اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال تشکیل فراکسیون سوم در مجلس


نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: غیر از اصولگرایان و اصلاح طلبان ممکن است فراکسیون سوم دیگری در مجلس شکل بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: غیر از اصولگرایان و اصلاح طلبان ممکن است فراکسیون سوم دیگری در مجلس شکل بگیرد.

بهروز نعمتی با بیان اینکه تصور می کنم فراکسیون سومی هم غیر از اصلاح طلبان یا اصولگرایان در مجلس بعدی تشکیل شود، گفت: در حال حاضر نیز زمزمه های متعددی مطرح می شود که این فراکسیون شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: فضایی که اکنون در مجلس وجود دارد به ویژه در خصوص بحث فراکسیون ها که حتما اصلاح طلب یا اصولگرا باشند به نظر سخت می آید زیرا بسیاری از نماینده‌ها مشی اعتدالی یا میانه روی دارند، نه خود را وابسته به اصولگرایی و نه وابسته به اصلاح طلبی می دانند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: طیف رهروان و اصولگرایان معتدل و همچنین مستقلین ممکن است یک فراکسیون جدید را تشکیل دهند و لیست امید هم در همان فاز اصلاحات ممکن است فراکسیون دیگری را شکل دهد اما معتقدم غیر از اینها فراکسیون سومی هم ایجاد خواهد شد.

نعمتی درباره اینکه آیا این امکان وجود دارد اصولگرایان و رهروان با یکدیگر برای تشکیل فراکسیون ائتلاف داشته باشند، گفت: اگر ائتلافی هم صورت بگیرد بنده در آن فراکسیون نیستم.

نعمتی در خصوص ترکیب هیات رییسه و رییس مجلس برای دوره دهم نیز گفت: در حال حاضر اظهارنظر در این مورد زود است و باید منتظر باشیم تا نتیجه مرحله دوم انتخابات هم مشخص شود اما به نظر می رسد 50، 50 باشد.


ویدیو مرتبط :
توضیحات سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس درباره خصوصی سازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تشکیل فراکسیون «صدای ملت» با حضور مستقل‌های مجلس دهم



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, مطهری

علی مطهری با اشاره به نتایج قابل‌قبول «صدای ملت» در حوزه‌های انتخابیه شهرستان، از تلاش خود برای تشکیل فراکسیون مستقل‌های مجلس دهم تحت عنوان «صدای ملت» خبر داد.

علی مطهری در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح‌طلبان و «لیست امید» در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، اعلام کرد: باتوجه به این‌که اصلاح‌طلبان قصد دارند فعالیت خود در مجلس دهم را در چارچوب فراکسیونی تحت عنوان «امید» پیگیری کنند و از طرف مقابل اصولگرایان نیز سعی خواهند کرد فراکسیون خود را تاسیس کنند، سعی خواهیم کرد فراکسیون مستقل‌های مجلس دهم را تحت عنوان «صدای ملت» ایجاد کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا تا این لحظه اقدامی برای تشکیل فراکسیون «صدای ملت» انجام شده، گفت: هم‌اکنون در حال بررسی وضعیت هستیم و طبیعتاً پس از تعیین تکلیف کامل مجلس دهم، باید در این خصوص صحبت کنیم.

مطهری همچنین در پاسخ به این سوال که آیا نامزدهای «صدای ملت» در شهرستان‌ها نیز همچون تهران با شکست روبرو شدند، خاطرنشان کرد: نتایج انتخابات در شهرستان‌ها، نتایج قابل‌قبولی بود اما در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد نامزدهای «صدای ملت» که موفق به ورود به مجلس شدند، در اختیار ندارم.


 اخبار  سیاسی  -  ایلنا