اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال افزایش قیمت تیانا/ با پول پراید، چه خودروهایی در خارج می‌توان خرید؟



اخبار,قیمت خودرو,قیمت خودرو در بازار

 

احتمال افزایش قیمت تیانا

پیش‌بینی می‌شود قیمت خودروهای وارداتی همچنان روند رو به رشدی داشته باشد و خودرو تیانا نیز مستثنی نیست چرا که موضوع علاوه بر افزایش قیمت ارز و محدودیت‌های بین‌المللی، متاثر از افزایش هزینه‌های تولید و خدمات پس از فروش نیز هست.

به گزارش ایسنا، امیرحسین امیری - مدیر بازاریابی و پیشبرد فروش شرکای تجاری گروه خودروسازی سایپا - افزایش قیمت خودروهای لوکس وارداتی را اجتناب‌ناپذیر دانست و افزود: تیانا به دلیل اینکه اغلب قطعاتش به صورت CKD است دارای ارزبری بالایی بوده و نوسانات ارز به شدت بر روی قیمت این خودرو تأثیرگذار است.

وی تأکید کرد: با توجه به درخواست و تمایل مشتریان، بسته‌های خدماتی متنوعی در حوزه خدمات پس از فروش برای آنان در نظر گرفته شده و می‌توانند هنگام خرید این محصول بسته مورد نظر خود را انتخاب کنند که خدمات مورد اشاره روندی رو به توسعه دارد.

او توسعه آپشن‌های این محصول در خط تولید را یکی از اقدامات در حال انجام بیان کرد و گفت: براساس تمایل مشتریان آپشن‌های مورد نظر نیز اضافه خواهد شد که این اقدام توسط شرکت ستکو صورت می گیرد.

مدیر بازاریابی سایپا بحث کلینیک خودروی تیانا و تست جاده را از اقدامات دیگری دانست که در حال حاضر در حال انجام است و قطعا در آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.

امیری خاطر نشان کرد: مشتریان در شهرهای مختلف می‌توانند ابتدا این محصول را تست کرده و پس از شناخت بهتر محصول نسبت به خرید خودرو اقدام کنند.

وی به عزم جدی شرکت پارس خودرو در برنامه‌ریزی و تأمین قطعات مصرفی این خودروی لوکس در حوزه گارانتی و وارانتی اشاره کرد و افزود: تعداد نمایندگی‌هایی که خدمات پس از فروش این خودرو در آن‌ها ارائه می‌شود، قطعا در شبکه بیشتر خواهد شد و مشتریان می توانند در کمترین زمان سرویس‌های لازم را دریافت کنند.

مدیر بازاریابی سایپا خودروهای هم کلاس خودرو تیانا را تماما وارداتی دانست و خاطر نشان کرد: تیانا در کلاس خودرویی E یا همان سدان لوکس بزرگ است که در مقایسه با خودروهای هم کلاس خود از کیفیت مطلوب‌تری بهره‌مند است.

وی در خصوص قیمت این خودروی متمایز گفت: واقعیت این است که قیمت واقعی این خودرو بسیار بالاتر از قیمت فروش فعلی آن است لیکن در جهت ایجاد مزیت رقابتی در مقایسه با خودروهای هم کلاس، این خودرو با قیمتی پائین‌تر از قیمت واقعی آن عرضه می‌شود.

امیری سیستم انتقال قدرت (CVT) خودروی تیانا را یکی دیگر از مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد آن دانست و افزود: این خودرو با دارا بودن این سیستم، امکان انتقال کامل و سریع نیروی محرکه به بالاترین راندمان و حداقل اصطحکاک را دارد و تیانا تنها خودروی مجهز به این نوع سیستم انتقال قدرت و پایداری در این کلاس است.

قیمت رسمی تیانا در حال حاضر 109 میلیون تومان است که حدود 120 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

طبق اعلام پارس خودرو، تیانا از اواسط سال 89 در شرکت پارس خودرو تولید شده و از ابتدای تولید تاکنون به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین خودروها در کشور همواره در صدر جدول سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران قرار دارد. /ایسنا

با پول پراید، چه خودروهایی در خارج می‌توان خرید؟

خریداران پراید در این روزها باید 15 میلیون تومان پول بدهند آنها از این قیمت راضی نیستند ...

