اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال لغو تعطیلات تابستانی مجلس


شاهین محمدصادقی نماینده مردم جهرم در مجلس اظهار داشت: با توجه به شرایط، معرفی وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه‌های علوم، آموزش‌ و‌ پرورش و ورزش و جوانان به مجلس برای کسب رأی اعتماد در هفته بعد محتمل نیست.

 خبرگزاری فارس:  شاهین محمدصادقی نماینده مردم جهرم در مجلس اظهار داشت: با توجه به شرایط، معرفی وزرای پیشنهادی برای وزارتخانه‌های علوم، آموزش‌ و‌ پرورش و ورزش و جوانان به مجلس برای کسب رأی اعتماد در هفته بعد محتمل نیست.

وی افزود: مجلس در پایان هفته بعد تعطیلات تابستانی خود را در پیش رو خواهد داشت و لذا بعید است دولت افراد پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

محمدصادقی در عین حال تصریح کرد: چنانچه هفته بعد دولت وزرای پیشنهادی برای سه وزارتخانه باقیمانده را معرفی کند، تعطیلات تابستانی نمایندگان لغو خواهد شد و طبق آیین نامه، بررسی صلاحیت و رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.


ویدیو مرتبط :
ناامنی در اروپا و لغو بازیهای ملی و احتمال لغو ال کلاسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در جلسات فوق العاده کمیسیون مشترک مجلس در تعطیلات تابستانی چه می گذرد؟



اخبار,اخبارسیاسی ,مجلس شورای اسلامی

 

 اخبار سیاسی - در جلسات فوق العاده کمیسیون مشترک مجلس در تعطیلات تابستانی چه می گذرد؟

 عضو فراکسیون اکثریت مجلس می گوید: دولت پس از تمرکز ویژه اش برمسایل هسته ای که قرار بود منجر به بهبود شرایط اقتصادی داخلی شود و به علت برخی کارشکنی های غربی ها به نتیجه نرسید، در حال حاضر بر توان داخلی متمرکز شده است.

در همین راستا و به دنبال مطرح شدن لایحه خروج ار رکود توسط دولت، مجلس شورای اسلامی نیز با تشکلی کمیسیونی ویژه به بررسی این لایحه و طرحی که نمایندگان دنبال می کنند پرداخت.

محمد رضا پورابراهیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم در خصوص اصلی ترین موضوعی که باید درشرایط فعلی کشور مورد توجه مشترک و مورد توافق دولت و مجلس قرار بگیرد، چیست،گفت: در حال حاضر مجلس به بررسی لایحه دولت در خصوص رفع موانع تولید اقدام کرده است که به نظر من این بخش از این لایحه همان موضوعی است که سال گذشته در مجلس به صورت جدی مورد توجه قرار گرفت.


نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی افزود: رفع موانع تولید سال گذشته در قالب یک طرح مهم مورد بحث و توافق قرار گرفت اما در صحن علنی با شد با بررسی بودجه مصادف و قرار شد که کمیسیون های تخصصی کار بیشتری بر روی آن انجام دهند و به همین علت تصویب آن عقب افتاد.


این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر دولت لایحه ای با همان مضمون آورده است تصریح کرد:اولویت اول ما بررسی لایحه موانع تولید است که به نظر من این کار میتواند گشایشی را در حوزه ی فعالیت های اقتصادی کشور ایجاد کند.


وی افزود: ازشنبه گذشته به صورت دو شیفت موضوع بررسی طرح رفع موانع تولید و طرح حمایت از تولید قبلی که توسط خود ما درمجلس جریان داشت را در کمیسیون مشترک بررسی کرده ایم که مشتمل بر 15 نفر از نمایندگان کمیسیون ویژه حمایت از تولید، 6 نفر از کمیسیون اقتصادی و نمایندگان حوزه ی عمران و صنایع و همچنین کمیسیون کشاورزی هستند.


وی با اظهار امیدواری در مورد این که تا پایان تعطیلات مجلس و در اولین روزهای صحن علنی که از پایان شهریور ماه شروع خواهد شد این لایحه ها به نتیجه برسانیم گفت: انشاالله بتوانیم باجمع بندی انجام شده در کمیسیون مشترک که اقای لاریجانی دستور تشکیل آن را داده اند بتوانیم این لایحه را سریع تر به صحن علنی بیاوریم.


پورابراهیمی با تاکید بر این که در ابتدای دولت یازدهم بیشتری نگاه ها معطوف مسایل هسته ای و سیاست خارجی پیرامون آن شده بود، افزود: دراوایل دولت به جز یکی دوماه اخیر بیشتر نگاه ها به موضوعات هسته ای معطوف شده بود، یعنی ما برداشتمون از رفتار دولت این است که بخش عمده ای از حل مشکلات را در بحث های دیپلماتیک خارجی می دید.


وی گفت: به نوعی به نظر می رسید که دولت چشم انتظار این مساله است که شرایط هسته ای به نحوی به زودی حل شود تا بدان وسیله و به شکلی موضوع بحث اقتصادی حل شوند.


پورابراهیمی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به نظر من چنین شیوه ای توسط دولت منتفی شده است، کارشکنی امریکایی ها و اروپایی ها موجب شد از آن بعد به آنچه دولت تصور می کرد دست نیابیم.


وی افزود: البته در آن شرایط ما به قرارداد هایمان عمل کردیم اما آنها موازینی آورده و کارشکنی کردند، یعنی واقعا از طرف آنها مشکل ایجاد شده بود.


عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در حال حاضر نگاهش را مقداری معطوف به توانمندی داخلی اقتصاد کرده است و وموضوع اقتصاد مقاومتی به الویتی جدی میان دولت و مجلس تبدیل شده است.


وی ادامه داد: البته ما نیازمند این هستیم که باز هم مقداری جلوتر برویم و اقدامات اجرایی دولت را بیشتر مشاهده کنیم.


  اخبار سیاسی - خبر آنلاین