اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال همکاری‌ خودرویی ایران و آلمان


رییس اتاق بازرگانی تهران از احتمال همکاری‌های جدیدی بین ایران و آلمان در صنعت خودرو خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتاق بازرگانی تهران از احتمال همکاری‌های جدیدی بین ایران و آلمان در صنعت خودرو خبر داد.

در جریان سفر هیات اقتصادی ایران به ایالت باواریای آلمان دیداری بین مسعود خوانساری، رییس اتاق بازرگانی تهران و اشمید، شهردار مونیخ برگزار شد.

خوانساری در این دیدار عنوان کرد: در چند ماه گذشته چهار هیات بزرگ اقتصادی از آلمان به ایران آمد و مذاکرات خوبی در تهران برای ارتقا سطح روابط صورت گرفت و با توجه به شناخت خوبی که بنگاه های ایران از آلمان دارند می توانیم حجم تجارت بین دو کشور را در کوتاه مدت افزایش دهیم.

رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: به تازگی قراردادهای بزرگی در حوزه نفت و گاز با ایتالیا بسته شد و بیمه ساچه هم پیشتیبان این قرارداد بود. آنچه در برنامه کشور پیش‌بینی شده است سالانه 50 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی است که امیدوار هستیم با قرارداد هایی که بسته شده و همچنین قراردادهایی که در راه است به این میزان برسیم.

خوانساری ادامه داد: ایرانی ها بسیار به ماشین های آلمانی علاقه مند هستند اما چرا نباید ب‌ام‌و و آئودی در ایران باشند؟ قرار است وزیر اقتصاد کشورمان به همراه یک هیات بانکی 11 اسفند سفری به آلمان داشته باشند و صحبت هایی هم در این خصوص صورت بگیرد.

در این جلسه همچنین شهردار مونیخ به پیشینه و سابقه طولانی روابط تهران و مونیخ اشاره کرد و مباحث مطرح شده از سوی رییس اتاق بازرگانی تهران را در جهت گسترش روابط دو کشور مثبت عنوان کرد.


ویدیو مرتبط :
احتمال همکاری دفاعی ایران و ایتالیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همکاری نهادهای قضایی ایران و آلمان برای رسیدن به درک متقابل



رئیس‌جمهور,حسن روحانی

روحانی در پیامی به همتای آلمانی خود تأکید کرد

همکاری نهادهای قضایی ایران و آلمان برای رسیدن به درک متقابل

رئیس‌جمهور در پاسخ به پیام تبریک رئیس‌جمهور آلمان ابراز امیدواری کرد همگام با افزایش روابط علمی و فرهنگی، عرصه‌های دیگر روابط دو کشور نیز، مجدداً احیا شود.

به‌گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی در پاسخ به پیام تبریک همتای آلمانی خود، ابراز امیدواری کرد تا همگام با افزایش روابط علمی و فرهنگی، عرصه‌های دیگر روابط ایران و آلمان به خصوص در حوزه‌های صنعتی و تجاری که دچار محدودیت‌های ناخواسته‌ای شده، با تلاش مشترک دو کشور، مجدداً احیا شود.

متن پیام رئیس جمهور اسلامی ایران به شرح ذیل است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
جناب آقای یواخیم گائوک
رئیس جمهوری فدرال آلمان
از پیام تبریک جنابعالی کمال تشکر را دارم؛ دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان از مناسبات دیرینه و دوستانه‌ای برخوردار هستند و امیدوارم این روابط تاریخی، با همکاری‌های بهتر دو دولت، بیش از پیش در همه عرصه‌ها توسعه و تحکیم یابد.

با عنایت به اشاره جنابعالی در پیام‌تان مبنی بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی، اینجانب به عنوان یک حقوقدان، مفتخرم اعلام دارم علیرغم وجود برخی مغایرت‌های حقوقی و قضایی در بین قوانین و معیارهای حاکم بر جوامع غربی و جوامع اسلامی، نهادهای قضایی دو کشور می‌توانند با توجه به وجود برخی زمینه‌های مشترک به رایزنی با یکدیگر پرداخته و از این طریق، ضمن ارتقای درک متقابل، قضاوت صحیحی از اجرای قوانین بر طبق معیارهای ملّی و فرهنگی کشورها داشته باشند.

دولت اینجانب با شعار تدبیر و امید و با پشتیبانی حداکثری ملت متمدن و با فرهنگ ایران، تلاش خواهد داشت با استفاده کامل از تمامی ظرفیت‌های موجود، در راستای تعاملات بین‌المللی گام برداشته و ضمن برقراری روابطی حسنه با سایر دولت‌ها و ملت‌ها، در حل مشکلات حاضر، نقش سازنده خود را ایفاء نمایند؛ در این جهت، گسترش مناسبات با جمهوری فدرال آلمان در بین کشورهای اتحادیه اروپایی از جمله اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

امیدوارم همگام با افزایش روابط علمی و فرهنگی، عرصه‌های دیگر روابط دو کشور به خصوص در حوزه‌های صنعتی و تجاری که دچار محدودیت‌های ناخواسته‌ای شده، با تلاش مشترک، مجدداً احیا گردد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت جنابعالی و بهروزی و سربلندی دولت و ملت آلمان را مسألت دارم.
حسن روحانی - رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران».

/فارس