اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال مرگ 2500 نفر در زلزله افغانستان


مقامات محلی ولایت بدخشان اعلام کردند احتمال مرگ بیش از 2500 تن در حادثه رانش زمین در این منطقه وجود دارد.

خبرگزاری ایسناا: مقامات محلی ولایت بدخشان اعلام کردند احتمال مرگ بیش از 2500 تن در حادثه رانش زمین در این منطقه وجود دارد.

«شاه ولی ادیب»، فرماندار ولایت بدخشان گفت: برآوردهای ما حاکی از آن است که بیش از 2500 نفر بر اثر وقوع این حادثه ناپدیده شده‌اند. البته این احتمال وجود دارد که بیشتر ناپدیدشدگان این حادثه جان خود را از دست داده باشند زیرا خانه‌های بسیاری در زیر بیش از 20 متر گل و لای مدفون شده‌اند.

به گفته فرماندار ولایت بدخشان، حادثه رانش زمین گسترده ساعت 11 روز گذشته (جمعه) به وقت محلی و پس از ریزش یک تپه بزرگ و به دنبال بارش شدید باران اتفاق افتاد.

بنابر گزارش خبرگزاری شینهوا، شاه ولی ادیب همچنین افزود: پس از انجام هشت ساعت عملیات امداد و نجات در بخش‌هایی از محل حادثه، تنها سه جسد پیدا شده و بیش از 100 مجروح به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

سازمان ملل تاکنون آمار اجساد قربانیانی را که از زیر گل و لای بیرون کشیده شده‌اند 350 تن اعلام کرده است.


ویدیو مرتبط :
احتمال افزایش قربانیان زلزله نپال به ده هزار نفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ ۱۰۰۰ نفر در زلزله و سونامی، فاجعه اتمی در راه است؟



 

مرگ ۱۰۰۰ نفر در زلزله و سونامی، فاجعه اتمی در راه است؟

خبرگزاری کیودوی ژاپن از مرگ بیش از ۱۰۰۰ نفر در زلزله ۸.۹ ریشتری و بدنبال آن سونامی با امواج ۱۰ متر خبر داد.

مرگ ۲۳۶ نفر تا لحظه مخابره این خبر (۱۰ صبح به وقت محلی)توسط پلیس و وزارت دفاع ژاپن تایید شده است و این در حالی است که امید برای نجات مفقودین به یاس تبدیل شده و بیم آن می رود تعداد قربانیان به بیش از ۱۰۰۰ نفر برسد. بدلیل ادامه بحران خبرنگاران اجازه ورود به مناطق زلزله زده و سونامی زده را ندارند تا از نزدیک اوضاع را گزارش کنند. چرا که هر لحظه امکان وقوع حادثه ای دیگر می رود. تا کنون بیش از ۸۰ پس لرزه با شدت بیش از ۶ ریشتر به وقوع پیوسته است.

این آمار متعلق به ۹ استان ژاپن از جمله توکیو است که مردم در حال کار از شدت لرزش زمین و سقوط اشیا و یا سونامی کشته شده اند. پلیس همچنین بر اساس آمار دریافتی از منابع موثق مفقود شدن ۷۲۵ نفر را تایید کرده که این رقم می تواند برای سایر قربانیان در نظر گرفته شود و با این تفاسیر شمار قربانیان از مرز ۱۰۰۰ نفر خواهد گذشت.

ژاپن از دول خارجی درخواست کمک محدود کرده و این در حالی است که کارشناسان ژاپنی در تلاشند تا ببینند آیا نشت هسته ای از نیروگاه هسته ای فوکوشیما صحت دارد یا نه؟ امریکا نیز با اعزام دستگاه خنک کننده نیروگاه و کارشناسان در این امر ژاپن را کمک می کند.مردم از ترس فاجعه اتمی از شعاع ۱۰ کیلومتری تخلیه شده و به مناطق امن هدایت شده اند.

تخریب بیش از ۳۴۰۰ ساختمان و بنا مورد تایید قرار گرفته است. همچنین ۲۰۰ نقطه بعد از زلزله دچار حریق شدند.همچنین ۱۸۱ بیمارستان و کلینیک در مناطق بحران زده تخریب شده و مردم مجروح برای درمان دچار مشکل شده اند.

در منطقه سندایی واکابایاشی اجساد ۳۰۰ نفر پیدا شده که پلیس هنوز در حال شناسایی قربانیان است و تنها از کل اجساد تنها ۲۳۶ تعیین هویت شده اند. کارشناسان تخریب ۱۲۰۰ خانه را بر اثر برخورد امواج سونامی تایید کرده اند. همچنین ۱۸۰۰ خانه در فوکوشیما تخریب شده است..... / خبر آنلاین