اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال ضعیف اختصاص سهیمه بنزین نوروزی/بحث در دولت ادامه دارد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

احتمال ضعیف اختصاص سهیمه بنزین نوروزی/بحث در دولت ادامه دارد

یک مقام آگاه گفت: بحث سهمیه ویژه نوروزی در دولت هنوز متوقف نشده اما با شرایط فعلی بعید به نظر می رسد امسال سهمیه ویژه نوروزی داشته باشیم.

احتمال ضعیف اختصاص سهیمه بنزین نوروزی/بحث در دولت ادامه دارد

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس با اشاره به احتمال وجود سهمیه ویژه نوروزی گفت: هم اکنون دولت به این جمع بندی نرسیده که سهمیه ویژه نوروزی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: تولید بنزین کشور در پالایشگاه‌ها هم اکنون کمتر از میزان مصرف است از این رو مجبور به ذخیره سازی بنزین هستیم تا بتوانیم در تعطیلات نوروز حجم مصرفی که به یک باره بالا می‌رود را تحت کنترل داشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در چنین شرایطی بعید به نظر می رسد دولت اقدام به ارائه سهمیه ویژه نوروزی کند، ولی تصمیم گیری در این مورد هنوز ادامه دارد و قرار است در روزهای آتی برای بار مجدد مورد بررسی دولت قرار گیرد.

گزارش فارس اضافه می کند هم اکنون روزانه 66 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای تامین بنزین تعطیلات عید نوروز اقدام به ذخیره سازی بیش از 100 میلیون لیتر بنزین کرده است./خبرگزاری فارس

 

 


ویدیو مرتبط :
سریال های نوروزی ضعیف تر از پارسال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال موافقت دولت با ادامه تولید خودروهای یورو 2/جزییات توزیع بنزین یورو 4 در پایتخت



خودروهای یورو 2,بنزین یورو4 در تهران

احتمال موافقت دولت با ادامه تولید خودروهای یورو 2

طرحی در هیات دولت در دست بررسی است که در صورت تصویب آن مهلت جدیدی به خودروسازان برای ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به یورو 4 داده خواهد شد.

هیات دولت اوایل سال جاری در مصوبه‌ای مهلت ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو 4 را تا ابتدای تیر ماه تمدید کرد.

در مصوبه دولت قید شده بود که خودروسازان از ابتدای تیر ماه باید تمام محصولات خود را با استاندارد آلایندگی یورو 4 تولید کنند با این حال تاکنون تنها حدود 30 درصد خودروهای داخلی به این استاندارد ارتقاء یافته‌اند.

خودروسازان دلیل عدم اجرای مصوبه دولت در این زمینه را عدم توزیع سوخت یورو 4 در کنار مشکلات تامین ارز و تحریم‌های بین‌المللی عنوان کرده‌اند.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، هم‌اکنون طرحی در هیات دولت در دست بررسی است که در صورت تصویب آن مهلت جدیدی به خودروسازان برای ارتقای استاندارد آلایندگی محصولاتشان به یورو 4 داده خواهد شد.

مهلت قبلی خودروسازان برای ارتقاء استاندارد آلایندگی خودروهای تولیدی به یورو 4 در حالی امروز به پایان رسید که حدود یک ماه پیش قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرده بود که از ابتدای تیر ماه استاندارد آلایندگی تمام خودروها باید به یورو 4 ارتقاء یافته و شماره‌گذاری خودروهای یورو 2 نیز متوقف خواهد شد. 

 

جزییات توزیع بنزین یورو 4 در پایتخت

بعد از همه وعده‌های نشدنی مسوولان در دوسال گذشته برای توزیع بنزین یورو4 بالاخره دو روز پیش این بنزین در پایتخت عرضه شد اما علی رغم اهمیت موضوع این اقدام در سکوت خبری و با ارائه کمترین اطلاعات صورت گرفت.

داوود عربعلی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران- در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که عصر روز چهارشنبه(29 خردادماه) توزیع بنزین یورو 4 در تهران آغاز شد توفف توزیع بنزین یورو4 در تهران را رد و اعلام کرد: در دو تا سه روز آینده توزیع این نوع بنزین در تعداد جایگاه‌های بیشتری در پایتخت توزیع خواهد شد.

وی افزود: هم چنان توزیع بنزین یورو 4 در کلان شهر تهران ادامه دارد و بنزین با استاندارد اروپا بیشتر در مناطقی توزیع می‌شود که پیش‌بینی می شد خودروهای با استاندارد یورو4 از آنجا تردد می کنند.

