اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال نمایش یک فیلم درمجلس درباره وزیر پیشنهادی علوم



اخبار,اخبارسیاسی,  رأی اعتماد وزیر پیشنهادی علوم


 اخبار سیاسی  - احتمال نمایش یک فیلم درمجلس درباره وزیر پیشنهادی علوم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در برابر این پرسش خبرنگار که آیا قرار است فیلمی فردا (سه شنبه) در جلسه رای اعتماد به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پخش شود، سکوت کرد.

به گزارش ایرنا، «الیاس نادران» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران به پرسش های آنان در باره «فخرالدین احمدی دانش آشتیانی» وزیر پیشنهادی حسن روحانی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی برای تصدی وزارت علوم پاسخ داد.

یکی از خبرنگاران از وی سوال کرد: آیا با آقای نصیرپور در باره پخش فیلم در صحن علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی صحبت کردید؟ نادران پاسخ داد: با هیچ کس درباره هیچ فیلمی صحبت نکرده ام.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که بالاخره آیا قرار است فیلمی فردا (سه شنبه) در جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم پخش شود، سکوت کرد.

فخرالدین احمدی دانش آشتیانی چهارمین وزیر پیشنهادی رییس جمهوری به مجلس شورای اسلامی است.

نمایندگان مجلس به دکتر مسعود میلی منفرد اولین وزیر پیشنهادی رای اعتماد ندادند. مخالفان اولین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم معتقد بودند که وی در فتنه نقش داشته است. دکتر رضا فرجی دانا دومین وزیر پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شد، اما با گذشت کمتر از یک سال از تصدی این مسئولیت، هنگامی که وی بر رسیدگی به بورسیه های غیرقانونی در دولت گذشته تاکید داشت، استیضاح و از مسئولیت خود کنار گذاشته شد.

رییس جمهوری بلافاصله بعد از استیضاح دکتر فرجی دانا، دکتر محمدعلی نجفی را به عنوان سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی کرد و سپس دکتر محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران را به عنوان سومین وزیر پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد، اما اکثریت نمایندگان مجلس به نیلی رای موافق ندادند. مخالفان وی در صحن علنی گفتند که او در فتنه نقش داشته است.

اینک دکتر دانش آشتیانی به عنوان چهارمین وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است. عده ای از نمایندگان مخالف وی پیش از برگزاری جلسه علنی رای اعتماد، وی را متهم کرده اند که او هم در فتنه ای دیگر نقش داشته است.


 اخبار سیاسی  -  ایرنا


ویدیو مرتبط :
سوال درباره فتنه از وزیر پیشنهادی علوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم با پخش فیلم



وزارت علوم,میلی منفرد


بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی علوم با پخش فیلم
کارخانه‌ای: انتقاد از برنامه غیرعملیاتی میلی‌منفرد

جعفر میلی منفرد سیزدهمین فردی بود که برنامه‌ها و صلاحیت وی برای وزارت مورد بررسی قرار گرفت. مخالفان وزیر پیشنهادی علوم، برنامه پیشنهادی، سوابق سیاسی و نقش وی در انتخابات سال 88 را طرح کردند. موافقان نیز وی را شخصیتی انقلابی و علمی دانستند که پله‌های ترقی را در وزارت علوم طی کرده است.

ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز خانه ملت در سخنانی بعنوان مخالف جعفر میلی‌منفرد وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، اظهار داشت: امروز صحبت بیشتر درباره وزارتخانه‌ای مطرح است که به عنوان مغزافزار نظام جمهور اسلامی ایران است.

وی افزود: اگر وزاتخانه‌های راه و شهرسازی، نفت و جهاد کشاورزی با آب و خاک و سرزمین ما سر و کار دارند، وزارت علوم با قلب‌های تپنده نخبگان و هزاران جوان ما سر و کار دارد.

کارخانه‌ای با بیان اینکه وزرات علوم یک وزارتخانه مادر تخصصی است که نیروهای انسانی زیادی در آن تربیت می‌شوند، تصریح کرد: به همی دلیل چشم طمع دشمنان بیش از هر وزارتخانه دیگری به وزارت علوم دوخته شده است و باید به این وزارتخانه عظیم و کلیدی توجه زیادی داشته باشیم.

نماینده همدان در مجلس در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: علت مخالفت استکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران شتاب پرافتخار علمی در کشور است که جوانان ما در دانشگاه‌ها پرچم عزت و افتخار ایران را به اهتزاز درآوردند و باید درباره این وزارتخانه کمال دقت و بصیرت صورت گیرد.

به گفته وی برنامه پیشنهادی میلی‌منفرد بیشتر به یک متن توصیفی-علمی شبیه است تا یک برنامه راهبردی، برنامه میلی‌منفرد یک متن بسیار کلی است تا اینکه یک چارچوب مشخص و عملیاتی داشته باشد، واقعا ان برنامه عملیاتی نیست، بنده خط به خط آن را مطالعه کردم در حالیکه برنامه پیشنهادی باید دارای راهبردی عملیاتی مشخص باشد اما این برنامه اینچنین نیست.

کارخانه‌ای در ادامه سخنانش یادآور شد: علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری درباره جایگاه علوم انسانی و علیرغم اینکه یک ماده از سیاست‌های برنامه پنجم به تحول در علوم انسانی اختصاص دارد اما در برنامه پیشنهادی میلی‌منفرد هیچ اشاره‌ای به تحول علوم انسانی نشده است، در این برنامه همچنین نقشه جامع علمی کشور در نظر گرفته نشده است.

