اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای طرح تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی



 

 

اجرای طرح تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی

 

با ابلاغ رئیس‌جمهور؛

طرح تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی اجرایی می‌شود


بر اساس این قانون، وزارت خارجه موظف است در فرصت‌های مقتضی در مجامع جهانی و اجلاس‌های بین‌المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و اجلاس غیرمتعهدها، طرح تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را مطرح و پیشنهاد دهد.

قانون اصلاح قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 1369که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجر ابلاغ شد.
به گزارش ایلنا، بر اساس ماده واحده این قانون، تبصره ماده 8 قانون حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین مصوب 19/2/69 حذف و چهار تبصره به آن اضافه می شود.
بر اساس این قانون، وزارت خارجه موظف است در فرصت‌های مقتضی در مجامع جهانی و اجلاس‌های بین‌المللی از جمله سازمان کنفرانس اسلامی و اجلاس غیرمتعهدها، طرح تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی را مطرح و جهت درج در بیانیه‌ها و قطعنامه‌ها پیشنهاد دهد.
همچنین کمیته تخصصی مرکب از وزارتخانه‌های امور خارجه، امور اقتصادی و دارایی، بازرگانی، اطلاعات، نفت، بانک مرکزی و سازمان صدا و سیما تشکیل می‌شود تا فهرست کامل شرکت‌ها و مؤسسات و کمپانی‌های صهیونیستی در سطح جهان و فهرست اشخاص حقوقی و حقیقی موضوح تحریم رابه صورت شفاف ظرف دوماه از تصویب این قانون ارائه و به صورت سالیانه و یا حسب ضرورت به روزرسانی کند.
همچنین وزارت امورخارجه موظف شده است گزارش روند فعالیت کمیته مذکور را سالیانه و همچنین مقتضی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه کند.
همچنین سازمان صداو‌سیما موظف است طبق فهرست ارائه شده توسط کمیته تخصصی از تبلیغ هرنوع کالای شرکت‌های صهیونیستی خودداری کند....../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
کالاهای صهیونیستی که نباید مصرف کنیم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سنای آمریکا طرح منوط کردن رفع تحریم‌های ایران به شناسایی رژیم صهیونیستی را رد کرد



اخبار,اخبارسیاست  خارجی,سنای آمریکا

نمایندگان مجلس سنای آمریکا طرج یک نماینده جمهوری‌خواه که تحریم‌های ایران را به به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی منوط می‌کرد، رد کردند.

به گزارش فارس، نمایندگان مجلس سنا بامداد دوشنبه طرح یک سناتور که خواستار گره زدن رفع تحریم‌های ضد ایرانی به شناسایی حق بقای رژیم صهیونیستی بودند را رد کردند.

پایگاه هیل، نشریه تخصصی کنگره آمریکا گزارش داد سنا روز یکشنبه مانع از الصاق توافق هسته‌ای ایران به یک لایحه دیگر، موسوم به لایجه بزرگراه شد.

نمایندگان مجلس سنا، در یک رأی‌گیری شفاهی از حکمی که ریاست سنا صادر کرده بود حمایت کردند.

روز جمعه به سناتور «کروز»، که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم هست اجازه اضافه کردن متمم به لایحه بزرگراه داده نشد.

متمم پیشنهادی کروز خواستار آن بود که «باراک اوباما»، رئیس‌جمهوری آمریکا تا قبل از به رسمیت شناخته شدن اسرائیل توسط ایران و آزادی اتباع آمریکایی محکوم‌شده در دادگاه‌های ایران قادر به رفع تحریم‌ها نباشد.

اما از آنجا که میچ‌مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنا با تاکتیکی موسوم به «اشباع درخت» (Filling the tree) جلوی اضافه شدن متمم به لایحه بزرگراه را گرفته بود، طرح کروز، «خارج از دستور» تشخیص داده شد.

منظور از فرایند «اشباع درخت» در قواعد قانون‌گذاری سنا دستوری است که از سوی رهبر حزب اکثریت صادر می‌شود و به موجب آن تمامی سناتورها از پیشنهاد متمم‌های جدید به یک طرح یا قانون منع می‌شوند.

این اصطلاح خود از تشبیه یک طرح یا لایحه به درختی گرفته شده که تنه آن را خود طرح و شاخه‌های آن را متمم‌های پیشنهادی تشکیل می‌دهند. دستور اشباع درخت به معنی آن است که سناتورها بدون رأی به اتفاق آرا نمی‌توانند متمم خود را به یکی از «شاخه‌ها» الصاق کنند.

کروز بعد از رأی‌گیری روز یکشنبه از میچ‌مک‌کانل انتقاد کرد و گفت: «اگر رهبر اکثریت با ما مخالفت نکرده بود می‌توانستیم اصرار کنیم که ایران قبل از رفع تحریم‌ها حق بقای اسرائیل را به رسمیت بشناسد و گروگان‌هایمان را آزاد کند.»

 

 اخبار  سیاست  خارجی  -  فارس