اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرت تراشیدن ریش چانه حرام است


حضرت آیت الله وحید خراسانی مرجع تقلید شیعه در پاسخ به استفتایی نظر خود درخصوص تراشیدن ریش تمام صورت و گرفتن اجرت بابت آن را بیان کردند.

خبرگزاری حوزه: حضرت آیت الله وحید خراسانی مرجع تقلید شیعه در پاسخ به استفتایی نظر خود درخصوص تراشیدن ریش تمام صورت و گرفتن اجرت بابت آن را بیان کردند.  
 
متن استفتا و پاسخ این مرجع تقلید به شرح ذیل است:
 
تراشیدن ریش تمام صورت چه حكمى دارد و آیا مى توانیم ریش پروفسورى بگذاریم، یعنى ریش چانه را نزده و ریش قسمتهاى دیگر را بتراشیم؟
 
بنابر احتیاط واجب تراشیدن ریش چانه یا قسمتى از آن جایز نیست و اگر به مقدارى ریش بگذارد كه عرفاً صدق كند ریش دارد كافى است و ریش پروفسورى در صورتى كه عرفاً صدق كند كه ریش دارد ، مانعى ندارد.
 
آیا گرفتن اجرت در قبال تراشیدن ریش تمام صورت جایز است؟
 
تراشیدن ریش چانه یا قسمتى از آن بنابر احتیاط واجب جایز نیست و اخذ اجرت بر آن بنابر احتیاط واجب حرام است.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیرون آمدن موی سر زنان مانند تراشیدن ریش توسط مردان حرام است/ضرر بی حجابی از ضرر مواد مخدر بیشتر است



نماینده مجلس:

بیرون آمدن موی سر زنان مانند تراشیدن ریش توسط مردان حرام است/ضرر بی حجابی از ضرر مواد مخدر بیشتر است

ستار هدایت‌خواه، نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی گفت: ابتذال کنونی در سینمای ایران نتیجه اقدامات و برنامه‌های برجای مانده از دوران اصلاحات است.

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی گفت: ابتذال کنونی در سینمای ایران نتیجه اقدامات و برنامه‌های برجای مانده از دوران اصلاحات است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، ستار هدایت‌خواه در« نشست حجاب چرا؟» افزود: به آقای صفارهرندی وزیر سابق ، معاون سینمایی ایشان ، دکتر حسینی و آقای شمقدری گفتم که شما بروید گزارش تحقیق و تفحص کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم را در این ارتباط مطالعه کنید تا بتوانید جلوی ابتذال ها در سینما را بگیرید.

 

وی با تشریح چگونگی تهیه شدن تحقیق و تفحص کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم از سینما ، اظهار داشت: با اغلب کارگردانان ، بازیگران ، تهیه کنندگان و دست اندرکاران امر سینما در آن زمان نشست هایی داشتم که اکنون حدود 300 صفحه دفترچه از آن نشست ها موجود است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: بعد از تمامی جوانب و تهیه گزارش های مختلف به این نتیجه رسیدیم که "آقای مهاجرانی "وزیر وقت دوران اصلاحات برنامه های خاصی برای سینمای ایران دارد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، هدایتخواه ، گرایش به سکولاریسم و فمینیسم ، نشان دادن چهره سیاهی از جمهوری اسلامی و ترویج خیانت های زن به مرد و برعکس را از مهمترین ویژگی های سینمای دوران اصلاحات برشمرد.

 

وی گفت: متاسفانه آئین نامه‌های سینمای ایران در دوران اصلاحات و توسط شخص مهاجرانی تغییر داده شد اما در دولت دکتر احمدی نژاد برخی از این آئین نامه ها تغییر پیدا نکرده است.

 

نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس هشتم شورای اسلامی ، بنیاد فارابی و خانه سینما را از مهمترین اماکن فرهنگی ایجاد ابتذال در سینمای ایران دانست و خاطرنشان کرد: فیلم های جشنواره فجر امسال نسبت به دوران قبل بهتر بود اگرچه فیلم " گشت ارشاد " دارای مشکلاتی است.