این نماینده مجلس همچنین خاطرنشان کرد: در حالیکه برخی موارد در این برنامه وجود دارد که هیچ ربطی به برنامه پنجم ندارند، باید بگویم در ابتدای این برنامه اشاره شده که میلی‌منفرد تاکنون 87 مقاله علمی داشته است در حالی که در پایان هم گفته شده میلی‌منفرد دارای 250 مقاله علمی است، ما باید به کدام یک از این دو آمار استناد کنیم؟ کدام آمار درست است؟

کارخانه‌ای در خاتمه گفت:‌در ابتدای این برنامه نوشته شده که میلی‌منفرد 36 پایان‌نامه کارشناسی ارش داشته است در حالی که در پایان این برنامه نوشته شده یکصد مورد، ما بر روی این موارد بحث داریم.
===========================
دهقان/ مخالف: علی افشاری مورد حمایت میلی منفرد بود/ وزیر پیشنهادی در تحصن های سال 88 شرکت داشت

وی افزود: دغدغه محیط هایی را که جوانان در آن بسر می برند از جمله محیط های دانشگاهی و دانش آموزی را داریم که انتخابات سیاسی و اجتماعی آنها را از وظیفه اصلی خود دور نکند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم ، تحقیقات و فنا وری خطاب به وی گفت: تندروترین انجمن دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر و دبیر آن علی افشاری بود که وی مورد حمایت شما بود.

به گزارش مهر در ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم  و در چهارمین روز از بررسی صلاحیت وزرا وزیر علوم نخستی وزیری است که موافقان و مخالفان وی در صحن علنی مجلس سخنرانی کردند.

محمد دهقان در مخالفت با میلی منفرد، وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه باید در سال 1404 به رتبه اول علمی منطقه دست پیدا کنیم گفت: این امر مستلزم رویکرد علمی متولیان وزارت علوم و ایجاد آرامش در فضای دانشگاهها است.

وی افزود: دغدغه محیط هایی را که جوانان در آن بسر می برند از جمله محیط های دانشگاهی و دانش آموزی را داریم که انتخابات سیاسی و اجتماعی آنها را از وظیفه اصلی خود دور نکند.

نماینده مردم چناران با تاکید بر اینکه کشور دچار تحریم و فشارهای اقتصادی بین المللی است یادآور شد: اگر این فشارها با انتخابات سیاسی آمیخته شود در کشور بحران آفرینی می کند، ما امروز شرایط مصر را می بینیم.

دهقان گفت: سالهاست که به آقای میلی منفرد ارادت دارم، رابطه انسانی و عاطفی ما برقرار است و از سال 76 که وی معاون دانشجویی وزیر علوم بود با او ارتباط داشتم از این روز از لحاظ علمی وی را شخصیت خوبی دانسته و ایمان دارم که نقطه ضعف شخصی در وی وجود ندارد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه آقای میلی منفرد سیاسی ترین معاونت وزارت علوم را در اختیار داشت عنوان کرد: قبل از آنکه وی و تیم همراهش بر وزارت علوم حاکم شوند دفتر تحکیم وحدت از مدافعان انقلاب بود اما با آمدن وی به این وزارتخانه به تدریج عنار تندرو به این دفتر وارد شده و نیروهای مذهبی به تدریج از آن خارج شدند.

دهقان با اشاره به اینکه دردفتر تحکیم وحدت تندروترین تشکل انجمن اسلامی دانشگاه امیر کبیر بود گفت: این انجمن که دبیر آن آقای علی افشاری بود مورد حمایت آقای میلی منفرد بود،  برخی از اعضای این انجمن 9 ترم مشروط بودند و در کمیته انضباطی محکوم شده بودند اما آقای میلی منفرد خود راسا حکم دانشگاه را لغو کردند.

نماینده مردم چناران ادامه داد: جریان سیاسی که در آن زمان حاکم بود این  حمایت ها را با برنامه انجام داد، تئوری فشار از پائین و چانه زنی از بالا را در دستور کار داشت که اوج آن را در 18 تیر سال 78 دیدیم.

وی افزود: وزیر علوم آن زمان و برخی دیگر از عناصر این وزارتخانه به جای آنکه آبی بر آتش افزوخته شده بریزند خود استعفا دادند، عناصری که در زیرمجموعه معاونت دانشجویی آن دوره بودند چه نقشی را در کشور ایفا کردند، 5 روز کشور دچار التهاب شد، منافقین سوءاستفاده کردند در حالی که عناصر وزارت علوم به این التهابات می افزود در این بین برخی که به تئوری فتح سنگر به سنگر اعتقاد داشتند توانستند آن را محقق کنند.

این نماینده مخالف خطاب به وزیر پیشنهادی گفت: آیا نمی توانستید امثال علی افشاری را به گونه ای مدیریت کنید که در وطن بمانند نه اینکه خود را وابسته به سرویس های لجن زار بیگانه بدانند.

دهقان با اشاره به اتفاقات پس از انتخابات 88 گفت: شما به عنوان یکی از مسئولان نظام که دوره ای سرپرست وزارت علوم و در دوره ای معاون وزیر بودید در اتفاقات پس از انتخابات 88 در تحصن ها شرکت کردید که فیلم آن موجود است.

وی افزود: 150 دانشجو بدنبال این بودند که امتحانات پایان ترم برگزار نشود برخی اخبار در دست است شما در بین آنها حضور یافته و از آنها اعلام حمایت کردید.

نماینده مردم چناران ادامه داد: با توجه به سوابقی که از مدیریت آقای میلی منفرد وجود دارد، التهاب آفرینی، آشوب و درگیری های دانشجویی که در دوره وی وزارت علوم و فضای دانشگاه را در بر گرفته بود نمی تواند زمینه پیشرفت علمی کشور را فراهم کند.
تابناک/مهر