اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران نزدیک به صفر است



 

 

احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران نزدیک به صفر است

 

سعدالله زارعی کار‌شناس مسائل خاورمیانه در گفت‌و‌گو با خبرنگار شفاف با اشاره به سخنان سید حسن نصراله در خصوص تهدید آمریکا و اسراییل در خصوص حمله نظامی به ایران گفت: موضع سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در خصوص بحث حمله آمریکا به ایران نشان دهنده این نکته است که مقاومت در سطح منطقه که یک طیف گسترده‌ای را از هند تا مراکش در بر می‌گیرد خود را یک مجموعه تجزیه ناپذیر به حساب می‌آورد و هرگونه اقدام علیه یک بخش از مقاومت را به مثابه اقدام علیه کل مقاومت ارزیابی می‌کند و در برابر آن واکنش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در واقع آقای نصرالله در سخنان خود از این نکته با صراحت پرده برداری کرد که به دنبال هرگونه اقدام نظامی علیه ایران، حزب الله لبنان و به تناسب آن سایر بخشهای مقاومت در سطح منطقه سکوت نمی‌کنند و وارد عمل می‌شوند. کما اینکه ولید جن بلاد هم در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در صورت حمله به ایران حزب الله لبنان دست بر روی دست نخواهد گذاشت. در واقع این یک نکته بدیهی بود که آقای نصرالله به آن تصریح کرد.

این کار‌شناس مسائل خاورمیانه تاکید کرد: آمریکایی‌ها به خوبی می‌دانند که جمهوری اسلامی برخلاف رژیم‌هایی که از پایگاههای مردمی برخوردار نیستند نه تنها در داخل از پایگاههای گسترده‌ای برخوردار است- یعنی از حمایت قاطع جامعه ایرانی برخوردار است و در همه سطوح مردم از استقلال و تمامیت ارضیشان دفاع خواهند کرد- بلکه در سطح منطقه هم هواداران بسیارجدی دارد.

زارعی با اشاره به هوارداران ایران در منطقه خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می‌توان اشاره کرد که حدود ۱۸۰میلیون مسلمان پاکستانی هوادار جمهوری اسلامی هستند که در این بین ۴۰ میلیون از آن‌ها شیعیان و هم کیشان ایران هستند و قطعا اگر ایران با تهدیدی مواجه شود این افراد رد پای هر آمریکایی را در پاکستان تعقیب می‌کنند و به آمریکایی‌ها حمله می‌کنند.

وی افزود: در افغانستان، عراق و ترکیه ایران میلیون‌ها هوادار دارد که می‌توانند وارد عمل شوند که آنهابا جدیت از تمامیت ارضی ایران در برابر تهاجم غرب دفاع می‌کنند و همین مسئله در لبنان، مصر، یمن، فلسطین و بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد. بنابراین حمله به جمهوری اسلامی توام خواهد شد با یک حمله فراگیر از سوی جهان اسلام به غرب، که در واقع سید حسن نصرالله از این مسئله پرده برداری کرد و خطرات خصومت با جمهوری اسلامی را به غرب یاد آور شد.

کار‌شناس مسایل خاورمیانه در پاسخ به اینکه حمله نظامی به ایران چقدر جدی است؟ اظهارداشت: باتوجه به اینکه مواجه نظامی با جمهوری اسلامی پیامدهای بسیار بسیار سنگینی را برای غرب به همراه دارد و علاوه بر این قدرت واکنش نظامی جمهوری اسلامی نیز در سطح منطقه با هیچ قدرت دیگری قابل قیاس نیست احتمال برخورد نظامی میان آمریکا و ایران چیزی نزدیک به صفر است.

زارعی یاد آور شد: در عین حال همانطور که رهبری فرمودند" ملت ایران نه فقط با تهاجم بلکه با تهدید هم برخورد می‌کند "و به همین دلیل نیز جمهوری اسلامی در مواجه با لفاظی‌های امنیتی امریکا در مقابل ایران سکوت نکرده و در سطوح مختلف واکنش‌های بسیار جدی را از خود بروز داده است.../شفاف


ویدیو مرتبط :
سردرگمی علیرضا میبدی در مورد احتمال حمله نظامی به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد



 

 

 

آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد

 

فرمانده نیروی زمینی ارتش:

آمریکا توان حمله نظامی به ایران را ندارد؛ پاسخ ما کوبنده است

تهران - فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شکست آمریکا در عراق و افغانستان گفت: آمریکا توان باز کردن جبهه سومی در مقابل کشورری قدرتمند جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار سیاسی ایرنا و در پاسخ به ادعای رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا مبنی بر طرح حمله نظامی علیه ایران اظهار داشت: تهدید نظامی مسئولان آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران چیز تازه ای نیست ما مطمئن هستیم که نیروهای آمریکایی در یک شرایط بسیار بد نظامی به سر می برند.

امیر سرتیپ پوردستان خاطر نشان کرد: آمار تلفات، خودکشی ها و بی انضباطی های سربازان آمریکایی حاکی از ناکامی هایی این کشور در عراق و افغانستان است.

وی در عین حال تاکید کرد: اگر بخواهد تهدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران عملی بشود نیروهای مسلح ما آمادگی کامل برای مقابله در زمین، هوا و دریا را دارند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه افزود: ما آموزش های عملی را به صورت شبانه و روزانه و تیراندازی با کالیبر های مختلف ، در دستور کار گذاشته ایم و با توسل به آموزش سعی کرده ایم که توانمندی ها خود را بالا ببریم.

امیر پوردستان خاطر نشان کرد: از رصد لحظه به لحظه دشمنان و نیروهای فرامنطقه ای غافل نبوده ایم و منطبق با تهدیدات و دکترینی که تعریف شده رزمایش های خودمان را سازماندهی و به مرحله اجرا گذاشته ایم.

وی تاکید کرد: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در حال حاظر از یک آمادگی رزمی و توان دفاعی بسیار بالایی برخوردار است و هر گونه تهدیدی با پاسخ کوبنده ایران مواجه می شود...../تحلیل:عصرایران