اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال زلزله در استان تهران


معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از فعال شدن آتشفشان می‌توان گمانه‌زنی کرد، احتمال زلزله در استان تهران وجود دارد.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: از فعال شدن آتشفشان می‌توان گمانه‌زنی کرد، احتمال زلزله در استان تهران وجود دارد.

مرتضی اکبر‌پور درباره فعال‌سازی آتش‌فشان دماوند اظهار داشت:  اقدامات پیشگیرانه برای فعال شدن آتشفشان دماوند انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت بحران استان تهران آماده باش است، گفت:‌ آماده باش نسبی در این خصوص داده شده است و کارگروه زلزله برای بررسی این موضوع فعال شده است.

اکبر‌پور یادآور شد: هر از چندگاهی بخاراتی از دماوند خارج می‌شود که نمی‌توان دقیقاّ اعلام کرد که آتشفشان فعال شده است لذا کمیته‌های تخصصی فعال شده و درصورتی که یافته جدیدی به دست بیاورند اعلام می‌کنیم.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این پرسش که آیا پدیده فعال شدن آتشفشان نشانه‌هایی از زلزله است بیان داشت: تا به حال در هیچ کجای دنیا رخداد زلزله پیش‌بینی نشده است. از فعال شدن آتشفشان می‌توان گمانه‌زنی کرد، احتمال زلزله در استان تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه آماده‌باش کامل صورت گرفته است اظهار داشت: اگر خدایی نکرده آتش‌فشان دماوند فعال شود، اردوگاه‌هایی از قبل برای اسکان اضطراری پیش بینی شده است.


منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
هاشمی، در بحران احتمال زلزله تهران کجا بود؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات مدیرکل بحران استان تهران درباره زلزله جوادآباد و احتمال فعال شدن گسل‌های پایتخت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل بحران استان تهران اعلام کرد که دو زمین لرزه 4.1 و 3.4 ریشتری جوادآباد تهران خسارت و تلفاتی نداشته است.

هادی رحمتی در این باره گفت: در ساعت 23:12:14 پنجشنبه شب زمین لرزه ای به بزرگی 4.1 ریشتر و در عمق 15 کیلومتری زمین و پس از آن نیز زمین لرزه دیگری در ساعت 23:27:37 به بزرگی 3.4 ریشتر و عمق 14 کیلومتری زمین، جوادآباد تهران را لرزاند.

وی با بین اینکه نیروهای مدیریت بحران نظیر اورژانس، آتش نشانی، شهرداری ها و ... به حالت آماده باش درآمده اند گفت: در تماس تلفنی که با شهردار جوادآباد داشتم، وی اعلام کرد که تاکنون گزارش ناشی از تلفات یا خسارات زمین لرزه به دست ستاد بحران نرسیده است.

رحمتی با بین اینکه تیم های ارزیاب در محل حضور دارند، درباره اینکه آیا این زلزله ارتباطی با تهران داشته و ممکن است موجب فعال شدن گسلهای تهران شود، به ایسنا گفت: این زلزله مربوط به گسل جوادآباد است و هیچ ارتباطی با گسلهای تهران ندارد. از این رو گرچه باید همواره دربرابر زلزله آماده باشیم اما جای نگرانی وجود ندارد.

به گفته رحمتی، این زمین لرزه تعدادی پس لرزه نیز در پی داشته است.

جوادآباد یکی از شهرهای استان تهران و مرکز بخش جوادآباد شهرستان ورامین است.

 

اخبار حوادث - ایسنا