اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال افزایش میزان یارانه نقدی


یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 93 با اشاره به مصوبه عصر روز یکشنبه این کمیسیون در مورد نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 93، گفت که احتمال افزایش مبلغ یارانه نقدی دهک‌های پایین درآمدی جامعه وجود دارد.

خبرگزاری ایسنا: یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 93 با اشاره به مصوبه عصر روز یکشنبه این کمیسیون در مورد نحوه اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 93، گفت که احتمال افزایش مبلغ یارانه نقدی دهک‌های پایین درآمدی جامعه وجود دارد.

اسماعیل جلیلی گفت: کمیسیون تلفیق در جلسه امروز خود برای رفع ایراد شورای نگهبان 59 هزار و 200 میلیارد تومان به عنوان درآمد اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 93 پیش‌بینی کرد که 48 هزار میلیارد آن از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی و 11 هزار و 200 میلیارد تومان آن از محل یارانه نان و برق تامین خواهد شد.

وی افزود: با تصویب کمیسیون تلفیق، 10 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی در سال آینده برای تولید، 2000 میلیارد تومان برای بیمه بیکاری و 4800 میلیارد تومان به بخش درمان اختصاص می‌یابد.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 93 همچنین اظهار کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق، 42 هزار و 200 میلیارد تومان از درآمد حاصل از اجرای هدفمندی یارانه‌ها در سال 93 نیز برای یارانه نقدی خانوارها اختصاص خواهد یافت و در همین راستا احتمال افزایش مبلغ یارانه نقدی دهک‌های پایین درآمدی جامعه نیز وجود دارد.


ویدیو مرتبط :
مبلغ یارانه نقدی افزایش نمی یابد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میزان پرداخت یارانه نقدی در سال 93 به هیچ عنوان افزایش نخواهد داشت



اخبار,یارانه نقدی در سال 93,اخبار اقتصادی


اخبار اقتصادی - جلیلی: یارانه نقدی در سال 93 افزایش نمی‌یابد

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه گفت که میزان پرداخت یارانه نقدی در سال 93 به هیچ عنوان افزایش نخواهد داشت.

اسماعیل جلیلی در گفت‌وگو باایسنا، اظهار کرد: اگر دولت بخواهد تبصره‌های مربوط به نحوه اجرای هدفمندی در سال آینده را در قالب پیشنهادی در جریان رسیدگی به بودجه ارائه کند باید تا پیش از پایان زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس اقدام به این کار کند اما در غیر این صورت این اصلاحیه‌ای از سوی دولت خواهد بود که می‌تواند بعد از بودجه به مجلس ارائه شود.

وی افزود: در حال حاضر در لایحه بودجه پیشنهادی دولت، درآمدهای هدفمندی 38 هزار و 800 میلیارد تومان خواهد بود که یازده هزار میلیارد نیز برای یارانه نان و برق پیش‌بینی شده است که در صورت ابقای این درآمد در بودجه، وضعیت موجود در پرداخت‌ها نیز ادامه می‌یابد اما اینکه این رقم به چه شکل تغییر کند یا افزایش یابد بستگی به پیشنهاد دولت دارد.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس ادامه داد‌: اگر درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در سال بعد اضافه شود، نحوه پرداخت هم تغییر خواهد کرد. قطعا در سال آینده پرداخت نقدی اضافه نخواهد شد و در صورت افزایش درآمد هدفمندی به بخش‌های تولید و بهداشت کمک خواهد شد.

جلیلی در پایان گفت که نحوه توزیع درآمد هدفمندی باید بر اساس قانون پیش‌بینی شود. 

اخبار اقتصادی - ایسنا