اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال پیش‌فروش سکه از سوی بانک مرکزی قوت گرفت



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پیش‌فروش سکه قوت گرفت

قیمت جدید در حال نهایی شدن است

در حالی احتمال آغاز دور جدید پیش‌فروش سکه از سوی بانک مرکزی قوت گرفت که خبرهایی هم از نهایی شدن قیمت جدید پیش‌فروش سکه به گوش می‌رسد.

از مدتی پیش خبری‌هایی مبنی بر اجرای مرحله جدید پیش‌فروش سکه مطرح شده است که بر اساس اخبار دریافتی فارس از بانک مرکزی، این طرح در حال نهایی شدن است. در عین حال مسئولان بانک مرکزی حاضر به توضیح درباره این خبر نیستند.

در عین حال خبرهای جدیدی هم به گوش می رسد که قیمت سکه های پیش فروشی در مرحله جدید در حال نهایی شدن است و خبرنگار فارس به قیمت جدید هم دست یافته است که به علت نهایی نشدن قیمت از اعلام آن خودداری می کنیم تا تاثیر منفی بر بازار نگذارد.

این خبر در حالی مطرح می‌شود که تحویل سکه‌های پیش‌فروش شده در حال اتمام است و مرحله اول تقریبا توانست سیر صعودی قیمت‌ها را کنترل و یا برای مدتی کاهش دهد. قیمت سکه از یک میلیون تومان به کمتر از 700 هزار تومان رسید و تا مدتی در این نرخ باقی ماند.

در مرحله اول بیش از 9 میلیون سکه پیش‌فروش شد که بخشی از آن در قالب اوراق گواهی سپرده و خرید نقدی جمع‌آوری شد.

البته در آن زمان هم انتقاداتی نسبت به این اقدام توسط برخی کارشناسان مطرح شد که با واکنش بانک مرکزی روبرو شد.

شایعه اجرای دوره جدید پیش فروش سکه هم پس از انتشار مصاحبه‌ای در یکی از رسانه‌ها با عنوان احتمال برنامه ریزی برای دورجدید پیش فروش سکه به نقل از یکی از مسئولان بانک مرکزی مطرح شد.به گفته مسئولان بانک مرکزی در دوره قبل، حدود 56 هزار میلیارد ریال از نقدینگی با اجرای این طرح جمع‌آوری شد.

البته به گفته آن مقام مسئول در بانک مرکزی اجرای دور جدید پیش‌فروش سکه با تغییراتی همراه خواهد بود.

با توجه به کاهش قیمت اونس جهانی و کاهش قیمت ارز غیر مرجع، احتمال کاهش قیمت سکه همزمان با عرضه سکه‌های پیش‌فروشی وجود دارد./فارس

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران


قیمت ارز در بازار ایران و بانک مرکزی

 

 



 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
فروش سکه به بانک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال کاهش دوباره نرخ پیش فروش سکه/ عدم استقبال از دور دوم طرح بانک مرکزی



اخبار,قیمت دلار,محمود بهمنی

بهمنی اعلام کرد:

احتمال کاهش دوباره نرخ پیش فروش سکه/ عدم استقبال از دور دوم طرح بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه روند کاهشی قیمت دلار، طلا و سکه در بازار بر نرخ سکه های پیش فروشی تاثیرگذار است، گفت: از طرح پیش فروش سکه مرحله دوم استقبال نشد.

به گزارش مهر، محمود بهمنی با اشاره به روند کاهشی قیمت دلار و سکه در بازار، از احتمال کاهش قیمت سکه های پیش فروشی بانک مرکزی خبراد.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه کاهشی بودن قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی بر روی نرخ سکه های پیش فروشی تاثیر می گذارد، عنوان کرد: از سوی دیگر قیمت دلار هم روندی نزولی دارد که همین امر هم بر کاهش قیمت سکه و طلا تاثیرگذار است.

وی به عدم استقبال از طرح پیش فروش سکه در مرحله دوم اشاره و تصریح کرد: این در حالی است که انتظار می رفت در این مرحله نیز مانند مرحله اول از طرح پیش فروش استقبال شود.

بهمنی دلیل اصلی عدم استقبال از طرح پیش فروش در این دوره را کاهش نرخ طلا و دلار در بازارهای جهانی و داخلی ذکر کرد و از  تزریق میزان قابل توجه ارز به مرکز مبادلات ارزی برای تامین نیازهای واقعی کشور خبرداد./خبرگزاری مهر

 

قیمت سکه و طلا در بازار ایران