افکار نیوز نوشت: برخی از متقاضیان خودرو در ایران برای اینکه باید ۱۵ میلیون تومان برای خودرویی مثل پراید بپردازند، رضایت چندانی ندارند و این مبلغ را برای این خودرو گران می‌دانند. درحالی که در ایران برای خرید خودروی صفر، با ۱۵ میلیون تومان فقط می‌توان پراید خرید که در خارج از کشور و در سایر نقاط جهان صنایع خودروسازی سعی دارند که تمام اقشار جامعه با هر بودجه ای را راضی نگه دارند.

اما متاسفانه در ایران، به دلایل مختلف صنایع خودروسازی هنوز نتوانسته‌اند رضایت ایرانیان را چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ قیمت برآورده کنند. با توجه به اینکه صنایع خودروسازی در کشور ۳۰ سال است که تقریبا به صورت انحصاری اداره می‌شوند، کمی جای تاسف دارد که این صنایع به رشد و شکوفایی کامل نرسیده‌اند و قابلیت رقابت با برندهای مطرح جهان را هنوز پیدا نکرده‌اند.

همانطور که در حال حاضر از لحاظ علمی جایگاه برتری در جهان داریم، چرا نباید با صنعت خودروسازی خود به جنگ اقتصادی با غرب برویم. این امریست که باید در این مدت اتفاق می‌افتاد و این صنایع خود را برای شرایط تحریم آماده می‌کردند که متاسفانه به دلیل سوء‌مدیریت‌ها و انحصار کامل این صنایع در مدت طولانی این اتفاق رخ نداد.

به هرحال بد نیست که نگاهی داشته باشیم به اینکه تا قیمت ۱۵ میلیون تومان در سایر نقاط جهان می توان سوار بر چه خودروهایی شد.

۱-تاتا نانو

تاتا نانو، محصول یک شرکت خودرو سازی در هندوستان است که ارزان‌ترین خودرو در جهان شناخته شده است. قیمت آن در حدود ۳ هزار دلار آمریکاست که با درنظر گرفتن دلار ۳هزار تومانی بازار آزاد، ۹ میلیون تومان می‌شود.

سرعت این خودروی هاچ بک، ۱۰۵ کیلومتر در ساعت است که این سرعت کمتر از پراید ساخت ایران است. هرچند سرعت این خودروی بنزینی از پراید کمتر است، اما طراحی آن کمی شیک‌تر از پراید به نظر می‌رسد.

۲- چری QQ

این خودروی چینی همان دوو ماتیز خودمان است. برند چری در سال ۲۰۱۰، بهترین برند خودرو در چین شناخته شد. قیمت این خودروی چینی هاچ بک، ۴ هزار و ۷۰۰ دلار است که با پول ما و با درنظر گرفتن دلار آزاد، در حدود ۱۴ میلیون تومان می‌شود.

۳-موراتی سوزوکی آلتو۸۰۰

این خودرو نیز ساخت هندوستان است. خودروی هاچ بک ۵ در. قیمت آن 4 هزار و 500 دلار است که هم قیمت پراید ایرانی می‌شود. البته طراحی آن در مقایسه با پراید بسیار بهتر است.

۴- جیلی MR

جیلی یک برند چینی است که به تازگی نمایندگی آن در ایران افتتاح شده است. نوع Mr آن پنج هزار و 500 هزار دلار قیمت دارد که تقریبا در حدود قیمت پراید سایپا می‌شود./افکارنیوز

 


ویدیو مرتبط :
با حدود 100 میلیون تومان، چه خودروهایی می توان خرید؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

با پول پراید در هند چه خودروهایی می توان خرید؟


یکی از ادعاهای خودروسازان داخلی برای فرار از شکایات به حق مردم در خصوص قیمت بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی این است که در هیچ نقطه‌ای از این عالم خودرویی به‌مانند پراید نمی‌یابید که اینقدر ارزان بوده و به این اندازه نیز مجهز باشد!