اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال طرح سئوال از وزیر درباره پرونده تعرض جنسی به دانش‌آموزان



اخبار,اخبار اجتماعی,ناظم متهم به کودک‌آزاری

 

 اخبار اجتماعی - عضو کمیته پیگیری پرونده ناظم متهم به کودک‌آزاری خبر داد:
احتمال طرح سئوال از وزیر درباره پرونده تعرض جنسی به دانش‌آموزان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به این سوال که «چه تدابیری باید اندیشیده شود که دیگرشاهد تعرض جنسی به دانش آموزان نباشیم»، گفت: به هرحال آموزش و پرروش دستگاه بسیار وسیعی است و ممکن است در درون آن اتفاقاتی بیافتد که غیر قابل کنترل باشد.

عضو کمیته سه نفره پیگیری پرونده ناظم متهم به تعرض جنسی به دانش آموزان یک دبستان در تهران، از احتمال طرح سئوال از وزیر آموزش و پرورش در رابطه با این پرونده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد.

عبدالوحید فیاضی در گفتگو با ایلنا برنامه ریزی و تلاش‌های آموزش و پرورش را در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس ضعیف و ناکافی دانست و با تاکید بر نیاز آموزش و پرورش به اصلاح، افزود: منابع انسانی، بودجه، ‌امکانات و ‌فضا هیچ کدام در شأن تعلیم و تربیت نیستند و به همین دلیل محیط آسیب زا می شود به طوری که مدرسه به محل بروز حوادث ناخوشایند تبدیل می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه کاستی ها را باید جبران کرد تا یک چنین اتفاقاتی در مدارس رخ ندهد، گفت: البته این کاستی ها را باید ریشه ای حل کرد و حل این گونه مسائل جزء انتظاراتی است که مردم از دولت دارند و ما هم به عنوان نمایندگان مردم این مطالبات را پیگیری می کنیم.

فیاضی در پاسخ به این سوال که «چه تدابیری باید اندیشیده شود که دیگرشاهد تعرض جنسی به دانش آموزان نباشیم»، گفت: به هرحال آموزش و پرروش دستگاه بسیار وسیعی است و ممکن است در درون آن اتفاقاتی بیافتد که غیر قابل کنترل باشد.

وی خاطر نشان کرد: باید تلاش کرد که میزان این آسیب ها و انحرافات به شدت کاهش پیدا کند اما این تلاش ها در آموزش و پرورش کافی نیست و در این زمینه تلاش کافی در این دستگاه صورت نمی‌گیرد و ما نگران آینده هستیم.

فیاضی گفت: این احتمالی وجود دارد که کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس از وزیر آموزش وپرورش در مورد پرونده ناظم متهم به آزار و اذیت دانش آموزان سوال شود.
اخبار اجتماعی - ایلنا


ویدیو مرتبط :
تاثیر آموزش جنسی در مدارس آمریکا و بحث سند 2030 بر مصونیت افراد در برابر تعرض های جنسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درگذشت غریبانه یکی از دانش‌آموزان حادثه "شین آباد" ، ساعاتی بعد از ادعای وزیر



درگذشت غریبانه یکی از دانش‌آموزان حادثه "شین آباد" ، ساعاتی بعد از ادعای وزیر و معاونش درباره مساعد بودن حال مصدومان

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

عصرایران - فقط چند ساعت پس از آن که وزیر آموزش و پرورش و معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ، از مساعد بودن حال دانش آموزان دختر مدرسه شین آباد خبر می دادند تا اوضاع را عادی جلوه دهند ، یکی از این دانش‌آموزان جان خود را از دست داد.نام این دختر کوچک ، "سیلان یگانه" بود.

حاجی بابایی امروز صبح در مجلس شورای اسلامی گفته بود که حال بچه ها خوب است و حتی سرود هم می خوانند!

پیش از او نیز ، فاطمه قربان ، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گوی زنده تلفنی با برنامه "جوان ایرانی سلام" گفته بود که حال بچه ها مساعد است و آنها به زودی به اجتماع برمی گردند.او در پاسخ به سوالی درباره چرایی وقوع این حادثه ، در این برنامه زنده رادیویی با کمال خونسردی گفت که این حادثه در هر جایی ممکن است رخ بدهد کما این که بارها افراد یک خانواده شب خوابیده اند و بر اثر نشت گاز خفه شده و مرده اند!

وی البته نگفت که اگر در خانه ای چنین اتفاقی می افتد ، نشانه سهل انگاری در آن خانه است نه دلیل عادی بودن این قبیل حوادث مخصوصاً در جایی مانند مدرسه که خانواده اها فرزندان خود را به آن می سپارند. معاون حاجی بابایی که می کوشید از این برنامه زنده برای تبرئه رئیسش استفاده کند، کوشید سفر وزیر به منطقه و عیادت او از دانش آموزان را پررنگ کند که با واکنش صریحمجری برنامه (فاطمه صداقتی) مواجه شد که تصریح داشت: این وظیفه وزیر بود ولی این کارها برای دختران سوخته شده در این حادثه ، صورت و دست نمی شود و ما از توضیحات شما قانع نشدیم.

وزیر و معاونش در حالی برای عادی جلوه دادن شرایط از مساعد بودن حال دانش آموزان دم می زدند که روز گذشته معاون درمانی بیمارستان امام خمینی ارومیه با اشاره به وخامت حال این کودکان کلاس چهارم ابتدایی گفت: مشکلات تنفسی این دانش آموزان تا حدی است که برای برخی از آنان لوله گذاری و تنفس مصنوعی در نظر گرفته شده است و ریه آنها به دلیل استنشاق گازهای ناشی از سوختن نفت سفید در محیط بسته بیمارستان دچار مشکل شده است و احتمال دارد دچار بیماری های تنفسی مزمن تا سال های بعد شوند.

با این حال حاجی بابایی امروز در مجلس ادعا کرده بود: خوشبختانه مشکل دیگری که ممکن بود بر اساس ورود حرارت به ریه‌های بچه‌ها ایجاد شود به وجود نیامد و از این مرحله عبور کرده‌اند و طی دو روزی که از آنها عیادت داشتیم خوشبختانه حال بچه‌ها تغییر کرده است و کسانی که در ارومیه بودند بلند شدند، ورزش کردند و سرود خواندند و به زودی به زندگی و اجتماع باز می‌گردند.

گفتنی است بر خلاف ادعای دروغین وزیر ، این دانش اموز ، بر اثر ناراحتی ریه درگذشته است.

پیشتر نیز فرماندار پیرانشهر گفته بود که دانش آموزان فقط دچار یک سوختگی سطحی شده اند!/عصرایران