اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال فیلتر شدن توییتر در روسیه


ظاهرا بر اساس قوانین روسیه، هر وب‌سایتی که داده‌ای از شهروندان روسی داشته باشد باید آن داده را در کشور روسیه ذخیره کند.

مجله دیجی کالا - امیرحسین میرزایی: ناسازگاری کشور روسیه با اینترنت و مخصوصا شبکه‌های اجتماعی هنوز هم ادامه دارد. مسدود کردن وب‌سایت‌هایی مثل Reddit و ویکی‌پدیا یا تهدید فیس‌بوک به کنار، روسیه اخیرا شبکه‌ی اجتماعی توییتر را هدف گرفته است.

توییتر ممکن است در روسیه مسدود شود

سازمان کنترل رسانه‌ای روسیه که Roskomnadzor نام دارد، اخیرا به توییتر گفته است که باید داده‌ی کاربران‌اش را در خود کشور روسیه ذخیره کند. این حرکت روسیه، ظاهرا در راستای تغییر قوانین توییتر صورت گرفته است.

«الکساندر ژاروف»، مدیر سازمان Roskomnadzor به خبرگزاری Financial Times گفته است: "توییتر چند ماه پیش قوانین‌اش را عوض کرد. اگر آن را خوانده باشید، می‌بینید که توییتر از کاربران اطلاعاتی را جمع‌آوری می‌کند که از نظر ما اطلاعات شخصی است؛ یعنی از طریق آن اطلاعات می‌توان یک فرد را شناسایی کرد.”

توییتر ممکن است در روسیه مسدود شود

ظاهرا بر اساس قوانین روسیه، هر وب‌سایتی که داده‌ای از شهروندان روسی داشته باشد باید آن داده را در کشور روسیه ذخیره کند. اگر توییتر به خواسته‌ی روسیه عمل نکند، ممکن است به راحتی در این کشور مسدود شود. روسیه سال گذشته به فیس‌بوک هم گفته بود که باید داده‌های‌اش در این کشور باشد؛ فیس‌بوک هم با این خواسته‌ی روسیه کنار آمده و آن را قبول کرده بود.

موسسان شبکه‌ی اجتماعی VK هم با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کرده بودند. با این حال آن‌ها تصمیم گرفتند تا روسیه را ترک کنند.


ویدیو مرتبط :
از صفر تا پیاز توییتر - سوال های تکمیلی توییتر - آموزش کامل توییتر به زبان فارسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسابقه ی تسلیحاتی در دریای خزر/احتمال وقوع جنگ بین ایران، روسیه، قزاقستان، آذربایجان و ترکمنستان



سکوی نفتی ایران , اخبار سیاسی

 

فارین پالسی نوشت: تهران قصد استقرار زیردریایی های خود را در دریای خزر دارد. ظاهرا ایران در حال آماده کردن نیروهای خود در آب های غنی از نفت است که مرزهایش هنوز تعریف شده نیست.

دریادار عباس زمانی فرمانده فنی نیروی دریایی ارتش گفت که ایران زیردریایی های سبکی به دریای خزر می فرستد اما او توضیحی در مورد تعداد آنها و ماهیت ماموریت آنها ارائه نکرد.

پس از مسکو، تهران دومین قدرت در دریای خزر است. ایران حدود 100 قایق موشکی در دریای خزر دارد که البته دو قایق از این تعداد مجهز به موشک های ضد کشتی است.

تهران همچنین پیش از این اعلام کرده است که در حال ساخت ناوشکن است که با این حساب به بزرگترین کشتی حاضر در ناوگان دریای خزر ایران مبدل خواهد شد.

فروپاشی شوروی بازیگران جدیدی را وارد مناطق غنی از نفت و گاز خزر کرد. این در حالی است که مرزها هنوز مشخص و تعریف نشده است.

آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان کشورهایی مستقل هستند که 20 سال پیش ظهور یافتند و از آن زمان در حال توسعه ناوگان دریای خزر خود به منظور حفاظت از منابغ نفتی و گازی خود هستند.

از سوی دیگر، ایران و روسیه در حال تقویت نیروی دریایی خود هستند.

فارین پالسی در ادامه این رویدادها در دریای خزر را مسابقه تسلیحاتی می خواند و می نویسد: بی اعتمادی بی ایران، ترس از تسلط روسیه بر خزر و نگرانی های مسکو و تهران از حضور احتمالی امریکایی ها و اروپایی ها در این دریاچه از عوامل این رویدادها است.

امیدهای ترکمنستان برای ایجاد پروژه خط لوله انتقال گاز به سمت اروپا از بین رفت، چراکه ایران و روسیه هر دو با این طرح مخالفت کردند.

دریای خزر نزدیک به 12-12 تزیلیون دلار نفت دارد. از میان پنج کشور، ایران بزرگترین ذخایر نفتی را دارد ولی از سوی دیگر سواحل قزاقستان و آذربایجان بزرگترین میدان های نفتی شده را در اختیار دارند.

هیچکدام از کشورهای خزر به یکدیگر اعتماد ندارند و در حال اماده سازی فضا برای یک جنگ بالقوه است..

تا به حال چندین درگیری کوچک در خزر پیش امده است. سال 2001، جت ها و کشتی های جنگ ایرانی کشتی پژوهشی "بریتیش پترولیوم" را که از طرف اذربایجان در حال پژوهش بود را تهدید کردند.

در سال 2008، قایق های تندور اذربایجان سکوهای نفتی ترکمنستان را تهدید کردند.

در سال 2009، سکوی نفتی ایران وارد ابهایی شد که ادربایجان متعلق به خود می دانست. این مسئله موجب نگرانی مسئولان اذربایجانی شد اما انها در مقابل ایرانی ها قدرتی ندارند.../انتخاب