مختلف از جمله تركیه صورت گرفته كه به بازار عرضه خواهد شد.

وی با انتقاد از این شیوه در تنظیم بازار، گفت: توزیع مرغ 4700 تومانی، به نوبه خود وضعیت بازار را بدتر كرد.

یوسفی با تاكید براینكه به دنبال مذاكرات و هماهنگی‌های صورت گرفته، مشكلات تولید وعرضه مرغ در حال مرتفع شدن است، تصریح كرد: ظرف هفته آینده، حدود 50 درصد مشكلات این بخش رفع شده و بازار به وضعیت تعادل نزدیك خواهد شد.

وی با اشاره به اینكه مهمترین مشكل مرغداران در ماه‌های اخیر، مربوط به تامین نهاده‌های خوراكی از جمله كنجاله سویا بود، اظهار داشت: اخیرا با مذاكرات صورت گرفته میان تولیدكنندگان و وزارت صنعت، معدن و تجارت، محدودیت‌های مربوط به توزیع نهاده‌ها حل شده است. بر این اساس مرغداران می توانند كنجاله سویا را با نرخ‌های پایین تامین كنند.

 رئیس انجمن مرغداران گوشتی خطاب به مرغداران اعلام كرد: تولیدكنندگان برای تحویل نهاده‌ها به هر میزان مورد نیاز به انجمن و اتحادیه مراجعه كرده و از خرید كنجاله سویا با نرخ بالا از بازار آزاد خودداری كنند.

به گفته وی، هم اكنون كنجاله سویا با نرخ حدود 900 تومان به مرغداران تحویل داده می شود. قیمت این محصول در بازار آزاد نیز نزدیك به 1050 تومان است.

وی ضمن تاكید بر روند نزولی قیمت مرغ در بازار، خطاب به مصرف كنندگان نیز گفت: مردم برای خرید مرغ عجله نكنند چرا كه در روزهای آتی قیمت این محصول در بازار كاهش یافته و دیگر افزایش نمی‌یابد.

به گفته یوسفی، قیمت مرغ طی یكی دو هفته آتی به حدود شش هزار تومان كاهش یافته و پس از آن نیز باز هم روند نزولی خود را ادامه خواهد داد. در این خصوص همكاری مردم بر وضعیت قیمت‌ها در بازار تاثیر گذار است.