اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

احتمال احیای دوباره پست «نخست‌ وزیری»


نماینده مردم مشکین‌شهر از احیای پست نخست‌وزیری خبر داد و گفت: طرح نظام پارلمانی تا فصل پاییز تعیین تکلیف خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان: یونس اسدی نماینده مردم مشکین‌شهر از احیای پست نخست‌وزیری خبر داد و گفت: مجلس تلاش می‌کند تا پست نخست وزیری را در کشور احیا کند.
 
وی ادامه داد: طرح نظام پارلمانی نیز تا فصل پاییز تعیین تکلیف خواهد شد.
 
عضو فراکسیون رهروان ولایت افزود: این طرح در پی بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به کرمانشاه که به نظام پارلمانی اشاره کرده بودند، مطرح شده است.
 
اسدی اظهار داشت: به محض تصویب طرح نظام پارلمانی، رئیس جمهور موظف است به مجلس نخست وزیر معرفی کند تا کشور براساس نظام پارلمانی و از سوی نخست‌وزیر اداره شود.
 
این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تدوین پیش نویس طرح نظام پارلمانی آغاز شده است.
 


ویدیو مرتبط :
دستگاه احیای قلبی ریوی خودکار برای افزایش احتمال زنده ماندن مصدوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احتمال احیای دوباره کوپن



اخبار ,اخبار اقتصادی ,سبد کالایی

 

اخبار اقتصادی -  احتمال احیای دوباره کوپن

با ابلاغ مصوبه دولت درباره جزییات سبد کالایی و چگونگی ارائه آن به مردم احتمال احیای سیستم پرداخت کوپنی کالا قوت گرفت.

 با موافقت هیأت وزیران و در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از برخی اقشار جامعه قرار شده دو سبد کالایی رایگان تا پایان سال جاری به شاغلان و بازنشستگان دولت و نیروهای مسلح، کارگران، روزنامه‌نگاران، خبرنگاران، هنرمندان، دانشجویان متأهل، طلاب و سرپرستان خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی ارائه شود.

در بندی از تصویب‌نامه هیات وزیران در این رابطه آمده است: سبد کالای موضوع این تصویب‌نامه به صورت رایگان و در ازای بن تحویل خواهد شد. همچنین در بند دیگری آمده که وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مجاز به انتخاب بن کاغذی یا کارت الکترونیکی برای تحویل کالا می‌باشد.

همین دو بند و اشاره به بن کاغذی تداعی‌گر احیای مجدد سیستم کوپنی پرداخت کالا شده است.

در همین رابطه یک مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت با تایید این موضوع از احیای سیستم کوپن خبر داد و گفت: مهم‌ترین موضوع این است که بهترین و راحت‌ترین مسیر برای توزیع کالا در نظر گرفته شود.

وی در پاسخ به این سوال ایسنا افزود: هدف ما این است که مسیری را انتخاب کنیم که کالا به بهترین و راحت‌ترین شکل ممکن به دست کارمندان رسیده و رانتی در توزیع کالا به وجود نیاید.

به گفته این منبع آگاه در ارائه‌ی کوپن 30 سال تجربه وجود دارد و تمام عوامل منفی و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی شده است.

او با بیان این‌که در این زمینه کارهای کارشناسی در حال انجام است و در حال بررسی این موضوع هستیم که ایراد‌هایی هم برطرف شود، خاطرنشان کرد: در هر صورت ممکن است کالا به صورت بن کاغذی یا کارت الکترونیک به دست افراد مشمول دریافت این سبد برسد.

اخبار اقتصادی - ایسنا