اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال خودکشی این کودکان بیشتر است


به گزارش رویترز، حدود یک‌سوم از افرادی که در کودکی دچار بیماری بیش فعالی و کمبود حواس (ADHD) بوده اند هنوز در بزرگسالی هم مشکلاتی دارند و بر اساس مطالعات گسترده ای که صورت گرفته، مشخص شده است دچار بیماری های روحی و احتمال اقدام به خودکشی دارند.






صبح بخیر: حدود یک‌سوم از افرادی که در کودکی دچار بیماری بیش فعالی و کمبود حواس (ADHD) بوده اند هنوز در بزرگسالی هم مشکلاتی دارند و بر اساس مطالعات گسترده ای که صورت گرفته، مشخص شده است دچار بیماری های روحی و احتمال اقدام به خودکشی دارند.

به گزارش صبح بخیر به نقل از رویترز محققان آمریکایی که نتیجه تحقیقات خود در زمینه پزشکی کودکان را منتشر کرده اند، ثابت کرده اند حدود 29 درصد از شرکت کننده های این آزمایش که در کودکی به بیماری  ADHD مبتلا بودند در سنین 20 تا 30 سالگی نیز همچنان با آن درگیر هستند.

ADHD، که نوعی بیماری عصبی است حدود 3 تا 7 درصد از کودکان مدرسه ای را مبتلا کرده است. این بیماری در میان پسرها بیشتر از دخترهای شایع است. برای بیماران مبتلا به اختلال تمرکز/بیش فعالی، تمرکز کردن کار بسیار دشواری است و خیلی راحت همه چیز را فراموش می کنند، حواسشان پرت می شود و آرام و قرار ندارند و نمی توانند به راحتی سر جای خود بنشینند. این مساله در مدرسه بسیار برای آنها ایجاد مشکل می کند.

محققان برای تحقیقات خود، رشد 5718 کودکی را که در خلال سال های 1976 تا 1982 میلادی به دنیا آمده بودند را مورد تحقیق و بررسی قرار داده اند. از این تعداد، 367 نفر از آنها در کودکی به بیماری ADHD مبتلا بودند. محققان از این افراد درخواست کردند تا سن 29 سالگی خود دوباره مورد آزمایش برای تشخیص این بیماری قرار بگیرند.

در مجموع، 232 نفر از آنهایی که در کودکی دچار اختلال حواس و بیش فعالی بودند قبول کردند که مورد آزمایش قرار بگیرند و 68 نفر از آنها همچنان در 29 سالگی خود نیز به این بیماری دچار بودند.  آن تعدادی که در بزرگسالی این بیماری را نداشتند، از دیگر بیماری های روحی رنج می بردند.

محققان متوجه شدند 57 درصد از بیماران مبتلا به ADHD شرکت کننده در این آزمایش، به نوعی بیماری روانی - عموما اعتیاد به الکل یا مواد مخدر، پرخاشگری و افسردگی – مبتلا هستند. بیشتر افرادی که ADHD دارند در بزرگسالی اقدام به خودکشی کرده بودند.

علاقه این افراد به خودکشی چیزی است که در تحقیقات جدید کشف شده است. البته این مساله قبلا هم در تحقیقات کوچک تری اشاره شده بود اما اکنون به طور سمی تایید شده است. البته این تحقیقات در منطقه ای خاص از آمریکا صورت گرفته و کودکان از میان خانواده های سفید پوست با سطح مالی متوسط انتخاب شده اند. شاید این مشکل در خانواده هایی که سطح مالی پایین تر و مشکلات بیشتری دارند، بیشتر باشد.

این بیماری را باید در کودکی به درستی تشخیص داد و درمان کرد. تشخیص اشتباه پزشکان باعث می شود تا این مشکل تا بزرگسالی دامن گیر بیمار و معضلات بسیاری برای خانواده ها در پی داشته باشد.


ویدیو مرتبط :
خودکشی دختر مقابل چشمان کودکان..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال خودکشی دادستان پرونده «آمیا»



اخبار,اخبار بین الملل, پرونده آمیا

 

پایگاه آرژانتینی «بوئنوس‌آیرس هرالد» خبر داد جسد «آلبرتو نیسمن» دادستان مسئول تحقیق درباره پرونده آمیا در منزلش پیدا شد.

به گزارش فارس، پایگاه آرژانتینی «بوئنوس آیرس هرالد» خبر داد که جسد «آلبرتو نیسمن» دادستان مسئول تحقیق درباره پرونده آمیا در منزلش پیدا شد.

پایگاه آرژانتینی «بوئنوس آیرس هرالد» خبر داد که جسد «آلبرتو نیسمن» دادستان مسئول تحقیق درباره پرونده آمیا در منزل شخصی وی پیدا شد. به گفته این پایگاه یک منبع از خودکشی وی خبر داده اما تاکنون این خبر تایید نشده است.

مرگ «آلبرتو نیسمن» در حالی صورت گرفت که وی اخیرا رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و دیگر مقامات آرژانتین را به تلاش برای سرپوش گذاشتن روی اتهامات شهروندان ایرانی در مسئله انفجار آمیا محکوم کرده بود.

روزنامه «صفحه 12» آرژانتین ضمن رد اتهامات این دادستان در بخشی از مطالب خود پیرامون شکایت وی از مقامات دولتی گزارش داده بود: «نیسمن» بیشتر از سیستم قضایی کشور خود، در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل و آمریکا و سفارت آنها بوده است.

برخی معتقدند اتهامات «آلبرتو نیسمن» به «کریستینا فرناندز» رئیس جمهور آرژانتین در زمانی عنوان شده که در اکتبر 2015 انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار می‌شود و مخالفان فرناندز در پی تخریب چهره وی در طول سال جاری هستند تا بتوانند با چنین اتهاماتی حزب او را در انتخابات از صحنه خارج کنند.
اخبار بین الملل - فارس