اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال تصویب یک تحریم جدید علیه ایران


نماینده تندروی سنای آمریکا گفت بسیار محتمل است طرح تشدید تحریم ها علیه ایران در سنا به تصویب برسد.

خبرگزاری تسنیم: نماینده تندروی سنای آمریکا گفت بسیار محتمل است طرح تشدید تحریم ها علیه ایران در سنا به تصویب برسد.

جان مک کین که با سی ان ان گفت‌وگو می کرد تاکید کرد: من فکر می کنم احتمال زیادی دارد که ما تحریم جدیدی علیه ایران داشته باشیم. تحریمی که در پایان 6 ماهه و در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات اجرایی خواهد شد.

در حالی این اظهارات مطرح می شود که اقدام دولت آمریکا در اضافه کردن نام شرکت های جدید به فهرست تحریم های ایران که مخالف روح توافق هسته ای ژنو بوده اعتراض تهران را به دنبال داشته است.

به عقیده تحلیلگران چنانچه ایران اقدام متقابلی در برابر این تحریم ها انجام ندهد کنگره آمریکا برای وضع تحریم های جدید علیه ایران ترغیب خواهد شد.

بر اساس طرح جدیدی که در سنای آمریکا مطرح است قرار است صادرات نفت ایران به 500 هزار بشکه در روز کاهش یابد و محدودیت های شدیدتری در برابر تجارت خارجی ایران اعمال شود.

چندی پیش وندی شرمن مذاکره کننده ارشد هسته ای آمریکا در جلسه استماع کنگره گفت بر اساس توافق ژنو فقط وضع تحریم های هسته ای علیه ایران ممنوع شده است. تحلیلگران این اظهارات را چراغ سبز کاخ سفید به کنگره برای تشدید تحریم ها علیه ایران به بهانه های دیگر ارزیابی می کنند.


ویدیو مرتبط :
بزرگترین تحریم های تاریخ علیه ایران به تصویب مجلس آمریکارسید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویب تحریم‌ جدید اتحادیه اروپا علیه ایران



تصویب تحریم‌ جدید اتحادیه اروپا علیه ایران

دیپلماسی - وب سایت بی بی سی فارسی نوشت:

وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا، امروز (دوشنبه 24 مهر) در جریان نشستی در لوگزامبورگ، اعمال تحریم های تازه ای را علیه بخش مالی و تجاری ایران به دلیل فعالیت هسته ای آن کشور تصویب کردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

تحریم های تازه عمدتا سیستم بانکی، بخش تجاری و واردات گاز ایران را هدف قرار می دهد. به گفته دیپلمات ها یکی از وزیران دولت ایران هم در فهرست این تحریم قرار دارد، اما نام این وزیر هنوز اعلام نشده است

. قرار است جزئیات بیشتر این تحریم ها فردا (سه شنبه 25 مهر) اعلام شود.به گفته اتحادیه اروپا در تحریم های تازه، محدودیت های قبلی علیه بانک مرکزی ایران شدیدتر می شود و کالاهای بیشتری از جمله گرافیت، فلزات، نرم افزارهای مربوط به فرآیندهای صنعتی و نفتکش ها مشمول تحریم خواهند شد.

در بیانیه منتشر شده در مورد تحریم های تازه، ضمن ابراز نگرانی از ادامه برنامه هسته ای ایران آمده است: "اتحادیه اروپا با اعمال تحریم های بیشتر و شدیدتر در بخش های مالی، تجاری، انرژی و حمل و نقل ایران موافق است."

در این بیانیه همچنین گفته شده که "دارایی های افراد و شرکت های بیشتری که به ویژه در بخش صنعت نفت و گاز فعال هستند، مسدود و ممنوعیت سفر برآنها اعمال خواهد شد."در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: "اتحادیه اروپا موافقت خود را با ممنوعیت تمامی نقل و انتقالات بین بانک های ایران و اروپا اعلام می کند، مگر آن که این نقل و انتقالات به دلایل بشردوستانه انجام شود."

در این بیانیه با اشاره به این که "هدف از تحریم های جدید مردم ایران نیستند" گفته شده است: هدف این تمهیدات افزایش فشار بر برنامه هسته ای و در آمدهایی است که دولت ایران برای سرمایه گذاری در بخش اتمی مورد استفاده قرار می دهد./خبرآنلاین