اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای طرح رجیستری گوشی‌ها تا آخر سال


ظاهرا قرار است تا پایان سال جاری طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را اجرایی کنند.

ایسنا: رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی گفت از حدود ۲۳ میلیارد دلار قاچاق سالانه به طور تقریبی ۲.۵ میلیارد دلار مربوط به گوشی تلفن همراه است. بر این اساس ظاهرا قرار است تا پایان سال جاری طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه وارداتی را اجرایی کنند.

تا پایان سال طرح رجیستری گوشی‌های وارداتی اجرایی می‌شود

به گفته‌ی غلامحسین کریمی خراسانی، موضوع قاچاق معضل بزرگی است که امیدواریم با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم‌ها برندهای معتبر نیز بتوانند به صورت قانونمند وارد فعالیت شوند تا شاهد ریشه‌کن شدن قاچاق باشیم.

وی با اشاره به رجیستر کردن گوشی‌های تلفن همراه برای جلوگیری از واردات گوشی های فاقد استاندارد و گارانتی به کشور گفت: «برای این کار باید IMEI گوشی‌های مختلف که به کشور وارد می‌شود ثبت شود که البته به گفته مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق این کار از مهر ماه امسال آغاز شده است.»

به گفته خراسانی، بیش از ۹۰درصد گوشی های تلفن همراه به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند که خدمات پس از فروش ندارد یا اگر داشته باشند، جعلی است.

رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی معتقد است، باز شدن LC‌ها و انتقال ارز نیز موضوع مهمی است که با این کار راه برای فعالان این عرصه هموار می‌شود و جلوی قاچاق در همه حوزه‌ها و از جمله تلفن همراه گرفته خواهد شد.

وی همچنین بر ضرورت برخورد با کالاهای بدون شناسنامه، گارانتی و خدمات پس از فروش تاکید کرد.

به گفته‌ی خراسانی، دریافت بیش از حد دستمزد یا استفاده از اجناس تقلبی و رعایت نکردن ضوابط لازم در تعمیر گوشی تلفن همراه از جمله موارد تخلفی است که باید در این زمینه با متخلفان برخورد کرد.

وی همچنین پیش از این با اشاره به سوئیچ‌های مخابراتی گفته بود که ۹۹ درصد سوئیچ‌های مخابراتی وارداتی است، البته این به آن معنا نیست که ما قدرت تولید آنها را نداریم بلکه به دلیل آنکه هزینه‌ تولید آنها حدود دو برابر واردات تمام می‌شود، تولید آنها به صرفه نیست.


ویدیو مرتبط :
قاچاق گوشی‌های تلفن همراه در سایه نبود طرح رجیستری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نحوه اجرای طرح زوج و فرد در روزهای آخر سال


جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن تشریح نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پایانی سال، وضعیت ترافیکی بزرگراه‌ها و معابر پایتخت را تشریح کرد.

 خبرگزاری ایسنا: جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ضمن تشریح نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پایانی سال، وضعیت ترافیکی بزرگراه‌ها و معابر پایتخت را تشریح کرد.

سرهنگ حسن عابدی درباره چگونگی اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد تا پایان سال در سطح پایتخت، اظهار کرد: طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام باقیمانده از سال لغو نخواهد شد و همچنان تا 28 اسفندماه اجرای آن ادامه خواهد داشت و با آن دسته از رانندگانی که به شکل غیرمجاز وارد این محدوده شوند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساعت اجرای طرح ترافیک تا ساعت 17 و زمان اجرای زوج و فرد تا ساعت 19 است، اظهارکرد: در ایام تعطیلات نوروزی، طرح ترافیک و زوج و فرد لغو خواهد شد.

ترافیک سنگین در مدرس، همت و حکیم


جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های پایتخت نیز خاطرنشان کرد: هم‌اکنون برابر آخرین اطلاعاتی که از پرواز بر فراز پایتخت گزارش شده است، در اتوبان‌های مدرس، همت و مسیر شرق اتوبان حکیم، ترافیک سنگین است اما در سایر معابر و بزرگراه‌ها مشکل ترافیکی گزارش نشده است.