اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال پخش خاکستر در سراسر اروپا


با آغاز فوران گدازه ها در آتشفشان بارداربونگا، در کشور ایسلند وضعیت قرمز اعلام شد. وضعیت قرمز، خطرناکترین وضعیت در سیستم درجه بندی ایسلند برای مواجهه با آتشفشان است.

خبرآنلاین: با آغاز فوران گدازه ها در آتشفشان بارداربونگا، در کشور ایسلند وضعیت قرمز اعلام شد. وضعیت قرمز، خطرناکترین وضعیت در سیستم درجه بندی ایسلند برای مواجهه با آتشفشان است.

یورو نیوز: حریم هوایی این کشور در نزدیکی این آتشفشان بسته شده است، هرچند هنوز هیچ فرودگاهی بسته نشده است.

تا کنون گدازه های آتشفشان نتوانسته اند کلاهک یخی موجود در محل را ذوب کند. اما این خطر وجود دارد که با ادامه فوران، این کلاهک یخی ذوب شود. مخلوط شدن آب سرد در حال ذوب شدن و مواد مذاب آتشفشانی، باعث بروز انفجاراتی می شود که می توانند خاکستر ایجاد شده در محل را به ارتفاعات بالاتر بفرستند. در این صورت با وزش بادهای شدید، این امکان وجود دارد که خاکسترهای آتشفشانی به سراسر اروپا فرستاده شود.

روز چهارشنبه از بیم فوران آتشفشان، صدها نفر از مناطق اطراف این قله فعال به مکانهای امن منتقل شدند.

این قله آتشفشانی در فاصله حدود سیصد کیلومتری شهر ریکیاویک، پایتخت ایسلند واقع است و پارک ملی که آن را احاطه کرده است یکی از مناطق محبوب برای گردشگران به شمار می رود.

فوران آتشفشان در ایسلند، برای بسیاری یادآور ماجرای چهار سال پیش است که فاجعه کم نظیری را برای صنعت هوانوردی رقم زد. در آن زمان گرد و غبار پراکنده شده در آسمان که ناشی از فوران آتشفشان بود باعث لغو حدود صد هزار پرواز شد. این اتفاق حدود یک و نیم تا دو و نیم میلیارد یورو خسارت برای صنعت هوانوردی به همراه داشت.


ویدیو مرتبط :
احتمال شکایت اتحادیه اروپا از چین(news.iTahlil.com)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال تحریم آلمان توسط اتحادیه اروپا



ادامه بكارگیری نیروگاه‌های هسته‌ای قدیمی توسط آلمان امكان اقدام اتحادیه اروپا علیه این كشور را افزایش داده است.به گزارش فارس به نقل از نشریه "فایننشال‌تایمز آلمان "، آلمان به دلیل بكار گیری نیروگاه‌های هسته ای قدیمی در معرض اعمال تحریم توسط اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

 

بر اساس این گزارش، "بكر بوترهلد " متخصص در قوانین انرژی و از اعضای حزب سبز آلمان در گزارشی با اشاره به این موضوع اعلام كرد كه با دیدی كلی ادامه به كارگیری نیروگاه‌هایی كه امكان رقابت با موارد مشابه را ندارند، بر خلاف قوانین اتحادیه اروپا است و می‌تواند اعمال مجازات توسط این نهاد بین‌المللی را به دنبال داشته باشد.

ضمن این كه دولت آلمان توانایی جبران كردن اثرات به كار گیری این نیروگاه‌ها را نیز ندارد.

با این حال دولت آلمان روز پنجشنبه با ادامه فعالیت 17 نیروگاه اتمی در این كشور موافقت كرد كه مطابق آن 7 نیروگاه اتمی كه در سال 1980 ساخته شده‌اند تا 12 سال آینده موافقت كرد و 10 نیروگاه دیگر نیز می‌توانند تا 14 سال همچنان فعال باشند.../فارس