اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال ویرانی خانه شیخ فضل الله نوری


خانه شیخ فضل الله نوری در خیابان بهشت تهران در معرض ویرانی قرار دارد. واحد مرکزی خبر: خانه شیخ فضل الله نوری در خیابان بهشت تهران در معرض ویرانی قرار دارد.

دبیر انجمن خانه‌های تاریخی گفت: خانه شیخ فضل الله نوری محل رفت و آمد علما، روحانیون و رجال دوره مشروطه بوده است و از این نظر می‌تواند مورد توجه باشد.عسکری افزود: خانه شیخ فضل الله نوری هنوز از طریق کارشناسان میراث فرهنگی و نهادهای رسمی ثبت نشده است و به همین دلیل متولی خاصی ندارد و در حال خراب شدن است.

عسکری گفت : به خاطر وقایعی که در اطراف خانه شیخ فضل الله نوری رخ داده است این محل در صورت بازسازی می‌تواند به موزه‌ای قابل توجه برای تهران پژوهان تبدیل شود.

دبیر انجمن خانه‌های تاریخی افزود: شیخ فضل الله بعد از این که در سال 1288 به شهادت می‌رسد در خانه خودش به صورت موقت مدفون و بعد از 18 ماه به حرم حضرت معصومه (س) منتقل می‌شود.

شیخ فضل الله نوری که به عنوان مشروطه خواه مشروعه خواه شناخته شده است متولد سال 1223 است در در سال 1288 به شهادت می‌رسد.

خانه وی هم اکنون در خیابان بهشت تهران در محله سابق سنگلج در کنار مسجد شیخ فضل الله قرار دارد.


ویدیو مرتبط :
مستند شیخ فضل الله نوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاتک پلیس به مواد فروشان بزرگراه شیخ فضل الله



اخبار,اخبار اجتماعی,پاتک پلیس به مواد فروشان بزرگراه شیخ فضل الله


 اخبار اجتماعی - پاتک پلیس به مواد فروشان بزرگراه شیخ فضل الله

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از پاتک ماموران پلیس به موادفروشان بزرگراه شیخ فضل الله خبر داد.

سرهنگ محمد بخشنده  در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی اخبار واصله از شهروندان و ارجاع چندین فقره شکایات و گزارشات مردمی مبنی بر عرضه و فروش مواد مخدر در حاشیه بزرگراه‌های پایتخت پرونده‌ای در این رابطه تشکیل و به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: تحقیقات ماموران ادامه یافت و پس از اطمینان از صحت گزارشات مردمی و تایید خبر ماموران معاونت عملیات شهری این پلیس در ساعت21، دهم خردادماه امسال، در راستای دستگیری خرده فروشان مواد مخدر به آدرس بزرگراه شیخ فضل اله نوری تقاطع بزرگراه حکیم اعزام شدند.

بخشنده گفت: ماموران با حضور در محل افرادی را در حین خرید وفروش مواد مخدر مشاهده کردند که این افراد پس از اطلاع از حضور ماموران با چوب و سنگ به سمت آنها حمله ور شده که برای کنترل وضعیت و جلوگیری از آسیب ماموران تعدادی تیرهوایی برای متفرق و دستگیری از سوی ماموران شلیک شد.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ گفت: بر همین اساس تعداد 10 نفر متهم و جمعا مقدار 130 گرم تریاک و 15 گرم کراک و 23 گرم شیشه 66 گرم هروئین کشف شد و متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ منتقل و پس از تکمیل پرونده در اختیار مقام قضای قرار گرفتند.
اخبار اجتماعی - خبر آنلاین