البته سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران خاطرنشان کرد که در تمام مناطق 22دوگانه تهران هم اکنون جایگاهایی برای عرضه بنزین یورو4 درنظر گرفته شده است و افرادمی توانند بر اساس نیاز نسبت به دریافت این سوخت اقدام کنند.

عربعلی در پاسخ به این که آیا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران درخواستی از سفارتخانه‌ها و وزارتخانه برای دریافت بنزین با استاندارد یورو 4 دریافت کرده است گفت: تاکنون از مناطق چنین درخواستی به شرکت ملی پخش ارسال نشده است، ضمن این که سفارتخانه ها در ایران جایگاه مستقل ندارند و از جایگاه های سطح شهر استفاده می کنند.

وی درمورد حجم بنزین یورو4 و تعداد جایگاه‌های توزیع کننده این سوخت نیز گفت: رقم سوخت توزیع شده قابل اعلام شدن نیست، اما بر اساس موجودی توزیع صورت گرفته است که در صورت افزایش حجم تحویلی این سوخت از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به تدریج در سایر جایگاه‌های تهران نیز این سوخت توزیع می‌شود.

عربعلی با بیان این که در صورت افزایش تولید بنزین یورو4 حجم توزیع این نوع بنزین افزایش خواهد یافت یادآورد شد که در حال حاضر اولویت توزیع با پایتخت است هم اکنون تنها در تهران بنزین یورو4 توزیع می شود. البته درصورت افزایش تولید بنزین یورو 4 در سایر کلان شهر‌ها نیز توزیع خواهد شد.

او در مورد نام جایگاه‌های توزیع کننده بنزین یورو4 در تهران نیز اظهار کرد: فعلا به دلیل این که در تعدادی از جایگاه‌های پایتحت این سوخت توزیع می‌شود، نمی‌توان جایگاه‌های مورد نظر را اعلام کرد چرا که ممکن است منجر به ایجاد ترافیک شود.

خبر توزیع بنزین یورو4 در حالی است که بیژن حاج‌ محمدرضا - رییس انجمن جایگاه‌داران عرضه فرآورده‌های نفتی - با تایید توزیع بنزین یورو4 در برخی جایگاه‌های شهر تهران به خبرنگار انرژی ایسنا اعلام کرد: هم اکنون بین 10 تا 15 جایگاه درمناطق شمالی، جنوبی، شرقی و غربی پایتخت در حال توزیع بنزین با استادارد یورو 4 است.

البته وی از عدم هماهنگی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با جایگاه داران گله کرد و گفت: روز چهارشنبه به دلیل این که مسوولان پخش در صدد صفر شدن‌ذخیره بنزین جایگاه های منتخب برای توزیع بنزین یورو 4 بودند، این جایگاه‌ها تا از صبح تا ساعت شش بعد از ظهر به علت نداشتن فرآورده قادر به خدمات‌دهی نبودند که این امر موجب ایجادترافیک شدید در جایگاه های اطراف شد.

به گفته حاج محمد رضا بعد از اعلام خبر توزیع بنزین یورو4 در تهران افراد زیادی از وزارت‌خانه ‌ها و سفارت‌خانه با این انجمن تماس گرفته ‌و خواستار اعلام مکان توزیع این نوع سوخت شده‌اند.

این جایگاه دار به مردم هشدار داد: شرکت ملی پخش به علت این که با ازدحام خودروها در جایگاه‌های توزیع کننده یورو4 مواجه نشود از نصب پلاکاردی که نشان دهد در این جایگاه بنزین یورو4 توزیع می شود خودداری کرده است. بنابراین خودروهای فرسوده برای آن که ضرری متوجه شان نشود قبل از سوخت‌گیری از یورو4 نبودن بنزین مطمئن شوند؛ چرا که ممکن است منجر به آسیب خودرو شود.

به گزارش ایسنا، هم اکنون روزانه 22 میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو 4 و 5 در کشور تولید می‌شود که می‌توان تمام مصرف منطقه تهران (منطقه تهران علاوه بر شهر تهران، شامل نواحی شهرری، فیروزکوه، دماوند، شهریار، ورامین، پاکدشت، رباط کریم و اسلامشهر هم‌ می‌شود) را که متوسط مصرف روزانه آن بین 13 تا 14 میلیون لیتر است پوشش داد./ایسنا