اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال بازگشت پیکر جان باختگان منا از امشب


قائم مقام وزیر بهداشت از آمار 464 نفری به عنوان آمار قطعی جان باختگان فاجعه منا خبر داد و افزود: امیدواریم اولین گروه پیکر جان باختگان این فاجعه امشب وارد کشورمان شود.

خبرگزاری ایسنا: قائم مقام وزیر بهداشت از آمار 464 نفری به عنوان آمار قطعی جان باختگان فاجعه منا خبر داد و افزود: امیدواریم اولین گروه پیکر جان باختگان این فاجعه امشب وارد کشورمان شود.

محمدهادی ایازی در گفت‌وگویی گفت: تا جایی که اطلاع دارم تعداد جانباختگان به صورت قطعی 464 نفر اعلام شده است و شب گذشته با تماسی که با همکارانم در جده، مکه و تهران داشتم امیدواریم امشب اولین گروه پیکر جان باختگان به کشورمان انتقال پیدا کند.

وی افزود: همه مسئولین دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت کشور، استانداری تهران، شهرداری تهران و وزارت بهداشت و درمان در حال طراحی ساز و کاری هستند که پس از انتقال پیکر جان باختگان در کمترین زمان ممکن پیکرها برای تدفین در اختیار خانواده‌ها قرار گیرد.

ایازی در پاسخ به سوالی مبنی بر پیش بینی زمان انتقال کامل پیکر جان باختگان به کشور گفت: افرادی که شناسایی شده‌اند در مرحله اول به کشور منتقل می‌شوند و پیکرهایی که شناسایی نشده‌اند برابر توافقی که انجام شده به طور کلی ایرانی‌ها شناسایی و پیکرشان به کشور منتقل می شود و کار شناسایی به وسیله انگشت نگاری یا DNA در ایران انجام می‌شود. امیدواریم این مرحله نیز هرچه زودتر انجام شود.


ویدیو مرتبط :
پیکر جان باختگان فاجعه منا امروز به مهرآباد میرسد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارسال یادداشت رسمی به سفارت عربستان برای بازگرداندن پیکر جان‌باختگان منا به ایران



اخبار,اخباراجتماعی, حادثه سرزمین  منا

معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه از ارسال یادداشت رسمی به سفارت عربستان به منظور بازگرداندن پیکر مطهر همه جان‌باختگان منا به ایران اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا ، حسین امیر عبداللهیان با بیان اینکه خانواده های یکایک جان‌باختگان حادثه منا از وزارت خارجه درخواست پیگیری حقوقی این حادثه را دارند، گفت: این موضوع در وزارت خارجه در حال بررسی است که یک مرجع حقوقی مشخص برای پیگیری حقوقی این حادثه توسط خانواده‌ها تعیین شود.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان کماکان جز مفقودین این حادثه است، افزود: تلاش ها برای تعیین وضعیت ایشان و دیگر مفقودین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه صراحتا به مقامات عربستان سعودی اعلام شده که خانواده های شهدا برای دفن خانواده خود در عربستان رضایت نداده اند، ادامه داد: طی یادداشت رسمی به سفارت عربستان اعلام شده که همه خانواده‌ها خواهان بازگرداندن پیکر مطهر شهدای منا به ایران اسلامی هستند.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه در گفت‌وگو با خانه ملت با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای سفر وزیر امور خارجه به کشور عربستان وجود ندارد، تصریح کرد: وزیر بهداشت به نمایندگی از دولت برای رسیدگی به وضعیت حجاج مجروح به عربستان سفر کرده اند.

  اخبار سیاست خارجی - ایسنا