اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال انتقال سرطان پروستات از طریق جنسی



اخبار,اخبار اجتماعی,


 اخبار اجتماعی - احتمال انتقال سرطان پروستات از طریق جنسی

محققان آمریکایی مدعی هستند که سرطان پروستات از طریق یک نوع شایع عفونت جنسی قابل انتقال است.

به گزارش ایسنا، محققان دانشگاه کالیفرنیا در هنگام بررسی سلول‌های سرطان انسانی در آزمایشگاه دریافتند، عفونت جنسی تریکومونا از رشد سرطان در بدن حمایت می‌کند.

تریکومونا یا تریکومونیازیس (trichomoniasis) متداول‌ترین عفونت قابل انتقال از طریق جنسی است که 275 میلیون نفر از مردم جهان به آن مبتلا هستند؛ این عفونت در مردان با سوزش ادرار و در زنان با درد واژن همراه است، اما در نیمی از افراد این عفونت با هیچ نشانه‌ای همراه نیست.

در این مطالعه، نقش عفونت قابل انتقال از طریق جنسی (STI) در افزایش آسیب‌پذیری مردان نسبت به سرطان مورد بررسی قرار گرفت.

این مطالعه در ادامه تحقیقات محققان دانشکده پزشکی هاروارد در سال 2009 صورت گرفت که نشان می‌داد، یک چهارم مردان مبتلا به سرطان پروستات دارای نشانه‌هایی از عفونت تریکومونا هستند.

انگل مسئول ایجاد عفونت تریکومونا – تریکوموناس واژینالیس – پروتئینی تولید می‌کند که به رشد و پیشرفت سلول‌های سرطان پروستات در بدن منجر می‌شود.

این مطالعه در شرایط آزمایشگاهی انجام شده و هنوز شواهد قطعی بر روی بیماران که ارتباط مستقیم بین سرطان پروستات و این عفونت قابل انتقال از طریق جنسی را نشان دهد، بدست نیامده است؛ محققان مرکز سرطان انگلیس معتقدند، بسیار زود است که سرطان پروستات به فهرست سرطان‌های ایجاد شده توسط عفونت‌ها اضافه شود و در این زمینه مطالعات بیشتری مورد نیاز است.

نتایج این مطالعه در مجله مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.
اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
Omega 3 and prostate and other cancers.امگا سه و سرطان پروستات و سایر سرطان ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پادتن درمان سرطان پروستات کشف شد



 

پادتن درمان سرطان پروستات

 

 

دانشمندان پادتنی را کشف کرده اند که سلول های سرطان پروستات را به دام انداخته و این بیماری مهلک را حتی در مراحل پیشرفته از بین می برد.

 


پادتن F۷۷ می تواند به آسانی به سلول و بافت های سرطانی پروستات متصل شده و بافت های سرطانی را از بین ببرد.

 


نتایج پژوهش های دانشگاه پنسیلوانیا در مجموعه مقالات فرهنگستان ملی علوم آمریکا منتشر شده است.

 


در حالی که این پادتن سلولهای سرطانی پروستات را هدف قرار داده و آنها را از بین می برد، کاری با بافت های سالم و حتی بافت های سرطانی در دیگر نقاط بدن از جمله روده بزرگ، کلیه، لوزالمعده، ریه، پوست، گردن رحم یا مثانه ندارد.

 


به گفته این پژوهشگران این پادتن قابلیت های امیدوار کننده ای برای تشخیص و درمان سرطان پروستات بویژه سرطان پروستات فراگستر مستقل از اندروژن دارد که اغلب تا استخوانها شیوع یافته و درمان آن به دشواری انجام می پذیرد.

 


بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی سرطان پروستات دومین سرطان شایع در بین مردان است و سالانه حدود نیم میلیون مرد در سراسر جهان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.