اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال لغو تفحص از سازمان زندان‌ها


سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از احتمال لغو بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کشور خبر داد.

ایسنا: میرهادی قره سید رومیانی با اشاره به جلسه روز یکشنبه بعدازظهر کمیسیون حقوقی گفت: در جلسه امروز رییس سازمان زندان‌ها به همراه معاونین‌شان، مسئولین دفتر امور هماهنگی حفاظت اطلاعات ستاد کل نیروهای مسلح، دادگاه ویژه روحانیت، وزارت اطلاعات، پلیس ناجا و سپاه پاسداران حضور داشتند.

وی ادامه داد:‌ این جلسه که در جهت رفع ابهامات موجود درخصوص وضعیت سازمان زندان‌ها و بازداشتگاه‌های کشور برگزار شد، متقاضیان اجرای این تحقیق و تفحص خواستار تعالی وضعیت زندان‌های کشور بودند که توضیحات مفصلی از سوی مسئولان حاضر به این متقاضیان ارائه شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به پاسخ‌هایی که به سوالات مطرح شده داده شد این احتمال وجود دارد که متقاضیان اجرای این تحقیق و تفحص از پیگیری آن منصرف خواهند شد و این موضوع تا سه روز دیگر که وقت قانونی رسیدگی به طرح در کمیسیون است مشخص می‌شود.


ویدیو مرتبط :
ناامنی در اروپا و لغو بازیهای ملی و احتمال لغو ال کلاسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح تفحص از سازمان زندان‌ها به صحن می‌رود



اخبار,اخبارسیاسی, طرح تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها

یکی از طراحان طرح تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها و بازداشتگاههای کشور گفت که این طرح به صحن علنی مجلس خواهد رفت.

مجتبی رحماندوست در گفت و گو با  ایسنا، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر منتفی شدن احتمالی طرح تحقیق و تفحص از سازمان زندان‌ها و بازداشتگاههای کشور گفت: صحبتی از منتفی شدن این طرح نیست و قرار است که این طرح در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: معتقدم باید بر هر دستگاه، نهاد یا فردی که در کشور فعالیت می‌کند نظارتی وجود داشته باشد هر چند همه ما خدا را ناظر بر کارهای خود می‌دانیم.

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز داشت: سازمان زندان‌ها و بازداشتگاههای کشور باید امکان نظارت پذیری و پاسخگویی پیدا کنند واز جانبی احساس کنند که مورد نظارت هستند و باید پاسخگو باشند البته ما هیچ کس را متهم نمی کنیم.

به گفته وی، سازمان زندان‌ها باید ساز وکار و امکانات لازم برای نظارت دقیق بر همه بازداشتگاه‌های کشور داشته باشد.

رحماندوست خاطرنشان کرد: در هر حال خداوند کار نظارت را مقدر کرده تا انسان‌ها دقت بیشتری بر کار خود داشته باشند.


  اخبار  سیاسی -  ایسنا