اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال فروش بنزین با آب در حد صفر است



اخبار,اخبار اقتصادی , اختلاط آب با بنزین

رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: امکان اختلاط آب با بنزین و فروش آن در جایگاه‌ها در حد صفر است.

بیژن حاج محمدرضا در مصاحبه با واحد مرکزی خبر افزود: به دلیل تفاوت وزن مخصوص بنزین و دیگر مایعات، اگر فردی اقدام به ریختن آب در بنزین کند، آب در کف مخزن قرار می گیرد و از آنجا که نازل ها از کف مخزن برداشت می کند، اگر در مخزنی آب باشد به باک اولین ماشین می رود و ماشین را در همان جایگاه عرضه بنزین از کار می اندازد.

وی اظهار کرد: علاوه بر این، مسئولان جایگاه ها مکلفند با استفاده از خمیرهای آب یاب روزانه مخازن را کنترل کنند تا آبی وارد این مخازن نشده باشد و در غیر این صورت خسارت بالایی به خود پمپ های مخازن وارد می شود.

حاج محمدرضا همچنین از نظارت های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بر جایگاه های عرضه بنزین در سراسر کشور خبر داد و گفت: بنزین جایگاه ها مستقیم از انبارهای شرکت پالایش و پخش بارگیری می شود و با نظارت دقیق، تا لحظه تحویل به جایگاه امکان باز شدن پلمپ آن نیست.

رئیس اتحادیه جایگاه داران سوخت تصریح کرد: جایگاه داران هم مکلف هستند قبل از تحویل سوخت از نفتکش، از سوخت تحویلی آزمایش بگیرند و بعد از تائید، اجازه تخلیه صادر می شود.

حاج محمدرضا افزود: یک سیستم نظارتی دیگر هم در جایگاه ها وجود دارد که شامل دفتر مخازن است و میزان بنزین دریافتی، بنزین فروخته شده و کسری یا مازاد بنزین را ثبت می کند و این دفاتر در معرض دید بازرسان و ناظران ما و شرکت پالایش قرار می گیرد
اخبار اقتصادی - واحد مرکزی خبر

 


ویدیو مرتبط :
فروش پژو 206 تیپ 5 در حد صفر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال توقف فروش بنزین 100تومانی



احتمال توقف فروش بنزین 100تومانی

سیبنا: با توافق وزارت نفت و ستاد هدفمندی یارانه ها، دارندگان بنزین یارانه ای 100تومانی باید تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به استفاده از باقیمانده سهمیه خود اقدام کنند.

سیبنا: سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام کرد: با توافق وزارت نفت و ستاد هدفمندی یارانه ها، دارندگان بنزین یارانه ای 100تومانی باید تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به استفاده از باقیمانده سهمیه خود اقدام کنند.

مجید شهیدی در گفتگو با مهر با اشاره به هماهنگی انجام شده بین ستاد هدفمندی یارانه ها و وزارت نفت، گفت: بر اساس این توافق از تمامی دارندگان سهمیه بنزین یارانه ای 100 تومانی درخواست می شود حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به مصرف سهمیه باقیمانده 100 تومانی در کارت های هوشمند سوخت اقدام کنند.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با اعلام اینکه این تصمیم به دنبال توافق وزارت نفت و ستاد هدفمند کردن یارانه ها اجرایی می شود، اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، اصلاح و ساماندهی الگوی مصرف و اجرای تعهدات دولت در این بخش است.

به گفته وی، بر این اساس بنزین یارانه ای 100 تومانی فقط تا پایان اردیبهشت ماه در جایگاه های سوخت عرضه می شود و کلیه دارندگان بنزین یارانه ای 100 تومانی باید نسبت به استفاده از باقیمانده سهمیه خود در این بخش اقدام کنند.

وی تاکید کرد: طی روزهای آینده نیز پوستر اطلاع رسانی تصمیم جدید دولت به منظور نصب در تمامی جایگاه های عرضه سوخت در مناطق 37 گانه شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ارسال خواهد شد./سیبنا