اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای طرح شهاب در سال تحصیلی جدید


بیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از اجرای طرح شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) برای نخستین بار در مدارس سراسر کشور خبر داد.

خبرگزاری مهر: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از اجرای طرح شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) برای نخستین بار در مدارس سراسر کشور خبر داد.

مهدی نوید ادهم  با اعلام این خبر گفت: طرح شهاب برای نخستین بار در سطح 20 درصد از مدارس سراسر کشور در سال تحصیلی جدید (92-91) اجرا می‌شود.

وی توضیح داد که در این طرح دانش آموزان با استعدادهای برتر شناسایی و برای هدایت تحصیلی آنها اقدامات لازم انجام می شود.

به گفته نوید ادهم، این طرح یک گام تحولی برای اجرایی کردن سند تحولی بنیادین بوده و همزمان با اجرای نظام 3-3-6 در استانهای پایلوت اجرا می شود.

به گفته دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش، استان پایلوت استانی است که در اجرایی کردن نظام 3-3-6 مشکل و موردی ندارد و زمان کافی برای این موضوع نیز اختصاص دهد.

وی درباره تالیف کتابهای پایه ششم ابتدایی نیز گفت: برنامه ریزی برای تالیف کتابهای پایه نو بنیاد ششم به شکل موازی و همزمان با تولید متون پایه دوم ابتدایی در دستور کارگروه های درسی سازمان پژوهش قرار گرفته است.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: 70 درصد متون پایه ششم ابتدایی تا اسفندماه 90 آماده شده است و هم اکنون نیز آخرین مراحل علمی آن به اتمام رسیده است.    


ویدیو مرتبط :
اجرای شهاب حسینی در برنامه اکسیژن. پخش در سال 77

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حسینی: اجرای محور های طرح تحول اقتصادی سال آینده شتاب می گیرد



 

 

 

حسینی: اجرای محور های طرح تحول اقتصادی سال آینده شتاب می گیرد

 

تهران- سخنگوی اقتصادی دولت از شتاب گرفتن در اجرای محورهای طرح تحول اقتصادی در سال آیندهخبر داد و گفت: دولت در اجرای طرح تحول اقتصادی متمركز به هدفمند كردن یارانه ها بود و آرامش و توسعه امروز حاصل اقداماتی است كه در این راستا انجام شده است.

 

'سید شمس الدین حسینی' روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا،‌ با اشاره به هفت محور طرح تحول اقتصادی، افزود: هر چند در طول سال جاری اقداماتی در راستای محورهای مختلف هدفمند كردن یارانه ها انجام شد اما از آنجایی كه محور هدفمند كردن یارانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بود به این بخش توجه ویژه شده است.

 

وی در خصوص اجرای طرح تحول در گمرك ، اظهارداشت: بر همین اساس مجلس شورای اسلامی هفته گذشته لایحه اصلاح امورگمركی را تصویب كرد كه منشا بسیاری از تحولات در گمرك خواهد شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، ‌راه اندازی پنجره واحد گمركی در گمركات اصلی كشور به صورت فیزیكی را از طرح های پیش بینی شده در قالب طرح تحول در این بخش دانست و افزود: گمرك كشور باید به سمتی حركت كند كه ارزش گذاری در این بخش بروز و با دقت انجام شود تا شائبه ها در این حوزه از بین برود.

حسینی ادامه داد: طرح ارزش گذاری 'وب بنیان' نیز از دیگر اقدامات در این بخش است كه پیشرفت های مناسبی نیز در این راستا انجام شده و بزودی در گمرك شهریار بهره برداری می شود كه البته به سایر گمركات كشور تسری می یابد.

 

** طرح تحول مالیاتی

وی در خصوص اجرای طرح تحول مالیاتی نیز گفت: اجرای مالیات بر ارزش افزوده یكی از محور های طرح تحول اقتصادی در بخش مالیات است كه هر چند دارای حاشیه هایی بود اما اجرای آن هر سال توسعه یافته و فازهای مختلف آن در حال انجام است.

حسینی، اجرای طرح تحول مالیاتی را منجر به وصول مالیات و شفافیت در این بخش دانست و افزود: تدوین لایحه اصلاح قانون مالیاتی در سازمان امور مالیاتی به پایان رسیده و هم اكنون برای نظر خواهی به اشخاص حقیقی، ‌حقوقی،خصوصی و دولتی ارسال شده است.

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی،‌سال آینده فرصت جدیدی برای متمركز شدن بر بحث مالیاتی است.

 

** طرح تحول نظام بانكی

وی در خصوص طرح تحول نظام بانكی نیز گفت: این طرح از دو سال پیش در بانك مركزی تدوین و كلیات آن در كارگروه تصویب شده كه البته بانكداری الكترونیكی ، ساماندهی و افزایش شفافیت در عقود از بخش های آن است.

به گفته حسینی،‌ بر همین اساس از سال آینده بخش هایی در سیستم بانكی تكمیل می شود كه در اولویت كاری قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: اگر هدفمند كردن یارانه ها سه تاچهار سال پیش اجرایی می شد سیستم بانكی به میزان كنونی از آمادگی برای اجرای آن برخوردار نبود و بخشی از موفقیت در اجرای این قانون،‌ مربوط به طرح تحول بانكی بود.

وزیر امور اقتصادی ودارایی اظهارداشت: با همكاری سیستم بانكی در مدت كوتاهی شماره حساب 18 میلیون سرپرست خانوار اخذ و پول رسانی با كمترین خطا انجام شد./ایرنا