اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال اضافه شدن پیش دبستانی به دوره ابتدایی



اخبار ,اخبار اجتماعی ,اضافه شدن پیش دبستانی به دوره ابتدایی

 

اخبار اجتماعی - احتمال اضافه شدن پیش دبستانی به دوره ابتدایی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش گفت: پیشنهاداتی برای اجباری کردن دوره پیش دبستانی به عنوان یک مقدمه دو ساله برای ورود به دوره ابتدایی وجود دارد که در حال بررسی آن هستیم.

محمد دیمه در گفتگو با فارس اظهار داشت: در حوزه پیش دبستانی مسائل سیاست گذاری، تولید محتوا، ضوابط و استاندارد آموزشی بر عهده معاونت آموزش ابتدایی است.

وی افزود: شیوه آموزش به دوگونه می تواند باشد از طریق مراکز دولتی و غیردولتی که البته از مشارکت بخش خصوصی در این حوزه استقبال می کنیم و سیاست ما گسترش این مشارکت است اما در مناطق مرزی و دوزبانه پیش دبستانی را به شکل دولتی دنبال می کنیم تا دانش آموزان را برای ورود به مقطع ابتدایی آماده کنیم.

وی اضافه کرد: البته پیشنهاداتی برای اجباری کردن دوره پیش دبستانی به عنوان یک مقدمه دو ساله برای ورود به دوره ابتدایی وجود دارد که در حال بررسی آن هستیم باید توجه داشت که اجباری کردن دوره پیش دبستانی مستلزم تهیه مقدمات و مقرراتی است. 

اخبار اجتماعی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
مقایسه دوره ابتدایی با دوره دکتری در ایران !!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دوره پیش دبستانی به ابتدایی اضافه شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,دوره پیش دبستانی

 

اخبار اجتماعی - دوره پیش دبستانی به ابتدایی اضافه شد

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 28 هزار نیرو در سال جدید کمبود داریم که یکی از اقدامات لازم در راستای تامین نیرو اعمال سیاست های چند معلمی است تا برای یک کلاس حداقل سه معلم داشته باشیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: سال تحصیلی جدید دوره پیش دبستانی به دوره ابتدایی اضافه می شود.

به گزارش ایرنا، محمد دیمه ور اظهار داشت: از 46 درصد پوشش پیش دبستانی در سال 85 امسال به 38 درصد از نظر کمی رسیده ایم.

وی با بیان اینکه توجه به کیفیت آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی نیازمند تامل جدی است، بر ارتقای دوره پیش دبستانی تاکید کرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: 28 هزار نیرو در سال جدید کمبود داریم که یکی از اقدامات لازم در راستای تامین نیرو اعمال سیاست های چند معلمی است تا برای یک کلاس حداقل سه معلم داشته باشیم.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، دیمه ور افزود: اکنون شش هزار کلاس چند پایه در مناطق محروم و عشایری فعالیت دارند و یک دهم دانش آموزان ابتدایی در این کلاس ها مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: در آیین نامه کلاس های چندپایه در مناطقی که 10 تا 40 کلاس دارد، معلم راهنما را احیا کرده ایم.
اخبار اجتماعی - ایرنا