اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال تحریم‌ ایران در پی آزمایش موشکی


وزیر خارجه فرانسه مدعی شد آزمایش های موشکی ایران می تواند قطعنامه های شورای امنیت و اتحادیه اروپا را نقض کند.

خبرگزاری مهر: «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه می گوید به خاطر آزمایش های موشکی ایران اتحادیه اروپا می تواند تحریم های جدید علیه ایران وضع کند.

آیرو گفت: آزمایش های موشکی ایران به احتمال زیاد قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض می کنند و به خاطر این آزمایش ها اتحادیه اروپا می تواند تحریم های جدیدی برای ایران در نظر بگیرد.

وی آزمایش های موشکی ایران را محکوم کرد و گفت: با این آزمایش ها در صورت اعمال تحریم ها هیچ کس نمی تواند اعتراض کند. قرار است کشورهای عضو اتحادیه اروپا موضوع آزمایش های موشکی به رای گذاشته شود.

جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است آزمایش های موشکی ایران قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده است. آمریکا می خواهد موضوع آزمایش های موشکی ایران را در جلسه این هفته شورای امنیت مطرح کند.

روز گذشته نیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قدرت های جهانی خواسته بود نسبت به آزمایش های موشکی ایران واکنش نشان دهند.


ویدیو مرتبط :
مقابله با برنامه موشکی ایران و تشدید تحریم‌ها از سوی آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لندن: کمیته تحریم‌های شورای امنیت آزمایش موشکی ایران را بررسی کند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ماتیو ری‌کرافت

نماینده انگلیس در سازمان ملل از کمیته تحریم‌های ایران در شورای امنیت خواست آزمایش موشک دوربرد «عماد» را بررسی کند.»

نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد، دیروز (سه‌ شنبه) از کمیته تحریم‌های کشورمان در شورای امنیت این سازمان خواست آزمایش موشک «عماد» توسط این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش رویترز، «ماتیو ری‌کرافت» که در نیویورک در جمع خبرنگاران صحبت می کرد با بیان اینکه «معماری فعلی (تحریم‌ها) هنوز پابرجاست»، از این کمیته خواست آزمایش موشکی ایران را مورد بررسی قرار دهد.

موشک دوربرد «عماد»، که نسل جدید موشک‌های بالستیک ساخت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران است روز یکشنبه با موفقیت آزمایش شد. «عماد» نخستین موشک دوربرد ایران با قابلیت هدایت و کنترل تا لحظه اصابت به هدف است.

مقام‌های آمریکایی در روزهای گذشته این اقدام ایران را ناقض قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد خوانده‌ و گفته‌اند از مجرای سازمان ملل متحد اقدام مقتضی را در ارتباط با آن انجام خواهند داد.

«مارک تونر»، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه آخرین مقام آمریکایی بود که این اظهارات را مطرح کرد. پیش از او، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفته بود: «در صورتی که آزمایش موشکی گزارش شده ناقض هر یک از قطعنامه‌های فعلی شورای امنیت سازمان ملل متحد باشد، ما اقدامات مقتضی درباره آن را در سازمان ملل انجام خواهیم داد.»

قطعنامه شماره 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد که آغازگر چهارمین دور تحریم‌ها علیه ایران با طرح ادعاهای بی‌پایه درباره برنامه هسته‌ای این کشور بود سال 2010 به تصویب رسید.

این شورا اخیراً قطعنامه‌ای جدیدتر به شماره 2231 برای تأیید «برجام» به تصویب رسانده که هنوز اجرایی نشده است. قطعنامه 2231 تمامی قطعنامه‌های قبلی این شورا علیه ایران را لغو می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران همواره ادعای کشورهای غربی، مبنی بر وجود جنبه‌های نظامی در برنامه هسته‌ای خود را رد می‌کند.

اخبار سیاست خارجی - فارس