اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال خذف کنترل پنل ویندوز 10


هرچند نسخه نهایی ویندوز 10 چندی پیش به صورت رسمی منتشر گردید، با این حال ردموندی ها بر اساس اعلام قبلی ممکن است طی بسته‌های به‌روزرسانی جدید تغییراتی در آن ایجاد کنند.

وب‌سایت فارنت: هرچند نسخه نهایی ویندوز 10 چندی پیش به صورت رسمی منتشر گردید، با این حال ردموندی ها بر اساس اعلام قبلی ممکن است طی بسته‌های به‌روزرسانی جدید تغییراتی در آن ایجاد کنند. در همین رابطه اطلاعاتی از طریق مدیر ارشد مایکروسافت Brandon LeBlanc به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد بیلد بعدی ویندوز 10 دسکتاپ بدون برخورداری از کنترل پنل سنتی عرضه می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید کنترل پنل ویندوز 10 احتمالا حذف خواهد شد

استفاده‌کنندگان از نسخه نهایی ویندوز 10 بر این نکته آگاه‌اند که مایکروسافت دو برنامه سیستمی کنترل پنل و Setting را برای تغییرات در تنظیمات سیستم‌عامل، سازگار با هر دو رابط کاربری سنتی و مترو تعبیه کرده است، این در حالیست که به نظر می‌رسد روند تکمیل قابلیت‌های برنامه Setting به پایان رسیده و در بیلد بعدی دیگر خبری از کنترل پنل سنتی نخواهد بود.

اگرچه مایکروسافت برنامه سیستمی Setting را به خوبی با ویندوز 10 هماهنگ کرده، اما Control Panel همچنان جزئی از این سیستم‌عامل به حساب می‌آید زیرا کاربران دسکتاپ از دیرباز به آن عادت کرده‌اند. به گفته Brandon LeBlanc، برنامه سیستمی Setting به حدی از بلوغ رسیده که اکنون می‌توان از آن به صورت پیش‌فرض برای تغییر تنظیمات سیستم عامل بر روی انواع گجت ها از جمله دسکتاپ، گوشی هوشمند و یا تبلت استفاده کرد.

از برنامه سیستمی Setting اولین بار در ویندوز 8 رونمایی گردید که در آن زمان تنها تنظیمات سطح پایین‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌داد و تنظیمات پیشرفته‌تر از جمله تاریخچه فعالیت برنامه‌ها، مدیریت برنامه‌ها و یا تهیه فایل پشتیبان کماکان در کنترل پنل قرار داشت. این روند با عرضه ویندوز 10 کمی تغییر کرد به گونه که در آخرین بیلد شاهد پیکربندی بهتر Setting و امکان دسترسی از طریق آن به اکثر تنظیمات دستگاه اجرا کننده ویندوز هستیم.

در چنین شرایطی به گفته گابریئل آئو هیچ دلیل منطقی بر لزوم دو برنامه سیستمی با کارایی یکسان وجود نداشته و صرفاً موجب  تکرار کد نویسی و به کارگیری منابع بیشتر خواهد شد. هرچند سخنان مسئولین رده‌بالای مایکروسافت نوید بخش حذف همیشگی کنترل پنل سنتی است، با این حال هیچ تاریخ دقیقی مبنی بر اعمال این تغییرات از سوی ردموندی ها منتشر نگردیده است.


ویدیو مرتبط :
آمورش کار با کنترل پنل در ویندوز 7

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آموزش غیر فعال کردن کنترل پنل در ویندوز 7



کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

مهمترین قسمت سیستم عامل ، کنترل پنل می باشد . صفحه ای که تمام آیکون های مربوط به تنظیمات قسمت های مختلف در آن قرار داده شده است .
همانطور که از اسم آن مشخص است ، کنترل تمام قسمت های ویندوز مربوط به Control Panel می شود .


این آموزش برای کسانی مفید می باشد که دوست ندارند کاربران دیگر به این قسمت دسترسی داشته باشند ، دلیل این امر هم ممکن است به خاطر تغییراتی باشد که از طرف کاربر ادمین بر روی ویندوز ست شده و از طرف دیگر کاربران این تنظیمات تغییر می کند .
چه راه حلی وجود دارد تا کاربران دیگر نتوانند به این قسمت دسترسی داشته باشند ؟ در ادامه روشی را توضیح میدهم که بوسیله آن می توانید کنترل پنل ویندوز 7 را غیر فعال کنید

 

1. برای شروع بر روی منوی استارت ویندوز کلیک کرده و در کادر جستجو تایپ کنید gpedit.msc وکلید Enter را بزنید .

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

2. چند لحظه صبر کنید تا صفحه تنظیمات نمایش داده شود . ویزارد Local Group Policy Editor نمایش داده می شود .
بر روی گزینه مدیریتی User Configuration کلیک کنید .
همانطور که مشاهده می کنید این قسمت دارای 3 زیر مجموعه می باشد .

 

بر روی گزینه Adminitrative Templates کلیک کنید .
بعد از انتخاب فولدر Adminitrative Templates تنظیمات آن در کادر روبرو نمایش داده می شود .
گزینه Control Panel  از کادر روبرو را انتخاب و بر روی گزینه Prohibit access to the Control Panel کلیک کنید .

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

3. صفحه تنظیمات Prohibit access to the Control Panel نمایش داده می شود . با انتخاب گزینه Enabled کنترل پنل غیر فعال می شود . اگر دقت کنید Control Panel در آیکون استارت ویندوز 7 وجود ندارد و اگر از کادر Search آن را جستجو کنید با ارور زیر روبرو می شود . برای فعال کردن کنترل پنل گزینه Not Configured را انتخاب کنید .

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

 

کنترل پنل ویندوز 7, کنترل پنل, تنظیمات ویندوز

منبع:learning.asarayan.com