اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای کنسرت در قزوین با تفکیک جنسیتی!


رئیس کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست های متعدد مردم مبنی بر جلوگیری از اختلاط در کنسرت ها گفت: استان قزوین ظرفیت برگزاری کنسرت مختلط را ندارد و به خواست مردم باید این کنسرت ها با شرایط ویژه ای برگزار شود.

تابناک: کنسرت در استان قزوین یکی از برنامه هایی است که یا لغو می شود که البته مدت زیادی است استان قزوین کنسرت را با این دید می بیند و یا با حواشی زیادی همراه است.

کنسرتی که امروز در بسیاری از شهرهای ایران به راحتی برگزاری می شود اما در قزوین باید پروسه ای طولانی را طی کند و حتی چه بسا پیوست امنیتی با خود به همراه داشته باشد.

با همه این ها و البته مطالبات مردمی احمدی مدیر کل ارشاد قزوین چندی قبل خبر از برگزاری دوباره کنسرت ها در قزوین داد خبری که دیری نپایید با واکنش امام جمعه قزوین و برخی از مسئولین همراه شد و در آخرین اعلام نظرات امام جمعه قزوین برگزاری کنسرت در شهر را اختلاط و گناه دانست و خواستار تفکیک جنسیت در برگزاری کنسرت ها در قزوین شد این در حالی است که قانونی در این براه وجود ندارد. در این خصوص در گفت گو با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ماجرای برگزار شدن یا نشدن کنسرت در قزوین را دنبال کردیم.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی درگفت و گو با تابناک گفت: ما مخالف برگزاری کنسرت نیستیم اما حرف ما این است که در استان مذهبی قزوین باید دقت بیشتری در خصوص برگزاری کنسرت ها انجام شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر قانون برگزاری کنسرت در کشور وجود دارد اما نحوه برگزاری آن برای ما سوال است و در خواست و توصیه ما به متولیان فرهنگ قزوین این است که با شرایط استان را در برگزاری کنسرت ها در نظر گیرند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: نظر آقای عابدینی هم در این مورد لغو  کامل کنسرت ها نبوده است اما بنا به درخواست مردم خواسته ایم تا این کنسرت ها با کمترین اختلاط همراه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خاطر نشان کرد: مردم استان قزوین مردمی مذهبی و ولایت مدار هستندو درخواست خود این مردم بوده است که نماینده ولی فقیه در استان در این مورد وارد شوند و رای و نظر مردم را به گوش متلویان فرهنگ برسانند.


ویدیو مرتبط :
تفکیک جنسیتی در کنسرت های پاپ؟!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لغو کنسرت به دلیل عدم تفکیک جنسیتی



اخبار,اخبار فرهنگی,کنسرت محسن یگانه

اخبار فرهنگی - لغو کنسرت به دلیل عدم تفکیک جنسیتی

ما باید طوری بلیت‌فروشی می‌کردیم که خانم‌ها در روز اول و آقایان در روز دوم به سالن برنامه بیایند! قطعاً چنین مکانیسمی در هیچ کجای دنیا عملی نیست

کنسرت «محسن یگانه» که قرار بود در روزهای ١٨ و ١٩ مردادماه در ارومیه برگزار شود، به دلیل عدم رعایت طرح تفکیک جنسیتی لغو شد. سهیل اندام دراین‌باره به پایگاه موسیقی ما گفت: «متأسفانه یکشنبه خبر لغو برنامه از سوی اداره ارشاد ارومیه اعلام شد.

 

دلیل این اتفاق هم بلیت‌فروشی مختلط کنسرت عنوان شده و این‌که ما باید طوری بلیت‌فروشی می‌کردیم که خانم‌ها در روز اول و آقایان در روز دوم به سالن برنامه بیایند! قطعاً چنین مکانیسمی در هیچ کجای دنیا عملی نیست، ولی متاسفانه اوضاع ما شکلی شده که مسئولان بومی قدرتشان به مجوزهای ارشاد می‌چربد.»

پیش از این «علیرضا قوجاری» (مدیر فرهنگی و اجرایی واحد ارشاد ارومیه) ضمن تأیید این اعمال نفوذها از سوی برخی نهادهای موازی، اجرایی شدن چنین ابلاغیه‌هایی را توهین به مخاطب موسیقی در کشور دانسته بود.  


خبر تفكیك جنسیتی در سالن‌های موسیقی در استان‌های غرب کشور در حالی شنیده می‌شود که مدتی پیش مدیر كل ‌دفتر موسیقی وزارت ارشاد در گفت‌وگو با «شهروند» درخصوص نظر ارشاد با این اقدام گفت: «ما هیچ توافقی با این قبیل موضوعات نداریم.  متاسفانه گاهی اخباری اینچنین را از برخی استان‌های كشور می‌شنویم كه براساس دستورالعمل نیروی انتظامی و بدون مجوز ارشاد استانشان تصمیم به این اقدامات می‌گیرند.

 

سالن‌های موسیقی در كشور سالن‌های سالمی هستند، رفتن به كنسرت مثل رفتن به زمین فوتبال یا ورزشگاه نیست كه محیط آن طوری باشد كه لازم به جداسازی جنسیتی باشد. ما كاملا با این حركت مخالفیم و به هیچ عنوان مجوز نخواهیم داد. در برنامه‌های فرهنگی حرمت و شأن مردم ایران باید رعایت شود كه مردم در فضایی آرام و امن به دیدن كنسرت‌ها بنشینند.»

در روز‌های آینده کنسرت‌های رضا صادقی، احسان خواجه‌امیری، همایون شجریان و... قرار است در این منطقه برگزار شود. 

اخبار فرهنگی - تابناک