اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اجرای طرح باروری ابرها در 12 استان کشور


معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: اجرای طرح باروری ابرها در 12 استان کشور از ابتدای مهرماه امسال در دستور کار قرار گرفت.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: اجرای طرح باروری ابرها در 12 استان کشور از ابتدای مهرماه امسال در دستور کار قرار گرفت.

رحیم میدانی با بیان اینکه طرح باروری ابرها به‌ صورت جدی در برنامه‌های وزارت نیرو قرار گرفته است، گفت: تمامی تجهیزات و بسترهای لازم برای انجام طرح پیش‌بینی و هواپیماها هم تجهیز شده‌اند و این کار از دو روش ژنراتورهای زمینی و عملیات هوایی انجام خواهد شد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا اظهارداشت: طی نشست‌هایی که با سازمان هواشناسی کشور داشته‌ایم، این سازمان متعهد شد طی 8 ماه این مطالعات تمام شود تا در صورت امکان انجام این طرح به تمامی استان‌های کشور تعمیم یابد.

وی با اشاره به انجام طرح در 12 استان کشور افزود: این طرح از ابتدای سال آبی 94-93 آغاز خواهد شد و وزیر نیرو تاکید جدی بر باروری ابرها در محدوده استان تهران دارد.

میدانی درباره تامین اعتبار مورنیاز این طرح گفت: در سال گذشته افزون‌ بر اعتبار مصوب باروری ابرها، 100 میلیارد ریال اعتبار مازاد به این امر تخصیص یافت و همین امر موجب شد زیرساخت‌های لازم به‌ خوبی تامین شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو بر انجام مطالعات امکان‌ سنجی، پیش از اجرای طرح باروری ابرها در هر منطقه تاکید کرد.


ویدیو مرتبط :
Iran Rainmaker airplane seeding clouds, Yazd province باران سازی باروری ابرها استان یزد ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اجرای طرح استان پاک در کشور



اخبار,اخباراجتماعی,اجرای طرح استان‌های پاک


 اخبار اجتماعی - اجرای طرح استان پاک در کشور

وزیر کشور از اجرای طرح استان پاک در راستای ریشه‌کن کردن اعتیاد در جامعه خبر داد.

به گزارش فارس عبدالرضا رحمانی‌فضلی شامگاه چهارشنبه در حاشیه جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران از اجرای طرح استان پاک خبر داد و اظهار داشت: طرح استان‌های پاک قرار است به صورت ویژه از استان خوزستان در راستای ریشه‌کن کردن اعتیاد و پاکسازی شهرها از مواد مخدر اجرایی شود.

وی همچنین از رونمایی پورتال خبری سرخوش نیوز خبر داد و گفت: پورتال خبری سرخوش نیوز در راستای آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است.

جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان با حضور وزیر کشور و مسئولان استانی و ممانعت از حضور خبرنگاران برگزار شد.


 اخبار اجتماعی - فارس