اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال تمدید ۲ روزه مذاکرات هسته ای وین


احتمال دارد مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ بعد از ۲۴ نوامبر به مدت ۲ روز تمدید شود.

خبرگزاری مهر: منابع روسی از احتمال تمدید دو روزه مذاکرات هسته ای وین بعد از ۲۴ نوامبر خبر دادند. به گزارش ایتارتاس، احتمال دارد مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ بعد از ۲۴ نوامبر به مدت ۲ روز تمدید شود.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: مذاکره کنندگان هسته ای ایران و گروه ۱+۵ قصد ندارند مذاکرات هسته ای را تمدید کنند مگر در روزهای ۲۵ و ۲۶ نوامبر. وی گفت: بسیاری از رسانه ها از احتمال تمدید مذاکرات تا ماه مارس خبر می دهند اما این مسئله صحیح نیست و ما در حال مذاکره درباره تمدید مذاکرات نیستیم.

وی در عین حال گفت اما ممکن است این مذاکرات چند روزی بیشتر طول بکشد و نماینده های طرف های مذاکره حاضرند تا ۲۵ و ۲۶ نوامبر هم در وین بمانند.


ویدیو مرتبط :
احتمال تمدید زمان مذاکرات هسته ای در وین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کاخ سفید اعلام کرد؛ احتمال تمدید چند روزه مذاکرات هسته ای وجود دارد



اخبار,اخبار سیاست  خارجی ,سخنگوی کاخ سفید

سخنگوی کاخ سفید گفت احتمال تمدید چند روزه مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه ۱+۵ که قرار است ۳۰ ژوئن به پایان برسد، وجود دارد.

به گزارش  مهر به نقل از روسیا الیوم، جاش ارنست افزود: ما ۳۰ ژوئن را مهلت نهایی ضرب الاجل تعیین شده می دانیم ولی بدون تردید احتمال دارد این مذاکرات همانند دور پیش چند روز بیشتر از زمان تعیین شده طول بکشد.

سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد: در حال حاضر هیچ اراده ای برای تمدید موعد نهایی مذاکرات هسته ای ایران وجود ندارد. در همین راستا محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز شنبه برای شرکت در مذاکرات در مورد برنامه هسته ای تهران با اعضای گروه ۱+۵ عازم وین خواهد شد.

قرار است توافق نهایی با ایران که چارچوب آن در تفاهم لوزان مشخص شده است، شامل ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای تهران و لغو تحریم های بین المللی علیه ایران باشد، ولی مذاکرات به خاطر اختلاف نظر در مورد برخی مسائل به کندی پیش می رود.

از سوی دیگر جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا جهت شرکت در مذاکرات هسته ای شش کشور با ایران، روز ۲۶ ژوئن عازم وین خواهد شد.


اخبار  سیاست  خارجی  -  مهر