اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجساد زائران ایرانی وارد کشور شد


مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از ورود اجساد زائران حادثه رانندگی حوالی شهر «بدره»عراق از راه مرز بین المللی مهران به این استان خبر داد.

ایرنا: مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام از ورود اجساد زائران حادثه رانندگی حوالی شهر «بدره»عراق از راه مرز بین المللی مهران به این استان خبر داد.

«محمد سلیمانی» افزود: این حادثه رانندگی روز گذشته در کیلومتر 15 شهر «بدره» عراق، نزدیک مرز مهران استان ایلام بین دو دستگاه خودرو ون و تریلر عراقی روی داد.

وی ادامه داد: در این حادثه دلخراش متاسفانه هفت نفر از زائران در دم جان باختند و 24 نفر نیز زخمی شدند.

وی اضافه کرد: 23 مجروح این سانحه عصر دیروز در دو مرحله از طریق مرز مهران وارد کشور شدند هم اکنون نیز اجساد زائران وارد کشور شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام تاکید کرد: یک نفر از مجروحان نیز به علت وخامت حال به مراکز درمانی عراق منتقل شده است.

سلیمانی گفت: مجروحان این حادثه شامل دو نفر اهل استان مرکزی، پنج نفر اهل محلات، 11 نفر تبعه افغان، دو نفر اهل استان قم، دو نفر اهل استان قزوین و یک نفر نیز اهل استان تهران است.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت کشور پیشتر اسامی کشته های این حادثه رانندگی را فاطمه امامی و حسین نوری از تبریز، ناصر فراقی و علی رشیدی از کرج، محمد بابا صبا، سید محمد بابا صبا و ابراهیم سعادت از تهران و حسین جعفرمنش از تبریز اعلام کرد.

این پایگاه همچنین اسامی مجروحان حادثه یاد شده را فاطمه میرزا بیگی، قاسم میرزا بیگی، هادی محمدی، سید محمود سید جعفری، سیده سمیه سادات جعفری، خلیله سلطان رجبی و فاطمه برقی از استان مرکزی، گلی ایمانی از تهران، مجید یوسف زاده و ابوالفضل یوسف زاده از قزوین ذکر کرد.

پایانه مرزی بین المللی مهران در روزهای نزدیک به اربعین محل گذر حدود 700 هزار زائر سوگوار حسینی به کربلای معلی و دیگر شهرهای مذهبی عراق بود.

بر پایه اعلام مسولان استان ایلام، تاکنون 700 هزار نفر از زوار اربعین حسینی از راه این پایانه مرزی در 100 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام وارد خاک میهن اسلامی شده اند.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توضیحات سفیر ایران در سوریه درباره اعزام زائران ایرانی به این کشور



اخبار,اخبار سیاست خارجی, اعزام زائران ایران

سفیر ایران در دمشق اعلام کرد: بین رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزیر جهانگردی سوریه تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که بر اساس آن دوطرف توافق کردند کمیته مشترکی با نظارت سفارت ایران تشکیل شود تا ابعاد مختلف اجرایی شدن سفر زوار ایرانی به سوریه مورد بررسی قرار بگیرد.

با اشاره به سفر چند روز پیش رئیس سازمان حج و زیارت به دمشق و دیدار با مقامات این کشور، تصریح کرد: آقای اوحدی در جریان این سفر با نخست‌وزیر و وزرای جهانگردی و اوقاف سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد و سندی بین ایران و دمشق با هدف طراحی و تنظیم برنامه اعزام زائران ایرانی به سوریه و شروع مجدد این اعزام و همچنین سفر اتباع سوریه به ایران امضا شد.

تشکیل کمیته مشترک ایران و سوریه برای بررسی ابعاد مختلف اجرایی شدن سفر زوار ایرانی
وی با بیان این‌که این سند بین رئیس سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران و وزیر جهانگردی سوریه به امضا رسید، توضیح داد: بر اساس تفاهم‌نامه صورت گرفته دو طرف توافق کردند که کمیته مشترکی با نظارت سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق تشکیل شود تا ابعاد مختلف اجرایی شدن سفر زوار ایرانی به سوریه مورد بررسی قرار بگیرد.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان با تأکید بر این‌که این کمیته مشترک به زودی تشکیل خواهد شد و وظیفه دارد که حداکثر تا سه ماه راهکارهای اجرایی و پیشنهادی این موضوع را جمع‌بندی کند و به مقامات دو کشور ارائه دهد، اظهار کرد: رئیس سازمان حج و زیارت در خلال گفت‌وگوها با مقامات و مسئولان سوریه در این زمینه بر ضرورت تأمین امنیت زائران ایرانی نیز تأکید کرد و در بازدیدهای میدانی و دیدارهایی که داشت چگونگی تأمین امنیت زوار ایرانی را مورد بررسی و گفت‌وگو قرار داد.

سقف زمانی تعیین شده برای فعالیت کمیته مشترک سه ماه است
شیبانی خاطرنشان کرد: سقف زمانی تعیین شده برای فعالیت این کمیته مشترک سه ماه است؛ گرچه ممکن است این کمیته در زمان کوتاه‌تری راهکارهای اجرایی را احصا و ارائه کند قطعاً این امر در تسریع اعزام زوار ایرانی به سوریه موثر خواهد بود.

وی با بیان این‌که پیشنهادات این کمیته مشترک باید به تأیید مقامات دو طرف برسد، خاطرنشان کرد: البته این موضوع باید مراحل اجرایی قانونی خود را نیز در کشور طی کند و با همکاری وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت،‌ بعثه مقام معظم رهبری و ارگان‌های ذیربط و برگزاری جلسات مشترک بین آنها تصمیم نظام برای اجرایی شدن این موضوع روند خود را طی کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به سفر روز چهارشنبه هفته گذشته محمدجواد ظریف به سوریه و ملاقات‌های وی با برخی از مقامات عالیرتبه این کشور از جمله ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه و بشار اسد رئیس جمهور این کشور ادامه داد: در این دیدارها موضوعات دوجانبه و مسائل مختلف منطقه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان این‌که دو طرف بر سرعت بخشیدن به حل بحران در سوریه از طریق راه‌حل‌های سیاسی تأکید کردند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در جریان این سفر بار دیگر حمایت خود را از مردم و رهبری سوریه مورد تأکید قرار داد و بر حل بحران این کشور از طریق راه‌حل سیاسی به عنوان تنها راه‌حل تأکید کرد.

گفت‌وگوهای ایران و سوریه در سطح کارشناسی ادامه می‌یابد
این دیپلمات عالیرتبه کشورمان در سوریه با اشاره به مخالفت جمهوری اسلامی ایران با اقدام برخی از کشورهای منطقه در جهت تجهیز گروه‌های تروریستی و این‌که این موضوع باعث پیچیده شدن بحران خواهد شد، یادآور شد: در این سفر ایده‌ها و افکار مطرح برای حل بحران سیاسی سوریه مورد تبادل نظر قرار گرفت و تصمیم بر این گرفته شد که این‌ گفت‌وگوها در سطح کارشناسی ادامه پیدا کند.

شیبانی همچنین به دیدار محمدجواد ظریف با رمضان عبدالله از رهبران جهاد اسلامی فلسطین در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در این دیدار آخرین تحولات فلسطین و حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا