اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال دیدار عراقچی، اشمیت و شرمن در ژنو


سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: احتمال می‌رود که عراقچی در سفر به ژنو با "وندی شرمن" همتای آمریکایی خود که در مسیر سفر به مسکو توقفی در ژنو خواهد داشت دیدار کند، و ممکن است ملاقات سه جانبه‌ای میان عراقچی، شرمن و اشمیت در ژنو برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: "مرضیه افخم" سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به سفر "سیدعباس عراقچی" به ژنو، اظهارداشت: در مذاکرات کارشناسی که طی هشتم و نهم دی ماه انجام گرفت، توافقات و تفاهماتی مطرح شد.

وی افزود: در ادامه این نشست کارشناسی قرار شده موضوعات باقی مانده در سطح سیاسی مورد بررسی قرار گیرد که در همین راستا عراقچی صبح امروز پنجشنبه(19 دی ماه) راهی ژنو شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: مذاکره کننده ارشد تیم هسته‌ای کشورمان قرار است طی این سفر با "اشمیت" معاون "کاترین اشتون" دیدار و گفتگو کند تا موارد اختلافی باقی مانده مورد بررسی بیشتر قرار بگیرد.

افخم خاطرنشان کرد:‌ احتمال می‌رود که عراقچی در این سفر با "وندی شرمن" همتای آمریکایی خود که در مسیر سفر به مسکو توقفی در ژنو خواهد داشت دیدار کند، و ممکن است ملاقات سه جانبه‌ای میان عراقچی، شرمن و اشمیت در ژنو برگزار شود.


ویدیو مرتبط :
1392/10/20:پایان مذاکرات آ.عراقچی با اشمیت در ژنو...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیدار عراقچی با وندی شرمن در ژنو


معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا پیش از ظهر روز پنج‌شنبه در ژنو دیدار و گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری ایسنا: سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه کشورمان با وندی شرمن و ویلیام برنز، معاونان وزیر خارجه آمریکا مذاکرات خود را درباره موضوعات مطرح در چارچوب توافق احتمالی جامع آغاز کردند.

دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 از روز چهارشنبه هفته جاری در ژنو در سطح معاونان و کارشناسان و به طور دو و چند جانبه آغاز شده است.

روز چهارشنبه وزیران خارجه ایران و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند. دیپلمات‌های نزدیک به هیات‌های مذاکره کننده فضای حاکم بر مذاکرات روز گذشته را جدی توصیف کردند.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان روز پنج‌شنبه راهی برلین شد تا با همتای آلمانی خود دیدار کند.

وی قرار است پس از آن با فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کند.

ظریف هم چنین روز جمعه به پاریس می‌رود و با لوران فابیوس، وزیر خارجه این کشور دیدار می‌کند.