اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال وقوع سیل در بوستان نهج البلاغه


رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: نباید مشخصات فنی و طبیعی روددره ها را تغییر داد و احتمال دارد حادثه مشابه سیلاب کن در بوستان نهج البلاغه نیز به وقوع بپیوندند.

خبرگزاری مهر: محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران درخصوص ساماندهی رود دره های پایتخت گفت: مشخصات فنی این روددره ها را طبیعت مشخص کرده و به گونه ای است که در روزهای بارانی و اضطراری خودشان را با شرایط محیطی وفق می دهند.

وی ادامه داد: تنگ کردن روددره ها و دست بردن به ساختار فیزیکی آنها به صلاح نیست و ممکن است در زمان های خطرآفرین این تغییرات ایجاد بحران و خسارت کند.

این عضو شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که آیا کانال بندی و سنگچینی در بوستان نهج البلاغه در زمان بارندگی های تند ممکن است برای شهروندان خطرآفرین باشد گفت: ما مشابه این اتفاق را چند وقت پیش در منطقه کن داشتیم و به دلیل هفت و هشت دقیقه بارندگی تند تمام ساخت و ساز ها در حاشیه رودخانه تخریب و خسارات جانی بر جای ماند. ممکن است همین اتفاق نیز در بوستان نهج البلاغه رخ دهد.


ویدیو مرتبط :
بوستان دره ای نهج البلاغه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال وقوع سیل در تهران



احتمال وقوع سیل در تهران,سیل تهران,وقوع سیل در تهران,اخبار ,سیلاب در تهران

 

احتمال وقوع سیل در تهران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت آب منطقه ای تهران نسبت به وقوع سیلاب در برخی از نقاط این استان هشدار داد.

شرکت آب منطقه ای تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل بارش در استان تهران، توجه مسئولین امر و نیز شهروندان استان تهران به هشدارهای سیل و سیلاب ضروری است.

 

براساس اعلام شرکت آب منطقه ای تهران، از ابتدای مهرماه جاری تاکنون تنها در حوزه رودک جاجرود و نیز نساء به ترتیب بیش از 668 و 575 میلیمتر بارش ثبت شده است و در سایر ایستگاه های استان نیز بارش های خوبی اتفاق افتاده است، لذا این امر احتمال وقوع سیلاب را افزایش خواهد داد.

در این اطلاعیه آمده است: شهروندان تهرانی و به ویژه ساکنان مناطق حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در استان تهران با توجه به احتمال وقوع سیلاب، از ورود به حریم و بستر رودخانه جداً خودداری کنند.

 

بر اساس این اطلاعیه، مدیران امور مناطق شرکت آب منطقه ای تهران نیز بایستی به منظور برنامه ریزی و مدیریت سیل و در چارچوب طرح های اطلاع رسانی و مهندسی رودخانه، اطلاعات بارندگی و سیلاب استان تهران را هرچه سریعتر تهیه و در دسترس قرار دهند.

 

همچنین ضروری است هماهنگی های لازم توسط این امور با دستگاه های اجرایی استان به سرعت انجام گرفته و کارشناسان مربوطه باید در زمان بارش و سیلاب احتمالی به منطقه اعزام و گزارش کاملی از اطلاعات مورد نیاز را به طور صحیح و مشخص منعکس کنند.

در پایان این اطلاعیه آمده است: در صورت وقوع هرگونه حادثه طبیعی یا غیرطبیعی در اسرع وقت با مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با شماره تلفن 88967173 تماس حاصل کرده و اطلاع رسانی لازم را به عمل آورند./انتخاب