اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال جریمه 6 میلیارد دلاری گوگل



اخبار,اخبار اجتماعی,اخبار گوگل

"منابع آگاه می‌گویند سازمان مبارزه با انحصارطلبی اتحادیه اروپا قصد دارد تا علیه شرکت گوگل به دلیل عدم رعایت قواعد تجارت منصفانه و رقابتی، اعلام اتهام کند..

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال روز سه‌شنبه گزارش داد که بخش مبارزه با انحصار تجاری در اتحادیه اروپا بالاخره پس از 5 سال کش و قوس قانونی، تصمیم گرفته تا رسما علیه شرکت گوگل اعلام اتهام کند.

بنا بر این گزارش، «مارگرت وستگار» کمیسیونر امور رقابت تجاری و مبارزه با انحصار اتحادیه اروپا سه‌شنبه پس از رایزنی با «ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا این تصمیم را اتخاذ کرده و قصد دارد در ابتدای نشست روز چهارشنبه همتایان خود در اروپا را نیز در جریان این تصمیم قرار دهد.

این اقدام بار دیگر احتمال جریمه شرکت گوگل را، که به نوشته وال‌استریت‌ژورنال می‌تواند رقمی بیش از 6 میلیارد دلار باشد، مطرح می‌کند.

«لوآنیس لیانوس» استاد حقوق رقابت جهانی دانشگاه لندن می‌گوید این تصمیم «خبر بسیار بدی» برای گوگل است.

اتحادیه اروپا با بیان اینکه گوگل با تصمیمات و اقدامات خود در اروپا قواعد رقابت منصفانه را زیر پا گذاشته است. این اتحادیه به همین جهت از 5 سال قبل و یک دهه پس از آنکه دعوای قانونی مشابهی با شرکت مایکروسافت داشت، علیه گوگل وارد عمل شده است.

با این حال رایزنی‌های این غول اینترنتی با مقامات اروپا موجب شده تا تلاش‌های مقامات این اتحادیه تاکنون به نتیجه نرسد.

 

اخبار اجتماعی - جام جم


ویدیو مرتبط :
جریمه 13.85میلیارد دلاری پرونده فساد کرسنت برای ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال جریمه 7.45 میلیارد دلاری گوگل


ماه آوریل رسیده و نوبت تشکیل کمیسیون اروپا است. این کمیسیون حالا در نظر دارد فعالیت‌های گوگل را در حوزه‌ی اروپا زیر ذره‌بین قرار داده و احتمال دارد در صورت مشاهده‌ی تخلف از سوی این شرکت در زمینه‌ی نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض، گوگل را بیش از ۷ میلیارد دلار جریمه کند.

zoomit.ir - میعاد بافراست: ماه آوریل رسیده و نوبت تشکیل کمیسیون اروپا است. این کمیسیون حالا در نظر دارد فعالیت‌های گوگل را در حوزه‌ی اروپا زیر ذره‌بین قرار داده و احتمال دارد در صورت مشاهده‌ی تخلف از سوی این شرکت در زمینه‌ی نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض، گوگل را بیش از ۷ میلیارد دلار جریمه کند.

احتمال جریمه ۷.۴۵ میلیارد دلاری گوگل به دلیل نصب اپ های خود روی گوشی های اندرویدی

کمیسیون اروپا عملکرد گوگل را زیر نظر دارد تا با بررسی قرارداد این شرکت با کمپانی‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند و اپراتورها، درباره‌ی اصرار گوگل روی نصب اپلیکیشن‌هایی مانند جیمیل، کروم، درایو و سایر اپ‌های گوگل، مشخص کند که آیا این کار مانع از پیشرفت منصفانه‌ی اپ‌های مشابه شده است یا خیر.

سال گذشته نیز گوگل از سوی کمیسیون اروپا متهم شده بود که در نتایج جستجوی نمایش داده شده دخالت کرده و فروشگاه‌های مدنظر خود را بالاتر از سایر فروشگاه‌ها به نمایش می‌گذارد. البته کمیسیون اروپا تنها قصد دارد تا با بررسی بخش‌های مختلف عملکرد شرکت‌هایی مانند گوگل مطمئن شود که همه چیز در چهارچوب قاونی خود حرکت می‌کند.

نتیجه‌ی این بازرسی مشخص خواهد کرد که آیا گوگل محکوم به رفتاری غیراخلاقی در رقابت خواهد شد یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد کمیسیون اروپا می‌تواند تا ۱۰ درصد درآمد سالانه‌ی گوگل را به عنوان جریمه در نظر بگیرد. ۱۰ درصد درآمد حاصل از فروش گوگل رقم قابل توجه و بزرگ ۷.۴۵ میلیارد دلار است که حتی برای شرکتی مثل گوگل نیز زیانی بسیار عظیم خواهد بود.