اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال لغو روادید با 60 کشور دنیا


رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از احتمال لغو روادید با 60 کشور دنیا برای تحقق ورود ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۹۱ خبر داد و گفت: چین یکی از این کشورهاست.

فارس: رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از احتمال لغو روادید با 60 کشور دنیا برای تحقق ورود ۷ میلیون گردشگر خارجی در سال ۹۱ خبر داد و گفت: چین یکی از این کشورهاست.

"سید حسن موسوی" درباره دستیابی به رقم ورود 7 میلیون گردشگر خارجی به ایران در سال 91 گفت: «این موضوع را که پیش از این نیز اعلام کرده‌ایم تنها یک آمار نیست بلکه یک تکلیف است و در این باره ساز و کارها و دستور العمل‌های لازم نیز صادر و تبیین شده است».

وی افزود: «در همین رابطه جلساتی را با معاون کنسولی وزارت خارجه برگزار کرده ایم که در این جلسات موضوع لغو روادید با 60 کشور دنیا از جمله چین نیز مطرح شده و به احتمال زیاد به زودی اجرایی خواهد شد».

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه ایران امن ترین کشور دنیاست، تاکید کرد: «بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته گردشگران خارجی قبل از ورود به ایران 25 درصد از وضعیت امنیت ایران راضی هستند اما هنگام خروج از کشور میزان رضایت مندی این افراد از امنیت موجود درایران به 95 درصد افزایش می‌یابد».

موسوی افزود: «با این حال آمریکا و رژیم صهیونیستی همچنان در تبلیغات و اخبار رسانه‌های خود ایران را کشوری نا امن برای گردشگران خارجی جلوه می‌دهند».

وی درباره لایحه‌ حراج آثار تاریخی ایران توسط آمریکا نیز گفت: «قدرتمندانه از حقوق قانونی خود دفاع خواهیم کرد و کاملا مشخص است که این لایحه راه به جایی نخواهد برد».

معاون رئیس جمهور افزود: «آنچه که مسلم است آمریکا از مطرح کردن این موضوع درست چند روز مانده به برگزاری مراسم 22 بهمن به دنبال مایوس کردن مردم و برهم زدن وحدت ملی بود و این احتمال وجود دارد که با توجه به برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری باز هم شاهد تولید و باز نشر این اخبار کذب از سوی دولت آمریکا باشیم».

موسوی همچنین با اشاره به تهدیدات نرم دشمن با هدف نا امن جلوه دادن ایران یادآور شد: «با این حال باید تمام تلاش خود را برای افزایش ورود گردشگر خارجی به ایران معطوف کنیم تا از طریق دیپلماسی فعال بتوانیم نقشه ها و تهدیدات کشورهای استعمارگر را خنثی کنیم».

وی درباره ایجاد موزه بزرگ ایران نیز گفت: این موزه به منظور نگهداری و حفاظت هرچه بیشتر از اشیا و اموال تاریخی موجود درموزه ملی ایران در آینده‌ای نزدیک ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: «خوشبختانه از نظر تعداد و حجم آثار تاریخی موجود در موزه‌های کشور در دنیا بی نظیر هستیم با این حال از نظر نمایش آثار ضعیف عمل کرده ایم بنابر این با احداث موزه بزرگ ملی در کشور می‌توان به نمایش هرچه بهتر و با کیفیت تر آثار موزه ای کشور امیدوار بود».

موسوی خاطرنشان کرد: «باید توجه داشت ساختمان موزه ملی متعلق به 74 سال قبل است و برای نگهداری هرچه بهتر از اشیای موجود در موزه نیازمند احداث ساختمان جدید هستیم که در این ارتباط راهکارهای مناسب با استفاده از نقطه نظرات کارشناسان انجام شده است به طوری که ساختمان جدید موزه ملی یک ساختمان مدرن و پیشرفته خواهد بود که در شان فرهنگ و تاریخ کهن ایران زمین است».


ویدیو مرتبط :
ناامنی در اروپا و لغو بازیهای ملی و احتمال لغو ال کلاسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو روادید با 60 کشور


با وجود اینکه کشور ما در عرصه بین الملل از لحاظ آثار تاریخی جزء 10 کشور اول دنیاست و در بحث میراث طبیعی نیز جزء پنج کشور برتر دنیا هستیم اما متاسفانه به لحاظ معرفی و جذب گردشگران خارجی و ایجاد درآمد نتوانسته ایم از این پتانسیل استفاده کنیم.

مهر: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از برنامه ریزی برای جذب 7.5 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری خبر داد.

منوچهر جهانیان در حاشیه بازدید از موزه قلعه فلک الافلاک در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال 89 بیش از سه میلیون و 235 هزار گردشگر خارجی را به کشور جذب کرده ایم، اظهار داشت: تا 11ماهه سال 90 نیز تقریبا همین تعداد گردشگر وارد کشور شده اند که برای امسال برنامه ریزی کرده ایم این تعداد را به 7.5 میلیون نفر برسانیم.

وی افزود: با وجود اینکه کشور ما در عرصه بین الملل از لحاظ آثار تاریخی جزء 10 کشور اول دنیاست و در بحث میراث طبیعی نیز جزء پنج کشور برتر دنیا هستیم اما متاسفانه به لحاظ معرفی و جذب گردشگران خارجی و ایجاد درآمد برای مناطق مختلف نتوانسته ایم آنطور که باید و شاید از این پتانسیل استفاده کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: یکی از شعارهای محوری این سازمان در سال 91 ورود 7.5 میلیون گردشگر خارجی به کشور است که خوشبختانه رایزنی های خوبی با وزارت امور خارجه در این رابطه صورت گرفته است.

وی لغو روادید با 60 کشور دنیا را یکی از راههای جذب گردشگر به کشور دانست و افزود: این برنامه را در دستور کار داریم و خوشبختانه وزیر امور خارجه نیز به جد پیگیر هستند، کارهای مقدماتی شروع شده و فعلا بحث روادید فرودگاهی و همینطور تسریع در صدور روادید را عملیاتی خواهیم کرد.

جهانیان به ظرفیت 300 میلیون نفر شیعه و یک میلیارد مسلمان در دنیا اشاره کرد و افزود: در همین رابطه سه شهر زیارتی مقدس مشهد، قم و شیراز را پیشنهاد داده ایم که از هرکجای دنیا بتوانند بدون هیچگونه نیازی به صدور روادید از این مناطق بازدید داشته باشند که این امر به طور قطع می تواند یک تحول بسیار خوب در عرصه گردشگری خارجی به دنبال داشته باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشور به اتفاق دبیر ستاد تسهیلات، مدیر کل اکوتوریسم و مدیر کل سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری لرستان شب پنج شنبه از نمایشگاه صنایع دستی و قلعه تاریخی فلک الافلاک و موزه های آن بازدید کردند.