اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای پروتکل «مشاوره پیش از ازدواج»


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: پروتکل ملی مشاوره پیش از ازدواج را تهیه و در سال جاری عملیاتی می‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان گفت: پروتکل ملی مشاوره پیش از ازدواج را تهیه و در سال جاری عملیاتی می‌کنیم.

ناصر صبحی قراملکی افزود: دوره مخصوص توانمندسازی در زمینه مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج برای جوانان را در سطح کشوربرگزار می‌کنیم. به عنوان نمونه برای زوجینی که در دهه اول زندگی خود قرار دارند دوره آموزشی مهارتهای زناشویی پایه خواهیم داشت.

وی در ادامه گفت: دوره آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، ایدز و طلاق برای خانواده‌ها برگزار می‌کنیم. دستورالعمل اجرایی آن نهایی و به کلیه استانها ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از برگزاری دوره آموزشی مدرسان در بهار سال جاری خبر داد و گفت: استان‌ها باید مدرسان خود را برای برگزاری دوره‌ها به ما معرفی کنند و احتمالا اردیبهشت ماه دوره آموزش مدرسان را برگزار می‌کنیم. افرادی که در این دوره‌ها موفق به اخذ گواهینامه شوند، اجازه تدریس این دوره‌ها را در سراسر کشور پیدا می‌کنند البته این گواهینامه مدت دار است.

وی درباره علت الزام هماهنگی استان‌ها با دفتر ازدواج و تعالی خانواده برای استفاده از مدرس اظهارکرد: تلاش می‌کنیم با این کار جلوی آسیب‌ها را بگیریم. یکی از معضلات، برگزاری دوره‌های آموزشی و ارائه مشاوره در سراسر کشور از سوی عده‌ای غیرمتخصص و فاقد تحصیلات در زمینه روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری است. این کار باعث آسیب‌هایی می‌شود بنابراین تلاش می‌کنیم توانمندی مدرسان را ارتقاء دهیم.

صبحی قراملکی با بیان اینکه درمراحل مختلف ازدواج هرکدام از زوجین اختیارات و وظایفی دارند گفت: آنان متناسب با ویژگی‌هایی مانند سطح تحصیلات یک سری ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و نقاط ضعفی دارند بنابراین در حال تهیه بسته‌ای هستیم که شامل صفر تا صد نیازمندیهای آموزشی ازدواج باشد و با برگزاری دوره‌های آموزشی مدرسان در این زمینه تبحر لازم پیدا کنند.

وی افزود: مدرسان می‌توانند آموزش‌های ارائه شده را با توجه به ویژگی‌های بومی استان خود اجرا کنند. این بسته در بهار سال جاری تهیه و تدوین می‌شود و به مرحله عملیانی می رسیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: وقتی استانها مدرسان را معرفی و بسته ها آماده شد، مدرسان تحت آموزش قرار می‌گیرند و بسته‌ها در اختیار آنان قرار می‌گیرد تا در استان‌ها به تدریس آن بپردازند.

صبحی قراملکی در پاسخ به این پرسش که با توجه به دیده شدن بودجه حوزه ازدواج در لایحه بودجه سال 95 ذیل معاونت آموزشی و فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و فعالیت دفتر ازدواج در معاونت ساماندهی امور جوانان، چگونه بودجه مورد نیاز را برای اجرای برنامه‌هایتان فراهم می‌کنید؟ اظهارکرد: این موضوع در سطح وزیر و معاونانش باید حل شود البته هر بودجه‌ای که به حوزه ما اختصاص داده شود در جهت وظایف و ماموریت‌هایمان صرف می‌کنیم.


ویدیو مرتبط :
اجرای طرح ازدواج پایدار در شمیرانات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای الکترونیکی ثبت ازدواج و طلاق تا پایان سال 92



الکترونیکی شدن ثبت ازدواج,الکترونیکی شدن ثبت طلاق,ثبت ازدواج و طلاق به صورت الکترونیکی

اجرای الکترونیکی ثبت ازدواج و طلاق تا پایان سال 92

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تا پایان امسال ثبت ازدواج و طلاق در کشور با سیستم فناوری نوین اجرایی می‌شود،

به گزارش فارس، محمد ناظمی عصر امروز در بخش دوم گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور که به میزبانی مازندران در پلاژ وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: سازمان ثبت احوال در راستای نوین‌سازی، حرکتی اجمالی و برنامه‌محور را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: برای تدوین برنامه‌های راهبردی باید به فلسفه وجودی ثبت احوال و اهداف آن توجه داشت.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه ثبت احوال در قالب سه ماموریت پیگیر اهداف سازمانی است، تصریح کرد: ثبت وقایع،  صدور اسناد هویتی برای ایرانیان، تولید اطلاعات و نشر آمار جمعیتی شاخص، برنامه‌های تدوین شده ثبت احوال است.

وی افزود: برای ثبت آمار حیاتی آنچه مهم است روزآمد کردن آمار با استفاده از فناوری نوین امکان‌پذیر است.

ناظمی راهبرد انتشار، آمار و اطلاعات جمعیتی را مکان‌محور دانست و ادامه داد: تمامی اطلاعات و آمار سازمان ثبت احوال کشور به سمت روزآمدی در حرکت است.

وی با تاکید بر گسترش شبکه اعلام، بیان داشت: راهبرد ثبت وقایع حیاتی شبکه اعلام باید گسترش یابد و از لحاظ ارتباطی گستردگی لازم را داشته باشد تا هرگونه وقایع حیاتی به روز باشد.

ناظمی یکی از بخش‌های عقب‌مانده در سازمان ثبت احوال کشور را ثبت ازدواج و طلاق عنوان کرد و گفت: ثبت این وقایع به صورت دستی انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه تا پایان امسال ثبت ازدواج و طلاق در کشور با سیستم فناوری نوین انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از این پرونده‌ها تا شهریورماه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور افزود: تاکنون بیش از 60 درصد واحدهای ثبت احوال مجهز به فناوری نوین شد و ارتباط مستقیمی با پایگاه جمعیتی کشور دارد.

ناظمی اهمیت روزآمد شدن پایگاه جمعیتی کشور را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: به طور مثال در حال حاضر پایگاه جمعیتی کشور با پایگاه هدفمندسازی یارانه‌ها به صورت ارگانیک عمل می‌کنند.

وی افزود: در حال حاضر پایگاه‌های امنیتی - بانکی کشور با پایگاه‌های جمعیتی مرتبط هستند.

معاون وزیر کشور اظهار داشت: اینکه شناسنامه‌های دست‌نویس مکانیزه شد اقدام ارزشمندی بود که در مرحله نخست  هرگونه جعل شناسنامه را به صفر رساند.

وی اضافه کرد: در مرحله بعد صدور هر شناسنامه مبتنی بر پایگاه جمعیتی صادر می‌شود و ضریب امنیت را افزایش می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه تا پایان شهریور تمامی اطلاعات در دستگاه‌های اجرایی مبتنی بر پایگاه جمعیتی است، تصریح کرد: این اقدام جعل اسناد هویتی را به صفر می‌رساند./فارس