هدایتخواه گفت: تعداد فیلم های مروج بی حجابی در سینمای ما روبه کاهش است اما باید اذعان داشت که به حد مطلوب نرسیده‌ایم.

وی با تاکید به اینکه اعتقاد ندارم وضعیت سینمای کنونی مملکت مطلوب نیست ، یادآور شد: سینمای ما نسبت به سینمای انقلاب مطلوب نیست اما نسبت به گذشته بهتر شده است.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، بدون اشاره به نام فرد یا افرادی در بدنه دولت دهم ، بیان داشت: نوع نگاهی بعضا وجود دارد كه خواستار مروج بدحجابی است.

نماینده شهرستان های بویراحمد و دنا در مجالس هفتم و هشتم شورای اسلامی گفت: اوضاع سینما و تلویزیون روبه بهبود است و فیلم های خوبی ساخته شده و می شود اما اصلاح سینمای ما نیازمند نیروهای متعهد است.

 

هدایت‌خواه براین باوراست که نیروهای متعهد هنرمند در کشور اندک می باشد و باید در این ارتباط تلاش کرد، اگرچه هرکسی که وارد این فضا شد تحت تاثیر قرار می گیرد.

وی افزود: از 100 فیلم کنونی در سینما و یا تلویزیون حدود 20 فیلم آن را می توان گفت دارای مشکلاتی هستند اما نباید بسمت و جهتی رفت که این تعداد افزایش یابد.

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه یکی از سیاست های ضدانقلابیون را اشاعه بی حجابی در کشور ذکر و اظهار داشت: بخشی از بی حجابی ها سازمان یافته و توسط جریانات ضدانقلاب و دشمنان ما و با برنامه صورت می گیرد.

 

هدایتخواه ادامه داد:مصوبه شورای فرهنگی عمومی که زیرمجموعه ای از شورای عالی انقلاب فرهنگی است در بخش " منشور گسترش عفاف و حجاب " بخوبی اجرایی نشده است.

 

وی باتاکید براینکه مصوبه مذکور کارایی خود را بخوبی در جامعه نشان نداده است ، یادآور شد: از 26 دستگاه اجرایی که باید این منشور را در جامعه اجرا می کنند برخی تلاش های خوبی داشته اند اما برخی دیگر بنحو شایسته ای آن را اجرایی نکردند.

نماینده بویراحمد و دنا در مجالس هفتم وهشتم شورای اسلامی افزود: تنها راهی که دشمن برای شکست نظام اسلامی در برنامه خود دارد ترویج اندیشه های نادرست و رواج بدحجابی در قالب مسائل فرهنگی است.

 

هدایت‌خواه با تشریح دیدگاه اسلام راجع به عفاف و حجاب ، بیان داشت: همانطور که بیرون آمدن " موی " سر زنان حرام است تراشیدن ریش طبق فتوای فقها احتیاط واجب و حرام می باشد.

 

وی رسیدن زنان به کمال را از طریق رعایت عفاف و حجاب دانست و تصریح کرد: مردان نیز با چشم پوشی و حفظ متانت به کمال می رسند.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت:هیچکس نگفته هرکه بدحجاب است ضدانقلاب و ضددین می باشد و چنین تصوری هم نداریم اما ما می گوئیم کسی که می آید در 22بهمن ماه ها و انتخابات ها شرکت می کند بهتر است حجاب خود را رعایت کند.

 

هدایتخواه تاکید کرد که ضرر بی حجابی از ضرر مواد مخدر بیشتر است.

وی افزود: اعتقاد ندارم به زور بر دانشجویان دانشگاه آزاد باید چادر کرد اما معتقدم گاهی عده ای برای اینکه به نظام و انقلاب دهن کجی کنند سازمان یافته به ترویج بدحجابی می پردازند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی شرایط پوشش صحیح اسلامی را جلب توجه نکردن ، محرک نداشتن و پوشاندن تمام بدن به استثنای گردی صورت و دست ها تا مچ برشمرد./انتخاب